Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Høyere lønn? Andre goder? Mer/mindre ansvar? 
sett ut ifra at du har det greit der du er, og relevant for fin utdanning. 

Anonymkode: c5969...c0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

din utdanning **

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytta yrke for å få mindre ansvar, slippe turnus, mer tid med barna (får mindre lønn). 

Anonymkode: 7e168...fc6

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, lønn spiller liten rolle. Jeg har tidligere byttet jobb pga hårreisende dårlig ledelse. Trivsel og arbeidsmiljø slår lønn/ansvar etc. any day. 

Anonymkode: 66a77...4d9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bytta yrke for å få mindre ansvar, slippe turnus, mer tid med barna (får mindre lønn). 

Anonymkode: 7e168...fc6

Jeg også

Anonymkode: 08be2...046

AnonymBruker
Skrevet

Mer ansvar, utviklingsmuligheter

Anonymkode: e3921...00a

AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis ikke så mye. Har jobbet i 4 år og hatt 3 arbeidsplasser. Alle stedene har vært flotte arbeidsplasser og bra betalt, men  har allikevel alltid et øye åpent for nye muligheter. Har gjort at jeg har steget fra 500k til 860k på disse 4 årene etter studiene. Akkurat nå er jeg i drømmejobben min i det selskapet som regnes som "det beste" innenfor mitt fagområde i Norge, så kommer nok til å bli her en stund. Har fått kommentarer på den gode karrierestigningen jeg har hatt for min alder.  Hvis jeg skal skifte så må det nok være til et av de store selskapene i USA kanskje. 

Anonymkode: b41f0...a1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Mindre ansvar og høyere lønn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også gikk ned i lønn da jeg byttet jobb... Mem jeg gikk fra turnus til fleksitid, kun dagtid og ingen helger. Fri på helligdager og i jula. God tid til barna. Det er verdt mer enn penger 

Anonymkode: 2674d...11b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bytter jobb om jeg blir lei og ønsker en annen stilling, eller når jeg ønsker å bytte by.

Anonymkode: a4cc2...f28

AnonymBruker
Skrevet

Bedre lønn. 

Anonymkode: 7a7f8...326

Skrevet

Mistrivsel på nåværende arbeidsplass generelt. Skal ekstremt mye til før jeg bytter jobb, og for øyeblikket er jeg faktisk i ferd med å bytte jobb. Høyere lønn og lignende er bare tilleggsgoder, det aller viktigste for meg er trivsel og glede over jobben. Hvis de tingene faller bort, er det ikke for meg lenger vits å jobbe for firmaet.

Men, det skal sies: hvis jeg allerede er misfornøyd og lei, så vil slike ting som bedre goder, bedre lønn osv være med på å lokke meg over og gi meg et spark bak, selv om det da ikke er hovedmotivasjonen bak et jobb-bytte.

Gleder meg til å komme meg vekk fra nåværende jobb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høyere lønn, er konsulent i oljebransjen. Så er ikke så lojal av meg;) men det skulle vært vesentlig høyere lønn (1-2.000 pr dag), for trives veldig godt der jeg er nå:)

Anonymkode: 0abbc...d42

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytter (sykepleier) for å slippe turnus og slippe tunge løft/tungt stell, slippe å gå med uniform og for å få jobbe med noe som interesserer meg mer osv. Bytter til å bli yrkesfaglærer. Jeg vil ikke gå ned i lønn pga jeg allerede jobber redusert, og vil jobbe mer som lærer.

Anonymkode: a8618...7c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg også gikk ned i lønn da jeg byttet jobb... Mem jeg gikk fra turnus til fleksitid, kun dagtid og ingen helger. Fri på helligdager og i jula. God tid til barna. Det er verdt mer enn penger 

Anonymkode: 2674d...11b

Det har du helt rett i, jeg hadde gjort det samme uten å blunke, penger er ikke alt. 

Anonymkode: a8618...7c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...