AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Registrerer at det er folk som legger ut ting til 50 kroner eller mindre. Og da er det snakk om kun 1 ting. Barneleke, klær og lignende. Hvorfor syns folk det er verdt å bruke tid på dette? Selge gamle utslitte sko for 49 på finn virker merkelig, når man må totalt bruke 30 til 60 minutter pr handel. Jørgen Anonymkode: bc420...55c 2
Gjest 123 eller noe Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Kjøpte nettopp noen bunadsko til 2åringen til 50kr på finn 😄 Hvorfor er det mer verdt å kjøpe noe til full pris som han garantert ikke passer neste 17mai? Er bare en liten kjøretur unna, vi liker å kjøre en tur, så det er vinn-vinn!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Registrerer at det er folk som legger ut ting til 50 kroner eller mindre. Og da er det snakk om kun 1 ting. Barneleke, klær og lignende. Hvorfor syns folk det er verdt å bruke tid på dette? Selge gamle utslitte sko for 49 på finn virker merkelig, når man må totalt bruke 30 til 60 minutter pr handel. Jørgen Anonymkode: bc420...55c Kanskje de er veldig opptatt av miljø? Eller at folk er mer pålitelige når det kommer til henting hvis noe koster noe, enn hvis det var gratis. Kanskje de virkelig trenger den 50 lappen. Anonymkode: f578a...29b 20
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje de er veldig opptatt av miljø? Eller at folk er mer pålitelige når det kommer til henting hvis noe koster noe, enn hvis det var gratis. Kanskje de virkelig trenger den 50 lappen. Anonymkode: f578a...29b Jeg legger ut slike billige annonser av de årsakene du nevner; fordi jeg er opptatt av miljø og fordi det ofte er mye styr med de som vil ha gratis ting på Finn. Anonymkode: 12ea0...ced 13
nordlending Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 Hvis du selger en ting her og en ting der til 50 kr per stk, blir det litt totalt. 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #6 Skrevet 12. mai 2021 Jeg selger mye til 30-70 kroner. Folk som vil ha noe sendt sjekker de andre annonsene og vil gjerne ha mer enn den ene tingen. Så blir litt penger av det. Ting som gis bort tiltrekker seg helt gærne folk som ikke greier å møte opp i tide, vil ha ting tilkjørt, krangler osv, så da kaster jeg det heller om det ikke blir solgt. Anonymkode: abca2...3b9 6
newman01 Skrevet 12. mai 2021 #7 Skrevet 12. mai 2021 Det er en kjekk måte å bli kvitt ting på. Og det er fint for verden om man ikke kaster det. Og om noen kan få bruk for mine gamle ting er det bare topp. Finn.no sin "gis bort" kan være en pest og en plage, siden man får 45 meldinger på tre minutter av folk som vil ha gratis ting. Og ofte maser de ganske mye, gidder ikke å lese annonsen, lurer på om man kan fikse feil og reparere før de henter det osv. 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #8 Skrevet 12. mai 2021 Det er ofte mye mer bryderi å gi bort ting, enn det er å ta betalt "nesten ingenting". Altså lønner det seg i forhold til bruk av tid. Det er også sånn at ikke alle som handler på finn.no er folk med veldig god råd. Dermed kan det være de er ute etter å kjøpe noe som er ganske billig. Det må jo også gå an for dem å kjøpe brukt. (Og selge brukt.) Jeg ser noen lager sånne "samleannonser" men det er også ganske frustrerende, dersom det ikke er ting som naturlig hører sammen. Det er vanskelig å søke frem, og finne ting i disse. Og irriterende når de ligger ute lenge etter at tingen du søker etter var solgt. Anonymkode: 37f08...47e 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #9 Skrevet 12. mai 2021 Som student solgte jeg en del småting. Bodde i Oslo og hadde månedskort, så det var verdt det å ta t-banen i 15 min til sentrum for å selge noe til 50-100 kroner innimellom. Det hjalp på studentøkonomien totalt sett. Anonymkode: ab115...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #10 Skrevet 12. mai 2021 Jeg selger ikke slitte ting, men lite brukte og (relativt) fine og nøytrale klær - som oftest kjoler og bluser. De blir solgt til 50-100kr stykker fordi: 1) inkludert fraktprisen blir det for dyrt til at noen vil kjøpe ett enkelt plagg. Bor man nær er det noe annet, men det er sjeldent uten å bo i by og dersom man har størrelser utenfor normalområdet. 2) når jeg selger for 50kr plagget blir det innimellom solgt flere ting til samme person i ett kjøp. 3) jeg har som oftest kjøpt ting på rabatt uansett, så trenger ikke thene inn noe særlig på plaggene 4) De vil bli priset høyere hos fretex/uff 5) Det er et marked for det. Anonymkode: b21e5...7df 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #11 Skrevet 12. mai 2021 Jeg setter ned prisene etter hvert som en ting bare blir liggende der. Hender seg at mange har lagt til som favoritt, men likevel bare står den der. Noen ting synes jeg ikke det er vits å legge ut dyrere da det er rimeligere å kjøpe det i nettbutikker fort. De må liksom spare på å kjøpe det av meg. Og å selge mye for 50 blir jo en del til slutt ja. jeg har tjent 6000 kr dette året på å selge brukt/ting jeg ikke skal ha. Har også noen bekjente som jeg hjelper å selge ting for, enten ting de aldri brukte, de ikke lenger vil ha eller overskuddsvarer fra butikker. Anonymkode: 5abe7...c8b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #12 Skrevet 13. mai 2021 Jeg selger ting til 50 kr. fordi jeg ikke orker styret med å legge det ut gratis (da får man hundre sytete meldinger på fem minutter, og sier man at tingen er gitt bort får man enda flere sytete meldinger, og svarer man ikke alle får man også flere masete meldinger) og jeg vil slepe minst mulig greier til søppeldynga eller gjenvinningsstasjonen/Fretex-kassa. Da er det mye enklere å henge det jeg ikke har behov for lenger utenfor inngangsdøra slik at de som vil ha henter det. Dessuten blir det jo litt penger ut av det når man selger flere ting. Anonymkode: 357f7...fc9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #13 Skrevet 13. mai 2021 50 kr er ganske mye penger. Det er mye jeg både kjøper og selger som koster mindre enn det, helt nede i 10 kr noen ganger.. Penger vokser ikke på trær Anonymkode: 59490...493 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #14 Skrevet 13. mai 2021 Av samme grunner som de over : fordi om noe koster "bare" kr 50, så kan det være til glede for andre enn meg. Solgte f eks to hagestoler nylig til kr 50 samlet. Kjøper var veldig fornøyd, jeg slapp turen til gjenbruksstasjonen og den kostnaden. Det å ta litt for tingen, betyr også at de som faktisk tar kontakt, som hovedregel holder avtale. I valget mellom "gi bort" og levere til gjenbruksbutikk/gjenbruksstasjon, lander jeg som hovedregel på det siste. Anonymkode: 3ea2f...69b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #15 Skrevet 13. mai 2021 Fordi gjenbruk er viktig for meg, fordi det er et stort marked for det, fordi jeg ønsker å gi andre muligheten til å skaffe seg gjenstanden for en billig penge og fordi det er en praktisk måte for meg å kvitte meg med det jeg ikke trenger lenger, og fordi det er fint å tjene noen kroner på det. Har aldri opplevd å ikke få solgt ting i 50-100 kronersklassen. Anonymkode: 2968b...010 2
Wilma89 Skrevet 13. mai 2021 #16 Skrevet 13. mai 2021 Fordi jeg syns det er kjedelig å kaste ting som jeg vet at andre kan ha glede av. Orker heller ikke legge det ut på gis bort. Da får man så mange meldinger. Og føler jeg må svare alle. 1
Rotemor Skrevet 13. mai 2021 #17 Skrevet 13. mai 2021 Wilma89 skrev (6 timer siden): Fordi jeg syns det er kjedelig å kaste ting som jeg vet at andre kan ha glede av. Orker heller ikke legge det ut på gis bort. Da får man så mange meldinger. Og føler jeg må svare alle. Enig. Salg er litt mer forpliktende for folk. Det er en fin, miljøvennlig trend! 1
Taluno Skrevet 13. mai 2021 #18 Skrevet 13. mai 2021 Jeg selger ting til 15-100 kr. For eksempel mye bøker og klær. Som andre påpeker, legger man ut gratis blir det mye mas. Og jeg tror aldri jeg har brukt så mye som 30-60 minutter på ett salg! Tar 2-3 minutter legge ut annonse, noen få minutter svare på meldinger til aktuelle kjøpere, og så maks fem minutter å åpne døren, levere tingen, og motta vipps.
PM75 Skrevet 13. mai 2021 #19 Skrevet 13. mai 2021 Vi har ryddet garasje og bod & solgt unna en god del ting for noen få kroner stykket nå i våres. Solgte en motorsag, høytrykksspyler, gamle sparkesykkel osv. Vi har også gitt bort en del ting. Jeg synes det er helt supert at noen kan få bruk for tingene, istedenfor at de blir kastet! 1
Svartfugl Skrevet 14. mai 2021 #20 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 20.40): Registrerer at det er folk som legger ut ting til 50 kroner eller mindre. Og da er det snakk om kun 1 ting. Barneleke, klær og lignende. Hvorfor syns folk det er verdt å bruke tid på dette? Selge gamle utslitte sko for 49 på finn virker merkelig, når man må totalt bruke 30 til 60 minutter pr handel. Jørgen Anonymkode: bc420...55c Tja. Alle monner drar? 😅 Jeg liker å gi bort ting på Finn også (brukbare ting!). For meg er det miljøet som teller mest. Bedre at folk kan bruke det jeg ikke trenger enn at det går i søpla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå