AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Naboens barn er ca 2.5år. Mor passer ikke godt på barnet. Eksempler ; 1. Barnet lekte midt i veien og det kom en bil. Mor reagerer ikke selv om hun stod og så på barn /bil. Jeg måtte løpe og hente ungen. 2. Var på tur med min store hund som veier over 60kg. Hunden er snill og dels rolig. Men i fjor lot mor barnet gå rett på og røre hunden selv om jeg sa nei. Var redd hunden skulle 'dulte' til barnet. Barnet var da rett over 1.3 år gammelt. 3. Barnet har nå sparksykkel. Kommer susende og uten bremser ned enorm bratt bakke. Ungen deiset da i asfalten selvfølgelig. Mor stod igjen og bare så på. Har flere ting, men vil ikke skrive slik at det blir gjenkjent Jeg føler så for ungen. Synes det er synd mor virker tafatt. Plukker barnehageansatte opp slike foreldre.? Livredd ungen blir alvorlig skadet Anonymkode: 7e33d...ca5
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Når du er livredd for det, så kontakter du barnevernet!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Barnehagen fanger ikke nødvendigvis opp dette. De ser bare mor i hente og bringesituasjonen. De fanger nok opp samspillet mellom mor og barn, men de ser jo ikke slike konkrete hendelser som dette. Jeg bruker ikke å være den første som roper om barnevernet, men i akkurat dette tilfelle burde du kontakte barnevernet. Man skal ikke være hysterisk mtp å fotfølge barna i en hver situasjon men her kan jo barnet bli alvorlig skadet.. Anonymkode: d9367...d04 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Naboens barn er ca 2.5år. Mor passer ikke godt på barnet. Eksempler ; 1. Barnet lekte midt i veien og det kom en bil. Mor reagerer ikke selv om hun stod og så på barn /bil. Jeg måtte løpe og hente ungen. 2. Var på tur med min store hund som veier over 60kg. Hunden er snill og dels rolig. Men i fjor lot mor barnet gå rett på og røre hunden selv om jeg sa nei. Var redd hunden skulle 'dulte' til barnet. Barnet var da rett over 1.3 år gammelt. 3. Barnet har nå sparksykkel. Kommer susende og uten bremser ned enorm bratt bakke. Ungen deiset da i asfalten selvfølgelig. Mor stod igjen og bare så på. Har flere ting, men vil ikke skrive slik at det blir gjenkjent Jeg føler så for ungen. Synes det er synd mor virker tafatt. Plukker barnehageansatte opp slike foreldre.? Livredd ungen blir alvorlig skadet Anonymkode: 7e33d...ca5 Barnevernet! Anonymkode: e7634...463 2
PM75 Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 Så rart at mor ikke reagerer når hun står og ser på! Blir hun redd og handlingslammet eller bryr hun seg ikke?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #6 Skrevet 12. mai 2021 1 hour ago, PM75 said: Så rart at mor ikke reagerer når hun står og ser på! Blir hun redd og handlingslammet eller bryr hun seg ikke? Nettopp hva jeg ikke vet. Kjenner henne ikke bortsett fra et nikk og hei. Anonymkode: 7e33d...ca5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #7 Skrevet 12. mai 2021 Ungene tåler å slå seg. Orker ikke foreldre som pakker ungene inn i bobleplast og hjelm. Det du sier er ihvertfall ikke noe barnevern sak. Anonymkode: 1cce7...165 1
Hannah80 Skrevet 12. mai 2021 #8 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ungene tåler å slå seg. Orker ikke foreldre som pakker ungene inn i bobleplast og hjelm. Det du sier er ihvertfall ikke noe barnevern sak. Anonymkode: 1cce7...165 Ungen leker midt i veien. Unger tåler mye. Men ikke en påkjørsel i stor fart. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Ungene tåler å slå seg. Orker ikke foreldre som pakker ungene inn i bobleplast og hjelm. Det du sier er ihvertfall ikke noe barnevern sak. Anonymkode: 1cce7...165 Enig i at barn fint tåler ting. Men her snakker vi om et barn på 2.5 som gjør potensielle farlige ting. Anonymkode: 7e33d...ca5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 Hun er nok ressurssvak, deprimert, eller har behov for avlastning. Du kan sikkert melde til BV. Anonymkode: 68602...b1e
