Leonaen Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 En venn fikk påvist korona i januar ved test. Han hadde mange symptomer; feber, forkjølet, slapp, muskel og leddsmerter, og tap av luktesans. Nå har han testet seg på nytt og har ingen antistoffer, så legen er i tvil om det faktisk er slik at han hadde det. Men hvordan er det mulig? Viste testen falskt svar? Er antistoffene allerede ute av kroppen etter så kort tid? Kan han igjen bli smittet? Jeg forstår ikke det 🤔 noen kloke hoder som forstår bedre?
Gjest Lambino Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Nå er det kjent at testen gir mange falske positive pga måten det gjøres på, så dette er som forventet. Det må kreves en avklaring på om det brukes en test vi kan stole på eller ikke, nå blir det jo bare kaos og rot
Ulven Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Antistofftestene er ikke nøyaktige nok pr nå, så man kan ikke bruke en negativ test som mal for om man har hatt Covid19. Han hadde positiv PCR-test samt alle symptomene på Covid19 og da hadde han med stor sikkerhet det. 1
Rullerusk Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 27 minutter siden, Leonaen said: En venn fikk påvist korona i januar ved test. Han hadde mange symptomer; feber, forkjølet, slapp, muskel og leddsmerter, og tap av luktesans. Nå har han testet seg på nytt og har ingen antistoffer, så legen er i tvil om det faktisk er slik at han hadde det. Men hvordan er det mulig? Viste testen falskt svar? Er antistoffene allerede ute av kroppen etter så kort tid? Kan han igjen bli smittet? Jeg forstår ikke det 🤔 noen kloke hoder som forstår bedre? Han kan ha betydelig immunitet selv uten antistoffer. 1
Leonaen Skrevet 11. mai 2021 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2021 Går det an å finne noe nærmer informasjon om denne type situasjon? Vi i vennekretsen og vennen min syns jo det er veldig merkelig. Kan han da sosialisere seg som om han er «immun» eller som om han fortsatt kan bli smittet?
Mei88 Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 Leonaen skrev (3 minutter siden): Går det an å finne noe nærmer informasjon om denne type situasjon? Vi i vennekretsen og vennen min syns jo det er veldig merkelig. Kan han da sosialisere seg som om han er «immun» eller som om han fortsatt kan bli smittet? Han skal sosialisere seg på samme måte som alle andre må, ingen har fått helt oppslipp enda 1
Anbefalte innlegg