makkarella Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Jeg ønsker å kjøpe noen skikkelig gode strømpebukser som ikke revner. Altså som jeg kan vite at ikke kommer til å revne fordi jeg har negler eller fordi jeg kommer borti en bordkant eller noe. Oftere og oftere får jeg reklamer på facebook og lignende for amerikanske nettsider som selger slike, men det koster jo litt, så jeg vil gjerne høre fra noen med erfaring: Hvilket merke strømpebukse er du mest fornøyd med? Aller helst vil jeg slippe å bruke amerikanske nettbutikker som bruker lang tid og fører til at jeg må betale toll, så jeg tar gjerne imot tips om butikker også, enten på nett, eller i Bergen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Hvis det faktisk fantes så tror jeg ikke hemmeligheten hadde vært skjult så lenge... og da hadde vi ikke trengt reklamen til å fortelle oss det. Anonymkode: 9d19e...091
Newgirll Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Hvis du mener slike tynne beige/svarte strømpebukser, så er jeg veldig fornøyd med Pierre Robert sine 😊 helt ok pris og holder lenge hos meg 1
makkarella Skrevet 11. mai 2021 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det faktisk fantes så tror jeg ikke hemmeligheten hadde vært skjult så lenge... og da hadde vi ikke trengt reklamen til å fortelle oss det. Anonymkode: 9d19e...091 Uff, ja... det er jo dette jeg er redd for. Men så mener jeg å ha hørt noe en gang om at nylon egentlig er et veldig slitesterkt stoff, og at det er derfor man opprinnelig begynte å lage strømpebukser av det. Liksom at på femtitallet var det vanlig at en nylonstrømpebukse varte i mange år, men nå er det vanlig å ha med et ekstra par i veska om man skal på fest. Kanskje det bare er en myte spredd av de som vil selge strømper til blodpris?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 Gikk en dokumentar på NRK om det der. Helt noe med kalkulert levetid. Opprinnelig var nylonstrømper så solide at de var konfirmasjonsgaver og holdt nær livet ut. De måtte ingeniørene på DuPont gjøre noe med som opprinnelig hadde laget stoffet. Så de ble satt til å lage en mye dårligere stoff enn det de opprinnelig hadde laget. Slik at man ikke bare kjøpte et eller 2 par i løpet av livet. Men kjøpte ny hele tiden, fordi det raknet med vilje. Hemmeligheten på den opprinnelige som er nesten udødelig. Har DuPont, og den er hemmelig. Så det er meningen at den skal ryke. Bår det er sagt, så er strømpebuksene som er spesiallaget for menn mye bedre. Da de er et litt annet marked. De bytter ikke selv om det går hull på den. Da de oftest har det som isolerende lag under buksa om vinteren. Som f.eks Adrian (LINK). Her er video av strømpene før de ble som dagens: Anonymkode: a4d48...831 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Gikk en dokumentar på NRK om det der. Helt noe med kalkulert levetid. Opprinnelig var nylonstrømper så solide at de var konfirmasjonsgaver og holdt nær livet ut. De måtte ingeniørene på DuPont gjøre noe med som opprinnelig hadde laget stoffet. Så de ble satt til å lage en mye dårligere stoff enn det de opprinnelig hadde laget. Slik at man ikke bare kjøpte et eller 2 par i løpet av livet. Men kjøpte ny hele tiden, fordi det raknet med vilje. Hemmeligheten på den opprinnelige som er nesten udødelig. Har DuPont, og den er hemmelig. Så det er meningen at den skal ryke. Bår det er sagt, så er strømpebuksene som er spesiallaget for menn mye bedre. Da de er et litt annet marked. De bytter ikke selv om det går hull på den. Da de oftest har det som isolerende lag under buksa om vinteren. Som f.eks Adrian (LINK). Her er video av strømpene før de ble som dagens: Anonymkode: a4d48...831 😂😂😂😂😅😅 Ånei du, dette henger ikke på greip! Du kan gjøre nøyaktig det samme i dag, bare pass på at ikke ei lita flis med crome stikker ut på gaffelen, og at det er crome rundt hele støtfangeren. De tåker noe helvetes mye når de blir strekt slik det blir gjort i filmen, men det lille som kutter tråden gjør susen for at den rakner. Før poly-v reima tok over etter kilereima på en bilmotor, kunne ei nylonstrømpe duge som en nødløsning. Måtte bare klippe bort det som var til overs. Anonymkode: ff53e...2e2 1
tirben Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 Jeg liker godt wolford og oroblu sine. Vel verdt prisen! 4
makkarella Skrevet 11. mai 2021 Forfatter #8 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Gikk en dokumentar på NRK om det der. Helt noe med kalkulert levetid. Opprinnelig var nylonstrømper så solide at de var konfirmasjonsgaver og holdt nær livet ut. De måtte ingeniørene på DuPont gjøre noe med som opprinnelig hadde laget stoffet. Så de ble satt til å lage en mye dårligere stoff enn det de opprinnelig hadde laget. Slik at man ikke bare kjøpte et eller 2 par i løpet av livet. Men kjøpte ny hele tiden, fordi det raknet med vilje. Det er noe sånt jeg har hørt og, og tenker at det må vel være mulig å lage noe som varer uansett om det er DuPont eller andre som tar seg av det? Er bare så lei av å alltid måtte passe på, ofte merker jeg ikke at jeg har fått hull før jeg har gått ut døra... 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #9 Skrevet 11. mai 2021 tirben skrev (24 minutter siden): Jeg liker godt wolford og oroblu sine. Vel verdt prisen! Støtter denne! Anonymkode: 886c6...5eb
Jentegutt Skrevet 11. mai 2021 #10 Skrevet 11. mai 2021 wolford, falke, oroblu er strømper og strømpebukser som har god passform og holder god kvalitet Kan anbefale strømpedamen i Bergen. Ellers så vil jeg bare nevne at det heter rakne, ikke revne😊 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #11 Skrevet 11. mai 2021 makkarella skrev (2 timer siden): Det er noe sånt jeg har hørt og, og tenker at det må vel være mulig å lage noe som varer uansett om det er DuPont eller andre som tar seg av det? Er bare så lei av å alltid måtte passe på, ofte merker jeg ikke at jeg har fått hull før jeg har gått ut døra... Ja, det er fult mulig. Men de som produserte de ville mettet markedet fort, og ikke solgt flere strømpebukser. Før de gikk konkurs. Dodge holdt på å gå konkurs når de lagde alt for solide biler i sin tid på tidlig 40-tall (wc51). Det var ikke noe ettetmarked på deler en gang, for de gikk og gikk og tjenestegjorde i det norske forsvaret i mer enn 50år. Det er mer bærekraftig å lage biler som ryker etter at garantien har gått ut, slik at du stadig må kjøpe ny bil. Det samme gjelder strømpebukser. De skal ha deg til å kjøpe nye, fordi de blir ødelagt hele tiden. Eller en IPhone som har batteri som varer livet ut. NOKIA lagde alt for solide telefoner, de eksisterer nesten ikke lengre. Mange besteforeldre som fortsatt har en Nokia 3210 Eller nylonstrømper fra konfirmasjonen. Anonymkode: a4d48...831
makkarella Skrevet 13. mai 2021 Forfatter #12 Skrevet 13. mai 2021 jentegutt skrev (På 11.5.2021 den 22.08): wolford, falke, oroblu er strømper og strømpebukser som har god passform og holder god kvalitet Kan anbefale strømpedamen i Bergen. Ellers så vil jeg bare nevne at det heter rakne, ikke revne😊 Rakne. Du har rett. Og takk til alle som har kommet med tips!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #13 Skrevet 13. mai 2021 jentegutt skrev (På 11.5.2021 den 22.08): Ellers så vil jeg bare nevne at det heter rakne, ikke revne😊 Strømpebukser kan, i likhet med andre stofftyper, revne. https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=revne&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: f1a87...1cf
Jentegutt Skrevet 13. mai 2021 #14 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Strømpebukser kan, i likhet med andre stofftyper, revne. https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=revne&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: f1a87...1cf I strømpebukseverden kalles det får å få rakne, buksa revner i rumpa, nylostrømper rakner, er du mann?
Gjest laPistola Skrevet 13. mai 2021 #15 Skrevet 13. mai 2021 Wolford er i en klasse for seg, oroblu og falke er også gode. I de tilfellene de rakner er det gjerne av negler eller veldig tørr hud. Klipp tåneglene, smør føttene med fotkrem. Pass på at neglene på hendene ikke er flisete, bruk evt hansker når du tar på. Wolford strømpebukser har jeg i åresvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå