likestilling Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Bekymringsmelding om at ungdom betaler for å få corona – VG Sitat – Spesielt med tanke på coronasertifikatet og «friheten» du får dersom du har gjennomgått smitte. Jo yngre man er, jo mindre risiko er det for alvorlig sykdom, så det er klart det er et marked for det, sier Hunnestad. Nei, hvem kunne se dette komme når de deler inn samfunnet med sertifikat for å leve et normalt liv, og mange ikke får mulighet til å ta vaksine fordi andre prioriteres? Hele denne "sertifikat-ordningen" er sinnsyk slik det er nå, veldig skremmende utvikling. 24
QueenL Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 (endret) Helt enig med deg! Endret 11. mai 2021 av QueenL Skrivefeil 2
Ukjent. Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Det er vel ingen som er overrasket over at dette skjer.. Denne sertifikatordningen er fullstendig forkastelig. 11
Gjest Lambino Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Som forventet. Det skal ikke mye til for å forstå at dette skjer. Det blir verre! Kjøp og salg av tester, forsøk på å bli smittet, id-tyveri for å få godkjent sertifikat som gir tilgang på ting folk ønsker osv osv
Ellam Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 Fullt forståelig. Dette bør være et varsko til regjeringen om hva et koronasertifikat kan føre til😏 4
GammelKaktus Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 Hadde nok gjort det samme om jeg var ung og dum. Men, man har ingen garanti for at man ikke blir skikkelig syk. Kjenner til mer enn en russ som har havnet på sykehus nå på grunn av korona. 2
Sportydame Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 Forstår dem godt, hadde gjort det samme om jeg var litt yngre, selv får jeg vel første dose i løpet av en måneds tid, men om det også drar ut så kan jeg godt bli smittet selv. Forsøker overhodet ikke å la være å bli smittet lengre, jeg lever helt som normalt for tiden, og det ser jeg de fleste andre middelaldrende også gjør for tiden. Helt grei måte å protestere på. 8
Blått Skrevet 11. mai 2021 #8 Skrevet 11. mai 2021 (endret) https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oA5bVa/bekymringsmelding-om-at-ungdom-betaler-for-aa-faa-corona Bekymringsmelding om at ungdom betaler for å få corona Skien kommune har fått inn bekymringsmelding om at ungdom betaler for å bli smittet av viruset. Tirsdag ble russefeiringen i Grenland avlyst. Endret 12. mai 2021 av Vintermorgen Ryddet for brudd på opphavsretten 1
Silva Pluvialis Skrevet 11. mai 2021 #9 Skrevet 11. mai 2021 Men i alle dager. Folk er virkelig skrupuløse. 1
Example Skrevet 11. mai 2021 #11 Skrevet 11. mai 2021 Vi ser allerede smitten går opp. Regjeringen bør snarest gå ut å si at ungdom blir prioritert for vaksiner snart. Det burde skjedd før russetiden, men neida, vi ville vel ha litt mer smitte først. 1
Charlie Amberson Skrevet 11. mai 2021 #12 Skrevet 11. mai 2021 De har kanskje ikke hørt om de mange slags ettervirkninger som også gjelder for barn og unge? Vet om ei jente på 27 som fikk hjerteproblemer etterpå. Det går visst bedre med henne nå, men skummelt! 3
Gjest Villfisker Skrevet 11. mai 2021 #13 Skrevet 11. mai 2021 For noen fjols. Er jo lett å få viruset gratis. Er jo bare å være noen griser en liten stund.
Majer Skrevet 11. mai 2021 #14 Skrevet 11. mai 2021 (endret) Det ble advart mot at dette kom til å skje om de som har vært smittet også skal få koronasertifikat. Ikke bare skyld på ungdommen, men på regjeringen og deres rådgivere. Endret 11. mai 2021 av Majer 7
Gjest Vintermorgen Skrevet 12. mai 2021 #15 Skrevet 12. mai 2021 To tråder om samme tema er slått sammen. Vintermorgen, mod
Gjest Lambino Skrevet 12. mai 2021 #16 Skrevet 12. mai 2021 Majer skrev (15 timer siden): Det ble advart mot at dette kom til å skje om de som har vært smittet også skal få koronasertifikat. Ikke bare skyld på ungdommen, men på regjeringen og deres rådgivere. Dette kommer direkte fra bakvendtland ja. Regjeringen har forstått dette veldig godt. Nå kan de bruke dette for å tvinge vaksiner på de unge og stenge ned på nytt.
kermit123 Skrevet 12. mai 2021 #17 Skrevet 12. mai 2021 (endret) Kunne kanskje ha vurdert å vente med vaksinepass til alle hadde fått tilbud om vaksine i juni-juli et sted? Det vil vel føre til at enkelte får mindre bevegelsesfrihet enn de kunne ha hatt inntil da, men vi slipper forhåpentligvis sånne overskrifter ... Endret 12. mai 2021 av kermit123 2
Sportydame Skrevet 12. mai 2021 #18 Skrevet 12. mai 2021 Nå blir det kun satt 2.doser i min kommune ut Mai (ingen første doser), så tipper vaksineringen i befolkningen generelt blir ytterligere forsinket,.... 😉
Menchit Skrevet 12. mai 2021 #19 Skrevet 12. mai 2021 Og dette livsfarlige virusets skal altså bestemme hele vår hverdag, samtidig som det legger en etter en av frihetene vi tar for gitt i grus. Og nåde den som våger å kritisere vår enestående regjering formidable innsats for folkehelsa. Forstå det dem som kan... 5
Anbefalte innlegg