AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Mitt barn har blitt utsatt for overgrep av et annet barn på samme alder. Dette skjedde gjennom 2 år. Barnet som utførte overgrep har fra barnehagealder hatt seksuell adferd, og er nå 11 år. Da jeg fant ut av dette meldte jeg til skole, helsetjeneste og barnevern. Opplever ikke at det har skjedd noe i saken, og barnet bor med skilte foreldre 50/50 på samme måte som tidligere. Nå har det gått 1,5 år, og det viser seg at dette barnet har utført to nye overgrep på to andre barn på samme alder. Begge barna har fortalt den samme historien til sine foreldrene.. hvem melder jeg til nå? Jeg tror dette barnet er utsatt for noe selv, men jeg opplever ikke at skole eller bv tar dette på alvor. Anonymkode: b8cd6...434
Fiffig Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Det kan godt hende det har blitt gjort noe av barnevernet, men de har jo taushetsplikt og du har ingen innsynsrett. Det skjer ofte mye vi ikke vet om. Men det er bare å melde fra på nytt. 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mitt barn har blitt utsatt for overgrep av et annet barn på samme alder. Dette skjedde gjennom 2 år. Barnet som utførte overgrep har fra barnehagealder hatt seksuell adferd, og er nå 11 år. Da jeg fant ut av dette meldte jeg til skole, helsetjeneste og barnevern. Opplever ikke at det har skjedd noe i saken, og barnet bor med skilte foreldre 50/50 på samme måte som tidligere. Nå har det gått 1,5 år, og det viser seg at dette barnet har utført to nye overgrep på to andre barn på samme alder. Begge barna har fortalt den samme historien til sine foreldrene.. hvem melder jeg til nå? Jeg tror dette barnet er utsatt for noe selv, men jeg opplever ikke at skole eller bv tar dette på alvor. Anonymkode: b8cd6...434 Kontakt Stine Sofie stiftelsen. Anonymkode: 7b2a9...537 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 Jeg ville slått på alle stortrommer jeg kunne. Politi, barnevern og skolen - meld fra til alle instanser. Både for barnets egen del, men også med tanke på andre ofre. Du får jo ikke vite hva som skjer videre, men hvis dette har falt mellom alle stoler siden forrige gang det ble meldt fra så er det så utrolig viktig at noen drar det opp igjen. Anonymkode: 228b2...47f 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 Barnevern og politi. Politiet har ingen etterforskningsplikt for det barnet har gjort før det er over 12, men kan glimte til. Særlig om du nevner din bekymring for årsakene i anmeldelsen. Anonymkode: 62cdc...662 1
Cer3s Skrevet 12. mai 2021 #8 Skrevet 12. mai 2021 Jeg ville nok kontaktet Stine Sofies stiftelse, politi og barnevern. Ganske urovekkende når så små begår overgrep gjentatte ganger. Barnet er jo ganske lite samtidig som det er stort nok til å vite hva det holder på med. Håper virkelig dette blir tatt tak i! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå