AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Hei har en kompis som jeg har kjent siden barneskolen og vi har vært gode venner siden da han er veldig utadvendt og populær blant damene både jeg og han har fått høre vi er kjekke av jentene osv. Han liker å gå på byen og ender altid opp med en dame og damene svermer altid rundt han, har begynt å lure på om det noe galt med meg siden jeg ikke har noe av draget han har jeg har begynt å kjenne meg som tredje hjulet på vogna. Jeg føler bare at jeg har lyst til å gå hjem tidligere når vi er ute blant venner og gikk fra å være en sosial og omgjengelig person til å bli mer stillere av meg og kjenner meg deprimert og har sagt nei så mange ganger til å være med han ut nå at han lurer på om det går bra med meg. Han har ikke vært stygg eller noe med meg og har vært en god kompis men føler at jeg kanskje burde bare trekke meg unda siden jeg ikke har det bra akkurat no. Anonymkode: d632e...b03
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Femte hjulet på vogna Anonymkode: 30846...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Femte hjulet på vogna Anonymkode: 30846...3e3 A third wheel is someone who is unnecessary to a group and is tagging along. Anonymkode: d632e...b03
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): A third wheel is someone who is unnecessary to a group and is tagging along. Anonymkode: d632e...b03 På norsk sier vi femte hjul på vogna Sitat Hvor mange hjul har vogna?: Når du er den ene single personen i vennegjengen, men likevel blir med på kino, hva er du da - det tredje hjulet på vogna eller det femte? På norsk er det riktig å si at man er det femte hjulet på vogna, uansett hvor mange kjærestepar man er med! Uttrykket viser til at man føler seg overflødig og utenfor, noe et femte hjul på en vogn også er. En vogn fungerer jo derimot veldig fint med tre hjul! Misforståelsen her kommer trolig fra det engelske uttrykket «third wheeling», som sikter til nettopp det å gjøre noe alene sammen med et kjærestepar. Anonymkode: 30846...3e3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 Det der er ingen venn. Anonymkode: 7744d...9bc 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det der er ingen venn. Anonymkode: 7744d...9bc Er han en dårlig venn fordi han har mer draget på damene enn TS? Anonymkode: ca996...fb1 2
Gjest trollmannen Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 (endret) Slutt å hakk på ts for hans bruk av tredje hjul på vogna metaforen herregud altså noen brukere her inne altså. Endret 11. mai 2021 av trollmannen
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #8 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På norsk sier vi femte hjul på vogna Anonymkode: 30846...3e3 Følte du virkelig at det var det viktigste i denne tråden? Idiot.... Ts: Jeg syns du skal fortelle legen din at du føler deg nedfor, slik at du kanskje kan få samtaler med noen. Det høres ut som om du er på vei inn i en depresjon, og at du isolerer deg på grunn av det. Når det kommer til det med damer og byen og sånn, så må du huske på at det i all sannsynlighet har lite med deg å gjøre (spesielt om dere begge får høre at dere er kjekke). I all sannsynlighet utstråler kompisen din varme og selvtillit, mens du kanskje virker tilbaketrukket og usikker ut. Og da er det veldig lett for at damer trekker seg også, da de ofte er slik at det er mannen som er frempå, og ikke kvinnen. Jeg håper du finner ut av det ts. ❤ Anonymkode: 0dbc7...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #9 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Følte du virkelig at det var det viktigste i denne tråden? Idiot.... Ts: Jeg syns du skal fortelle legen din at du føler deg nedfor, slik at du kanskje kan få samtaler med noen. Det høres ut som om du er på vei inn i en depresjon, og at du isolerer deg på grunn av det. Når det kommer til det med damer og byen og sånn, så må du huske på at det i all sannsynlighet har lite med deg å gjøre (spesielt om dere begge får høre at dere er kjekke). I all sannsynlighet utstråler kompisen din varme og selvtillit, mens du kanskje virker tilbaketrukket og usikker ut. Og da er det veldig lett for at damer trekker seg også, da de ofte er slik at det er mannen som er frempå, og ikke kvinnen. Jeg håper du finner ut av det ts. ❤ Anonymkode: 0dbc7...dbe TS her : Jeg kjenner meg bare trist og han har sent meg flere meldinger og lurer på om det går bra med meg og føles bare dumt å si hva grunnen er. Kan ikke klandre han for at han er utadvent det er bare sånn han er og han har aldri vært drittsekk mot meg på noen måte. Er bare vanskelig siden jeg ikke er like erfaren på disse tingene som han er. Anonymkode: d632e...b03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå