Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga covid kan vi bare be de vi må og de er forkastelige nesten alle sammen 😔 Jeg er sååååå lei dårlige familiebånd og giftige relasjoner! Hva kan man gjøre med slikt? Jeg er vokst opp med dårlig stemning, skilsmisser og mye tull og rart. Mannen har i tillegg kommer på kant med sine foreldre.... Felles for de alle er at de ikke vil snakke om «det» (elefanten i rommet). Alle vil bare late som ikke noe, smile stivt, delta der de må og gå hjem igjen. Slikt er ikke mye hyggelig! 😔 Hva kan man gjøre? 🤷‍♀️ Jeg er helt desperat etter og kunne puste med magen og ha det hyggelig.

Anonymkode: 81847...75b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det varer bare et par timer. Du klarer fint å holde ut og late som du har det hyggelig for barnets skyld. Det er tross alt hans/hennes selskap, ikke ditt. 

Endret av solmåneogstjerner
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Det varer bare et par timer. Du klarer fint å holde ut for barnets skyld. Det er tross alt hans/hennes selskap, ikke ditt. 

Jada, holdt ut for barnas skyld i alle år jeg og gjør det igjen. Men, unger er ikke uimottagelige for generell dårlig stemning, så likt som jeg merket noe ikke rimte da jeg vokste opp, begynner mine unger merke det nå... For deres skyld skulle jeg ønske jeg kunne sette en stopper for dette, men er tom for ideer, har du noen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jada, holdt ut for barnas skyld i alle år jeg og gjør det igjen. Men, unger er ikke uimottagelige for generell dårlig stemning, så likt som jeg merket noe ikke rimte da jeg vokste opp, begynner mine unger merke det nå... For deres skyld skulle jeg ønske jeg kunne sette en stopper for dette, men er tom for ideer, har du noen? 

Ikke annet enn å prøve og snakke med dem om problemene (ikke i konfirmasjonen selvsagt), være hyggelig og hvis ikke det går så redusere kontakten til et minimum. 

AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Ikke annet enn å prøve og snakke med dem om problemene (ikke i konfirmasjonen selvsagt), være hyggelig og hvis ikke det går så redusere kontakten til et minimum. 

Har forsøkt prate med de og har redusert kontakten, men hadde liksom håpet det fikk de også til og ville endre litt på ting, bare de fikk tenkt seg om litt, men det ser dessverre ikke slik ut. Jeg sier ikke noe på konfirmasjonen, selvfølgelig ikke, men vi har et par andre som er truende til å komme med «litt av hvert» på de mest upassende måter og tidspunkt 😔 En får håpe alle klarer oppføre seg som folk i det minste. Jeg er så lei meg, for jeg hører om «alle andre» som gleder seg osv til dager som dette, jeg vil også ha det slik 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har forsøkt prate med de og har redusert kontakten, men hadde liksom håpet det fikk de også til og ville endre litt på ting, bare de fikk tenkt seg om litt, men det ser dessverre ikke slik ut. Jeg sier ikke noe på konfirmasjonen, selvfølgelig ikke, men vi har et par andre som er truende til å komme med «litt av hvert» på de mest upassende måter og tidspunkt 😔 En får håpe alle klarer oppføre seg som folk i det minste. Jeg er så lei meg, for jeg hører om «alle andre» som gleder seg osv til dager som dette, jeg vil også ha det slik 

Visst er det trist. Men dere er ikke alene om å ha dysfunksjonelle familier. Jeg håper at dagen blir bedre enn du tror ❤

AnonymBruker
Skrevet

Men ønsker barnet selv å invitere disse til konfirmasjon? Jeg fikk bestemme hvem jeg ønsket skulle være der og hvem det var naturlig å be. 

Men joda, går an å holde ut noen timer.. 

Anonymkode: b4e3a...c78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men ønsker barnet selv å invitere disse til konfirmasjon? Jeg fikk bestemme hvem jeg ønsket skulle være der og hvem det var naturlig å be. 

Men joda, går an å holde ut noen timer.. 

Anonymkode: b4e3a...c78

Ja, hxn har selv fått skrive lista over gjester. Jeg tror problemet er litt som det var da jeg vokste opp. Man kjenner på en dårlig stemming, får med seg at noen må ha sagt/gjort noe for at stemningen er slik og innimellom tilogmed blir verre, men man vet ikke helt hvorfor. