Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å si opp leiligheten og flytte fra trondheim til oslo, men synes det virker så uoversiktlig og vanskelig. Jeg er i slutten av 20- årene, alene, og har vært permittert i nesten hele corona-tiden. Jeg har ikke lappen så kan ikke flytte selv.Har noen gode flyttetips? Jeg har forsøkt å sjekke litt priser hos noen flyttebyrå, og fikk litt hakeslepp da jeg så prisene... Noen som har erfaring med å flytte denne distansen og vet om lure ting man kan gjøre for at det ikke skal bli så vanvittig dyrt?... Jeg har ikke så fryktelig mye tunge møbler jeg tenker å ta med meg, det blir mest esker og sofa, stuebord, 120 seng et par kommoder og en bokhylle og et ståbord. Flytter nok inn i en leilighet på ca 25-35 m2.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få med deg en venn som har lappen, lei et vrak (hos «rent a wreck») som tilhører en avdeling i Oslo om mulig (billigere leie å kjøre den tilbake til hjemstedet sitt), fyll bilen, kjøre til Oslo spander togbillett på vennen hjem igjen.

Anonymkode: 88e2d...dd5

AnonymBruker
Skrevet

Det kan bli billigere om du selger unna møblene før du flytter, og kjøper nye (brukt) i Oslo. Du kan f.eks låne enn venn og leie en varebil, eller om du har flaks kjenner du noen som skal dit som har plass til noen esker.

Jeg regner med du har tenkt på jobb og slikt, så du ikke havner i samme situasjon men med strengere tiltak og dyrere leiepris.

Anonymkode: 6b1b0...b0d

AnonymBruker
Skrevet
Blåtime skrev (12 timer siden):

Jeg vurderer å si opp leiligheten og flytte fra trondheim til oslo, men synes det virker så uoversiktlig og vanskelig. Jeg er i slutten av 20- årene, alene, og har vært permittert i nesten hele corona-tiden. Jeg har ikke lappen så kan ikke flytte selv.Har noen gode flyttetips? Jeg har forsøkt å sjekke litt priser hos noen flyttebyrå, og fikk litt hakeslepp da jeg så prisene... Noen som har erfaring med å flytte denne distansen og vet om lure ting man kan gjøre for at det ikke skal bli så vanvittig dyrt?... Jeg har ikke så fryktelig mye tunge møbler jeg tenker å ta med meg, det blir mest esker og sofa, stuebord, 120 seng et par kommoder og en bokhylle og et ståbord. Flytter nok inn i en leilighet på ca 25-35 m2.

Selg alt av møbler, det blir dritdyrt å betale for flytting for en så stor masse. Som en annen sa, lei en bil, få med en venn til å kjøre.

Anonymkode: 150f9...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...