Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sies jo at man skal vente til man når «de hellige 12 ukene», men det er jo veldig vanskelig å skjule for nærmeste venner og familie. Redd for å glede noen for tidlig tilfelle noe skulle skje, men de vil jo uansett få vite det om vi skulle gå igjennom en tøff periode da. 

Hvor «tidlig» delte dere med de nærmeste? 

Anonymkode: bed45...0f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortalte tidlig til de jeg uansett hadde fortalt om en spontanabort til, resten venter jeg med til første trimester er over.  Klok av skade, kan man si. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med første hadde jeg veldig lite plager og vi fortalte nærmeste familie i uke 13-15 og nærmeste venner etter ultralyd i uke 19 :) Jeg syntes ikke det var vanskelig å holde hemmelig, dessuten hadde jeg opplevd en MA i uke 9 nylig, så var ekstra redd for å miste.

Med andremann hadde jeg mye plager og var tidlig sykemeldt, så fortalte nærmeste familie i uke 8-10 allerede. Vi fortalte også noen få venner i uke 12-14, men ventet med å fortelle alle i nærmeste vennegjengen til etter ultralyd i uke 19 den gangen også, føler det er tryggest å vente til den er overstått. Dette var i koronatiden, så da er det ihvertfall ikke stress å holde hemmelig, skjer jo ingenting uansett 😂

Anonymkode: 693e6...65a

AnonymBruker
Skrevet

Vi fortalte det tidlig til de nærmeste. Jeg kjenner det er godt å ha fler enn bare oss to som vet, blir litt mye babyprat kan man si😅 Resten av venner og familie får vite det etter uke 12😊

Anonymkode: 45f14...a2f

AnonymBruker
Skrevet

Her og der fra uke 5 eller 6, men gjorde det aldri «offentlig». De fleste fikk vite om det da vi la ut bilde etter fødselen. 

Anonymkode: e012b...54b

AnonymBruker
Skrevet

Åpen om hele ivf-prosessen, så 3+6 fikk de nærmeste vite det. Resten fikk vite etter ultralyd i uke 8. Annonserte på Facebook etter ultralyd i uke 15, da visste vi kjønn. 

Anonymkode: c5bc3...31f

Skrevet

Med første måtte jeg fortelle om det til mine aller nærmeste i uke 5 (mamma, besteforeldre) fordi vi egentlig skulle på en reise som da ble rett rundt termin. Ble ikke noe tur 😁

Med nr. 2 følte jeg meg trygg på at det skulle gå bra i uke 10, og fortalte det til alle de kommende besteforeldrene da. Er i uke 25 nå. Var veldig usikker på om jeg skulle fortelle selv om jeg følte meg trygg, men bestemte meg for at jeg heller ville ha støtte etter en eventuell SA, enn å gå og bære på det alene.

Skrevet

Ca. 8 uker med nr. 1
10 uker med nr. 2
19 uker med nr. 3

Opplevde mange aborter mellom nr. 2 og 3, bl.a i uke 14, så neste gang ville vi være sikker på at alt var bra før vi sa noe.

Var ikke vanskelig å vente til ordinær ultralyd med å avsløre nyheten faktisk, men vil nok tro det er individuelt. For meg var det enkelt fordi jeg var så frisk og oppegående, møtte lite familie (kun tlf-kontakt) og at jeg har en del kilo ekstra på kroppen fra før av. Folk jeg møtte kunne ikke se på meg at jeg var gravid. Det var magisk fint å kunne avsløre nyheten til foreldre m.fl ved å vise frem OUL-bilde ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Sa det til sjefen min i uke 6. Da var jeg så kvalm at jeg måtte bare gi en forklaring på at jeg ikke jobbet så effektivt lengre. 

Fortalte det til to nære venninner i uke 9-10.

Familien skal få vite det på 17.mai.

Anonymkode: ccc4a...f93

Skrevet

Sjefen måtte få beskjed tidlig så det kunne planlegges rundt. Familie og nære venner fikk vite det etter uke 12, og resten fikk vite det etter vi fikk vite kjønn på oul :) 

AnonymBruker
Skrevet

Alt for tidlig pga kvalme (uke 8/9/10). Folk tror jeg har vært gravid i et halvår nå (kun 4 måneder)

Anonymkode: 420f0...8d2

Skrevet

Uke 13 og uke 14 etter grundig TUL 🤗 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer bare å lyve om en ting, og det er graviditet. Så jeg ljuger folk rett opp i trynet uten å blunke om jeg ikke er klar for å si noe. Det er uansett ikke noe de har noe med. Skal på TUL til uka, så må vel kanskje si noe til poden og besteforeldrene etter det.. kanskje..  🙈🙈🙈

Anonymkode: cd03e...779

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Sies jo at man skal vente til man når «de hellige 12 ukene», men det er jo veldig vanskelig å skjule for nærmeste venner og familie. Redd for å glede noen for tidlig tilfelle noe skulle skje, men de vil jo uansett få vite det om vi skulle gå igjennom en tøff periode da. 

Hvor «tidlig» delte dere med de nærmeste? 

Anonymkode: bed45...0f9

Fortalt offentligheten etter OUL. 

Men fortalte foreldrene mine ganske tidlig med nr 1.  Huset ikke helt når.. Før 12 uker iallefall 

Ble gravid på nytt og fortalte mine foreldre samme dagen jeg fikk positiv test. Endte i SA. 

Ved neste graviditet klarte jeg å holde meg til uke 9 eller 10 med å fortelle mine foreldre. Vi fortalte resten av nærmeste familie i uke 13, etter en UL :)

Anonymkode: 2fa53...aea

AnonymBruker
Skrevet

Vi fortalte nærmeste familie da jeg var 13 uker på vei. Annonserte aldri i offentlige medier 

Anonymkode: c4053...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Ventet til vi hadde fått svar på NIPT i uke 11 

Anonymkode: 45619...b24

AnonymBruker
Skrevet

Fortalte det til mamma samme dag som positiv test. Hun var på overnatting hos oss og jeg hadde ikke sjansen til å holde det skjult. Resten av familiene fikk vite uke 7, men de fikk ikke fortelle videre. Offentliggjorde aldri til omverden. 

jobb fikk vite det i uke 8 med første pga omstruktureringer, og jeg ikke kunne utføre de oppgavene de hadde tenkt å sette meg til.

Anonymkode: dbe27...543

AnonymBruker
Skrevet

Eg venta til etter ordinær ultralyd. Hadde nok ikkje klart å skjule det så lenge viss det ikkje var for at eg budde eit godt stykke frå næraste familie på den tida. Fleire på jobben hadde mistanke. Det var begynt å bli ganske så synleg 🙂

Anonymkode: 74b8d...1b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...