AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Hvis man har en leilighet med et slitent kjøkken, hvor mye tror dere verdien stiger dersom man pusser opp kjøkkenet? ca samme størrelse på kjøkkeninnredningen som før, men med innebygde hvitevarer. Anonymkode: 1ce86...cc0
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Jeg vet ikke, men vi pusset opp et halvt år før vi planla å selge. Dette var i Oslo og det er liksom en forventning om at alt skal være strøkent, så jeg tror at det ihvertfall bidro til at leiligheten ble fort solgt og over prisantydning. Vi likte uansett veldig godt vårt nye kjøkken og likte ikke det gamle, så vi fikk jo glede av det uansett Og leiligheten ble lysere og finere med nytt kjøkken. Anonymkode: 72309...d32 1
Snedig Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Spørs jo hvor billig dere greier å gjøre det, om dere gjør det meste selv. Men som hovedregelen sies det vel at de dyre rommene som kjøkken og bad ikke lønner seg økonomisk å pusse opp pga salg. For min egen teller det negativt med et nytt kjøkken som ikke er min stil. Da vil jeg heller ha et eldre kjøkken som jeg med god samvittighet kan pusse opp selv. 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Tror det kommer veldig an på. Om kjøkkenet er skikkelig slitent så er det helt greit for meg å bytte det ut selv. Hadde nesten foretrukket det, fordi da kunne jeg fått det akkurat slik jeg ville ha det. Kjøkken er ganske greit å bytte ut om man er fornøyd med opplegget som IKEA har - (og det er mer enn godt for meg). For de som bare vil flytte rett inn, så er sikkert et nytt kjøkken helt supert. Men tror ikke at jeg selv ville ha pusset opp kjøkkenet. Da hadde jeg heller brukt 30 000,- på å legge et greit laminatgulv. Det kan gjøre mye med inntrykket. Anonymkode: d67c1...5cb 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet ikke, men vi pusset opp et halvt år før vi planla å selge. Dette var i Oslo og det er liksom en forventning om at alt skal være strøkent, så jeg tror at det ihvertfall bidro til at leiligheten ble fort solgt og over prisantydning. Vi likte uansett veldig godt vårt nye kjøkken og likte ikke det gamle, så vi fikk jo glede av det uansett Og leiligheten ble lysere og finere med nytt kjøkken. Anonymkode: 72309...d32 Kan jo legge til at vi ikke brukte veldig mye penger på nytt kjøkken, byttet bare ut innredning og noen av hvitevarene, så det ble ikke veldig dyrt Anonymkode: 72309...d32
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 Nytt kjøkken som jeg ikke liker vil gjøre det mye vanskeligere for meg å kjøpe en leilighet. Så kjøkkenet bør være i nøytral stil og i god stand. Anonymkode: 4dd55...02d 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 Snedig skrev (15 minutter siden): Spørs jo hvor billig dere greier å gjøre det, om dere gjør det meste selv. Men som hovedregelen sies det vel at de dyre rommene som kjøkken og bad ikke lønner seg økonomisk å pusse opp pga salg. For min egen teller det negativt med et nytt kjøkken som ikke er min stil. Da vil jeg heller ha et eldre kjøkken som jeg med god samvittighet kan pusse opp selv. Enig! Et splitter nytt kjøkken som ikke er min stil gjør det vanskeligere for meg å kjøpe. Det kan man ikke bytte ut med god samvittighet. Ville heller brukt penger på feks et lyst og moderne gulv i alle rom Anonymkode: fc722...0ed 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #8 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Tror det kommer veldig an på. Om kjøkkenet er skikkelig slitent så er det helt greit for meg å bytte det ut selv. Hadde nesten foretrukket det, fordi da kunne jeg fått det akkurat slik jeg ville ha det. Kjøkken er ganske greit å bytte ut om man er fornøyd med opplegget som IKEA har - (og det er mer enn godt for meg). For de som bare vil flytte rett inn, så er sikkert et nytt kjøkken helt supert. Men tror ikke at jeg selv ville ha pusset opp kjøkkenet. Da hadde jeg heller brukt 30 000,- på å legge et greit laminatgulv. Det kan gjøre mye med inntrykket. Anonymkode: d67c1...5cb Laminat!??? Anonymkode: fe37d...300 1
newman01 Skrevet 12. mai 2021 #9 Skrevet 12. mai 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Laminat!??? Anonymkode: fe37d...300 Laminat er fantastisk når man kjøper den skikkelige typen. Det er varmt som parkett, og det får ikke riper og hakk når barn løper rundt med lekene. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #10 Skrevet 12. mai 2021 Jeg er på husjakt nå. Enten må kjøkkenet se ut som det er i ferd med å rase sammen, eller det kan være pusset opp med slette hvite fronter og og høyskap og helst ikke overskap Gå for en nøytral og moderne stil så treffer du mange. Se på instagram for inspirasjon. Ang gulv så vil jeg helst ha laminat 1-stavs pga jeg har hund og barn. Anonymkode: 89508...47b 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #11 Skrevet 12. mai 2021 Helt umulig å si. Vi pusset opp kjøkkenet et år før vi solgte. Til et stilrent og moderne kjøkken. Ny kjøper rev ut dette, og pusset opp alt på nytt. Men det er jo mulig at det likevel drev opp budkrigen, at paret som bød i mot ønsket et kjøkken de ikke trengte å gjøre noe med. Eller at vi mistet kjøpere som ikke likte stilen, og heller ville ha gjort det selv. Jeg er sær på bad, liker SPA-følelsen hjemme, det skal være eksklusivt. Er også i mot bruk-og-kast mentalitet, så gikk bevisst etter enheter med slitne bad. Anonymkode: 8a609...01f 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #12 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helt umulig å si. Vi pusset opp kjøkkenet et år før vi solgte. Til et stilrent og moderne kjøkken. Ny kjøper rev ut dette, og pusset opp alt på nytt. Men det er jo mulig at det likevel drev opp budkrigen, at paret som bød i mot ønsket et kjøkken de ikke trengte å gjøre noe med. Eller at vi mistet kjøpere som ikke likte stilen, og heller ville ha gjort det selv. Jeg er sær på bad, liker SPA-følelsen hjemme, det skal være eksklusivt. Er også i mot bruk-og-kast mentalitet, så gikk bevisst etter enheter med slitne bad. Anonymkode: 8a609...01f Jeg vil gjerne også ha slitent bad jeg kan fikse selv Men det viktigste av alt er beliggenhet, beliggenhet og atter beliggenhet. Kan svelge mange kameler om bare beliggenheten er perfekt. Anonymkode: 89508...47b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #13 Skrevet 12. mai 2021 Enig med alle over her. Jeg klikker rett ut av annonser med helt nytt kjøkken. Ingenting er værre enn de som pusser opp kjøkkenet fordi de tror de kan tjene på det. Det merkes. Billig løsninger, ingen tanke for hvordan man skal bruke det. Ofte bare hvitt ikea kjøkken på gammelt gulv, med billig laminat benk. Så nei, jeg vil heller ha utslitt kjøkken så jeg kan få satt det opp selv. Anonymkode: 8bc4d...a9c 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #14 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingenting er værre enn de som pusser opp kjøkkenet fordi de tror de kan tjene på det Enig i det, fort å gjøre dårlig jobb. Men ikke alle kjøpere tenker på det. Bad, komplisert å pusse opp. Bad må du (stort sett) ha håndtverkere. Dersom oppussing er gjort bra, dokumentasjon fra seriøst firma, vil for meg være positivt. Anonymkode: 08f38...8f5 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #15 Skrevet 12. mai 2021 Vi pusser opp kjøkken nå. Det kommer på 750000, så tviler på at vi noen gang får det igjen🙈 Anonymkode: f95f8...a95
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #16 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 23.55): Laminat!??? Anonymkode: fe37d...300 Hva mener du? Til ts: jeg hadde ikke spyttet pengene i nytt kjøkken. Folk vil ha sin egen stil. Ingen ønsker å kjøpe et kjøkken som er pusset opp relativt billig og så faller det kanskje ikke i smak en gang. Bruk heller tid og penger på å male slitte vegger/lister (nøytral farge selvfølgelig), fiks den listen som mangler etc. Du skjønner tegninga. Anonymkode: f1b8a...6d0 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #17 Skrevet 13. mai 2021 Ikke puss på kjøkkenet for å selge. Mal heller vegger for å få fine bilder og fiks uferdige ting. Anonymkode: ecccd...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #18 Skrevet 13. mai 2021 Jeg skal selge leiligheten min i Oslo etterhvert, det har et mørkebrunt og gammelt IKEA-kjøkken som ble satt opp 10 år før jeg flyttet inn. I samråd med megler maler jeg veggene, samt maler/lakkerer kjøkkenfrontene i en lysere farge for å gi mer romfølelse. Megleren frarådet å investere i nytt kjøkken når jeg uansett skal selge innen 2-3 år. I naboblokka har en leilighet skiftet eier tre ganger på fem år, og hver eier har skiftet kjøkkenet. Jeg tviler på at man får igjen pengene når folk uansett har så lav terskel for å pusse opp kjøkken 🙂 Anonymkode: b12b1...cb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå