Gå til innhold

Hva finner man på med baby 5 mnd og 2 åring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne langhelgen blir jeg alene med begge barna på fem mnd og to år. Jeg syns det er litt vanskelig å aktivisere begge to flere hele dager. Babyen sover korte lurer på dagtid (20-40 min). 

Noen som har tips?

Anonymkode: b8d37...efb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har samme aldersforskjell, men de har blitt et år eldre nå (og det er en god del lettere i år, syns jeg :) ). Men de var altså på samme alder i fjor til samme tid, og da fungerte det best å være ute for oss. Det vil si, så lenge det var ok vær da, i plaskregn var det ikke gøy for babyen å sitte innpakket i vogna. 

Men jeg syntes at hvis vi kom oss ut tidlig, ble hele dagen bedre. Toåringen balanserte på stubber og trestammer i skogen, plukket pinner og kongler, kastet steiner i vann og slikt, eller lekte på en lekeplass, og babyen så på storesøster og omgivelsene, kjente på bakken eller en pinne eller kongle eller noe, eller sov. 

Innendørs var egentlig å bade det eneste begge to likte å gjøre samtidig. Eller at storesøster "hjalp" meg på kjøkkenet og lillesøster satt i høy babystol eller bæretøy på ryggen og fulgte med. 

Anonymkode: 217f0...fb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har samme aldersforskjell, men de har blitt et år eldre nå (og det er en god del lettere i år, syns jeg :) ). Men de var altså på samme alder i fjor til samme tid, og da fungerte det best å være ute for oss. Det vil si, så lenge det var ok vær da, i plaskregn var det ikke gøy for babyen å sitte innpakket i vogna. 

Men jeg syntes at hvis vi kom oss ut tidlig, ble hele dagen bedre. Toåringen balanserte på stubber og trestammer i skogen, plukket pinner og kongler, kastet steiner i vann og slikt, eller lekte på en lekeplass, og babyen så på storesøster og omgivelsene, kjente på bakken eller en pinne eller kongle eller noe, eller sov. 

Innendørs var egentlig å bade det eneste begge to likte å gjøre samtidig. Eller at storesøster "hjalp" meg på kjøkkenet og lillesøster satt i høy babystol eller bæretøy på ryggen og fulgte med. 

Anonymkode: 217f0...fb2

Takk for svar!

Når dere var ute og baby ikke var i vogn, brukte du bæresele? La den på etter teppe på bakken? Spør fordi min nemlig ikke liker vogna. Eller det vil si, kun til de korte hvilene sine. Vil ikke ligge våken i vogna. Har derfor ikke turt å være så mye ute med de alene ennå. Men baby er kanskje stor nok til å kunne ligge litt på teppe ute når det er ok vær og temperatur.

Anonymkode: b8d37...efb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...