Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har en baby som begynner å bli veldig nysgjerrig og utålmodig, vil opp og se seg rundt, være i sele osv, og hater å ligge på bakken eller i vognen. Det er derfor blitt vanskelig å beskytte mot uv-stråler da baby ikke vil ligge i uv-teltet på terrassen lenger. Jeg vil ikke bruke solkrem for det skal man ikke på små babyer. Men kan jo ikke holde baby helt i skyggen hele tiden heller - det er ikke gjennomførbart! Så hva gjør man da? Har tenkt på slike uv-klær, men synes polyesteren de lages av er helt heslig å ha med å gjøre... 

Ikke kall meg hysterisk, det hjelper ingen. Jeg tenker ikke å kle baby i uv-klær hver dag, men lurer på tips til de dagene det er mye sol og vi ønsker å være ute (f.eks sammen med storesøskenet til baby). Finnes det uv-klær i vanlig/behagelig materiale? 

Anonymkode: d305d...4c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! 

Jeg har en baby som begynner å bli veldig nysgjerrig og utålmodig, vil opp og se seg rundt, være i sele osv, og hater å ligge på bakken eller i vognen. Det er derfor blitt vanskelig å beskytte mot uv-stråler da baby ikke vil ligge i uv-teltet på terrassen lenger. Jeg vil ikke bruke solkrem for det skal man ikke på små babyer. Men kan jo ikke holde baby helt i skyggen hele tiden heller - det er ikke gjennomførbart! Så hva gjør man da? Har tenkt på slike uv-klær, men synes polyesteren de lages av er helt heslig å ha med å gjøre... 

Ikke kall meg hysterisk, det hjelper ingen. Jeg tenker ikke å kle baby i uv-klær hver dag, men lurer på tips til de dagene det er mye sol og vi ønsker å være ute (f.eks sammen med storesøskenet til baby). Finnes det uv-klær i vanlig/behagelig materiale? 

Anonymkode: d305d...4c

Hvor gammel er denne babyen da? 6-7 mnd? Det er vel bare baby under 6 mnds som ikke skal bruke solkrem, vi brukte på vår. Kjøpte sånn supersensitiv babysolkrem på apotek :)

Vi hadde 8 mnd gammel aktiv baby da sol og sommer kom og i tillegg til solkrem prøvde vi bare å holde oss i skygge og ha med parasoll, ha på løse store klær (store t-skjorter er fint), og brukte UV-klær på stranden og ved bading. Vi har en helt gjennomsiktig hudfarga jente med rødlig hår og følsom hud, men ble faktisk ikke antydning til noe reaksjon på huden selv om vi bare tok vanlige forholdsregler. 

Uv-klær er stygge kanskje, men de beskytter bedre enn vanlige klær om du er veldig bekymret. Grunnen til at de beskytter er vel nettopp at de er tett vevd i materiale solen vanskelig kommer til :)

Anonymkode: 82520...456

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett opp solseil. Parasoller evt. Sitt på skyggesiden av huset.

Vi bare holdt lille unna direkte sollys. Sørget for å ha ting å leke med for storesøsken på flere steder rundt huset (sandkasse, trampoline, vannspreder/plaskebasseng), og flyttet oss etter som sola kom.

Anonymkode: b90d7...4df

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo masse uv-stråler selv om det ikke er masse sol. Man blir solbrent når det er overskyet også. Strømpebukse/langbukser og langerma og bøttehatt med solkrem i ansikt og hender er fornuftig, og helt innfor. Så kan du om du er helt "hysterisk" som du kaller deg, ty til masse uv-midler. Du snakker om å ha han I bæresele, bruk uv-paraply 👍

Anonymkode: b82de...928

Skrevet

La roche posay har en solkrem med kun fysisk filter, denne skal være trygg å bruke på baby fra de er 6 mnd 😊 foruten det så burde man holde seg unna sola så godt det lar seg gjøre spesielt mellom kl 12-15, og kjøp gode uv klær, gjerne solhatt som dekker nakken godt 😊

bedre å smøre de sånn at det ikke er helt krise at det kommer sol på dem, enn at de blir solbrente eller at man sitter inne hele sommeren 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Baby er bare 3mnd så skal vel helst unngå solkrem. Finnes uv-klær som ser ok ut, og jeg er ikke forfengelig på babys vegne, synes bare materialene er så klamme og ekle.. 

Takk for svar. Vi får etterstrebe skygge så langt det lar seg gjøre. Jeg blir fort for varm selv, så vi oppsøker ikke solsteken uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. Baby er bare 3mnd så skal vel helst unngå solkrem. Finnes uv-klær som ser ok ut, og jeg er ikke forfengelig på babys vegne, synes bare materialene er så klamme og ekle.. 

Takk for svar. Vi får etterstrebe skygge så langt det lar seg gjøre. Jeg blir fort for varm selv, så vi oppsøker ikke solsteken uansett. 

Kan du ikke bare ha på vanlige klær da? Og solhatt med lang nakke og god brem? 

Anonymkode: c18b9...f89

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...