Swoosh Skrevet 13. mai 2021 #12 Skrevet 13. mai 2021 Har du sagt noe/spurt moren? Jeg ville i allefall gjort det om jeg hadde sett slike ting som deg, eller at mor hadde latt noen komme bort til min hund når jeg hadde sagt nei. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #13 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ungene tåler å slå seg. Orker ikke foreldre som pakker ungene inn i bobleplast og hjelm. Det du sier er ihvertfall ikke noe barnevern sak. Anonymkode: 1cce7...165 Du skjønner ikke forskjellen på å pakke inn og det å ivareta barnet?? Anonymkode: a2d3d...b35 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #14 Skrevet 13. mai 2021 PM75 skrev (På 12.5.2021 den 19.00): Så rart at mor ikke reagerer når hun står og ser på! Blir hun redd og handlingslammet eller bryr hun seg ikke? Det er mange foreldre som er på samme måten. De tror de er tilskuere til det barna driver med og forstår ikke at de må gripe inn. Anonymkode: b6a78...ff4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #15 Skrevet 13. mai 2021 3 hours ago, Swoosh said: Har du sagt noe/spurt moren? Jeg ville i allefall gjort det om jeg hadde sett slike ting som deg, eller at mor hadde latt noen komme bort til min hund når jeg hadde sagt nei. Ja da ungen kom mot hunden og mor ikke reagerte. Ropte at ; hei mor nå må du reagere. Hun svarte at ungen likte hunder. Mao så virket det som mor ikke koblet at hund+ukjent barn ikke er god miks. Far har jeg aldri sett Anonymkode: 7e33d...ca5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #16 Skrevet 13. mai 2021 Du må jo tørre å bry deg. Spør direkte etter slike hendelser «Hvorfor fjerner du ikke barnet fra veien når hn holder på å bli påkjørt?», «Hvorfor lar du ungen din komme å hilse på hunden min når jeg klart sier nei?», «Hvorfor lar du barnet skade seg sånn når du på forhånd vet risikoen ved å la et så lite barn uten kontroll sykle ned den bratte bakken?» Anonymkode: 32625...488 3
Hr. Aktiv Skrevet 13. mai 2021 #17 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor er far?? Anonymkode: 35a2e...7e0 Han er sikkert fjernet etter en stygg barefordeligssak. Mor her bør få veiledning evt. fritak for å ha barn.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #18 Skrevet 13. mai 2021 Hannah80 skrev (På 12.5.2021 den 20.30): Ungen leker midt i veien. Unger tåler mye. Men ikke en påkjørsel i stor fart. Det er nok en vei i borettslaget, ikke en stor riksveg. Ts overdriver. Anonymkode: c6a5c...5e4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #19 Skrevet 14. mai 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Det er nok en vei i borettslaget, ikke en stor riksveg. Ts overdriver. Anonymkode: c6a5c...5e4 Overdriver? Nei faktisk satt ungen midt i veien. Slik vei det kommer biler på. I tilfelle du ikke forstod! Til ab over. Ja jeg burde ha sagt noe og jeg har bestemt meg for at det skal jeg gjøre når jeg treffer mor. Vil ikke starte en konflikt, men prøve å få ting sagt uten at hun føler seg angrepet Anonymkode: 7e33d...ca5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #20 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 20.28): Ungene tåler å slå seg. Orker ikke foreldre som pakker ungene inn i bobleplast og hjelm. Det du sier er ihvertfall ikke noe barnevern sak. Anonymkode: 1cce7...165 Så du synes det er normalt at et så lite barn leker uten tilsyn i trafikkert vei eller har nærkontakt med hunder på 160kg???? Dette er overhodet ikke forsvarlig!!!! Anonymkode: 3caeb...ac6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå