AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Altså, vil jeg ikke få noe utbetalt uansett, fordi jeg har vært utredet for psykiske plager og fått en diagnose? Jeg er i full jobb og er ganske høytfungerende sånn sett. Har ingen ønsker om å bli ufør pga psyken, ser ikke at det kan skje. Men om jeg skaffer meg en forsikringsavtale nå, uførepensjonsforsikring, og jeg plutselig skulle bli dårlig eller langtidssykemeldt eller havne i en ulykke, vil de da mene at jeg var syk før avtalen pga dps-utredningen, og at jeg da ikke vil få noe ekstra utbetalt? Jeg spør fordi jeg ikke har peiling og ikke vil betale masse for noe som blir helt meningsløst. Anonymkode: 0d0f7...92f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Neida, men sykdommer du har før du tegner forsikring vil ikke gi deg en utbetaling om de er skyld i det. Men om du feks tegner forsikring, havner i ulykke som medfører uførhet får du utbetaling. Anonymkode: dd727...b45
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Jeg så ikke denne tråden før nå, men jeg lagde akkurat en tråd om tilsvarende problem. Jeg har valgt å ha livsforsikring selv om jeg er utredet av DPS og at de skriver at de ikke dekker uførhet pga psykiske lidelser. Dette fordi man aldri vet om du kan bli ufør som følge av en fysisk ulykke. Det er altså ikke bare det pykiske som kan gjøre deg ufør, så mens man er ung er det nok lurt (siden fallhøyden er større mht økonomi). Jeg tenker nok at jeg ikke skal ha den lenger etter en viss alder (feks 45-50 år). Anonymkode: 48985...b76
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Du kan fint få forsikring selv om du har vært på dps, men det kommer an på hvorfor og alvorlighetsgraden og varigheten. Du informerer om dette når du fyller ut helseskjema og da får du svar på om du får godkjent forsikringen, om du får avslag eller restriksjoner. Ingen av oss kan svare på dette, du må sende inn helseskjema og søke. Du får beskjed og betaler derfor ikke for noe uten grunn. Lykke til! Anonymkode: 68442...3ce
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 Jeg hadde timer i to mnd hos DPS for snart ti år siden. Ingen diagnose satt, ikke slitt noe siden. Får ikke uføreforsikring. Anonymkode: 0d308...921
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå