Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser nettene ut hos dere med barn på 1 til 2 år? Når legges de om kvelden og når står dere opp? :) Er det mye våkentid om natten?

Har ei på 10 mnd, som stort sett sover natten gjennom, men natten er kort. Sovner mellom 20/21 og er klar for neste dag kl 05/06. Er spent på hvordan det skal gå mtp på barnehagestart😬 hun sover 2 dupper om dagen. Kunne tenkt meg å få henne over på 1 dupp og hatt litt lenger nattesøvn😅

Anonymkode: 8514d...6fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ei på 16 mnd. som blir lagt ca. kl. 19 og våkner ca. kl. 06. Det varierer litt da, hun sovner vel nesten alltid mellom 19 og 20.30 og våkner alltid for dagen en gang mellom 05 og 07. Hun sover en lur på dagtid på ca 2 timer. Hun våkner og gråter 1-5 ganger i løpet av natten (som oftest 2), og sovner igjen i løpet av 5 minutter.

Forrige barn sov fra 19 til 07 uten oppvåkninger fra hun var ca. 10 mnd. Jeg husker ikke helt hvordan hun sov på dagtid, bare at det var en del mindre enn andre i barselgruppen/på samme alder. 

Anonymkode: 360fc...4c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har ei på 16 mnd. som blir lagt ca. kl. 19 og våkner ca. kl. 06. Det varierer litt da, hun sovner vel nesten alltid mellom 19 og 20.30 og våkner alltid for dagen en gang mellom 05 og 07. Hun sover en lur på dagtid på ca 2 timer. Hun våkner og gråter 1-5 ganger i løpet av natten (som oftest 2), og sovner igjen i løpet av 5 minutter.

Forrige barn sov fra 19 til 07 uten oppvåkninger fra hun var ca. 10 mnd. Jeg husker ikke helt hvordan hun sov på dagtid, bare at det var en del mindre enn andre i barselgruppen/på samme alder. 

Da hun på 16 mnd. var 10 mnd. var hun forresten en del våken på natten. Hun hadde f.eks. en periode hun alltid våknet i tretiden og var våken mellom en halv til en og en halv time rundt den tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Barn på 1 år og 8 mnd. Legges ca 18.45/19.00 og sovner på mellom 5-20 min. Sover hele natten til mellom 07-8.30. Sover 1 dupp på ca 40 min i barnehagen og ca 1 t og 20 min hjemme i helgene.

Aldri sovet mye på dagen, men siden nettene er så bra så går det fint. Våkner selvfølgelig noen netter pga f.eks mareritt, men da holder det å gå inn å pakke henne inn i dynen igjen

Fra 10 mnd til ca 14 mnd så våknet hun konsekvent 05.55, men dette bedret seg og sover nå lengre om morgningen. 

Anonymkode: f1c97...9ce

AnonymBruker
Skrevet

20 mnd. Legges mellom 1830-19. Står opp mellom 06-0630. Liten våkentid om natta. Av og til våkner hun pga Tutt eller mareritt, men sovner som regel fort igjen. Periodevis kan nettene/legging være vanskelige, men alt i alt sover hun som regel natten gjennom. 

Blir nok enklere ved barnehage start. Mer som skjer, trøttere etc. 

Anonymkode: 0b2b2...b99

AnonymBruker
Skrevet

Har ei på 15 mnd. Legges rundt 18:20-19, sover omtrent 12t. Har en dupp på 2-2,5 t i 11-tiden. Gikk over til en dupp for en måneds tid siden.

På en veldig god natt våkner hun kun én gang, i 3-4 tiden. Da får hun komme i senga til oss. På dårligere netter kan hun våkne 2-3 ganger mer, men sovner kjapt og er aldri våken i lengre perioder på natta lenger.

Anonymkode: 4ee79...dc4

Skrevet

13mnd, legger seg kl 18.30/19 -hater å legge seg, skriker og kjefter, men roer seg etter 5-10 minutter og da kan vi gå ut. Sover stortsett i ett til kl 7. Sover en lur på dagen på ca to timer.

AnonymBruker
Skrevet

20 måneder, men har hatt ganske likt søvnmønster en stund. Legges rundt 18:30-19. Våkner oftest en gang etter midnatt, får da komme opp i vår seng og sover videre der. Våkner igjen i halv fem-femtida, bruker da å amme, da sovner hun som regel igjen og sover videre til halv sju - sju. Sover en til halvannen time på dagen i barnehagen, lengre hjemme i helgene. 

Anonymkode: 1bd4e...6de

Skrevet

Her er gutten 19 mnd. Legger ham kl. 19:00 om kvelden, og han sovner stort sett raskt. Våkner gjerne 2-5 ganger om natten. Noen ganger mye gråt og vanskelig å roe igjen, noen ganger trenger jeg bare å velte ham tilbake ned i seng. Samsover forsåvidt.

Våkner mellom 05:30 og 06:40, og det er herlig når han sover til det sene tidspunktet 😂 Har én dupp på dagen som er mellom 1-3 timer. Begynner i barnehagen til høsten.

Min gutt begynte med én lur om dagen når han var ca 13 mnd. Da gikk det seg på en måte til av seg selv, med litt dult fra meg 😁

AnonymBruker
Skrevet

Blir 2 år i juli. Sovner mellom 19 og 20, sover på rommet sitt til en gang mellom 5 og 7. Pleier å komme inn til oss da, og kan sove videre der til 7-8:30. har gjort det siden hun var rundt 14 mnd. Sover 1-1,5 timer på dagen.

Anonymkode: 38772...d37

AnonymBruker
Skrevet

20 mnd. Legger seg mellom 18 og 19. sover til mellom 7 og 9 en gang (oftest nærmere 7 enn 9). Sover 1-3 timer på dagen. Dette har han gjort siden han var 14 mnd ca. Sjelden gang vi må inn til han. Da er det som regel smokkene som har ramlet på gulvet eller mareritt.

Anonymkode: af588...a36

AnonymBruker
Skrevet

Har en på to år, men har hatt omtrent samme mønster siden han var 10 måneder. Sovner mellom 20 og 21 (legger tidligere altså, vil bare ikke sove) og våkner mellom 5 og 6. Har hatt perioder der han har våkna mellom 3 og 4, det har vært artige dager 😅 Spist to frokoster og sett flere Disney-filmer før barnehage og jobb liksom 😄

Anonymkode: e1831...84a

AnonymBruker
Skrevet

Her soves det mellom 18.30/19 til 6-7, ingen oppvåkninger med mindre det er sykdom etc. Holder på å kutte fra to til en lur (14mnd) men det går skikkelig dårlig, sover knapt om dagen for tiden. 

Anonymkode: cc5a0...44d

Skrevet

Han er 18 mnd. Legges mellom 1830-19, sover da til ca 23. Første oppvåkning, tar ca 20 min å få han til å sove igjen. Sover videre (stort sett) til 3. Er da våken en times tid før han sovner igjen og sover til 0530. Da står vi opp. Sover aldri lenger. 

Sover 1-1,5 t på dagtid :) Vår har alltid vært veldig vanskelig på søvn, og har aldri vært i nærheten av å sove rundt. 

Skrevet

18 mnd. Sovner som oftest greit rundt 19, tuller noen ganger til nærmere 19.30. Sover til 6.30-7. Hvis hun våkner er det bare å gi henne smokken. Helt fantastisk 🥳 Sover én lur, den varer i opptil 2 timer

AnonymBruker
Skrevet

1 år. Legger seg en gang mellom (18)19-20, ammer 1-2 ganger ila natta. Har noen netter med 30 min -1,5 time våken midt på natta etter ammingen. Enkelte netter mange oppvåkninger på nattmorgenen. Våkner mellom 5 og 6. Alt i alt ganske normalt vil jeg tro :)

2 lurer på dagen på 1-2 timer.

Anonymkode: 55b71...8e3

AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår er 17.mnd. Begynte å sove natta rundt for 1.mnd siden. Eller hun sov hele natta frem til hun ble 6.mnd. Men så begynte hun å våkne 2-3 ganger om natta. Heldigvis tok det slutt da hun ble 16.mnd.  Hun legger seg ca kl 19. Noen ganger litt tidligere. Sover til kl 8-9. Har stort sett en soving på dagtid, på 1,5-2t.

Anonymkode: 57a1e...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...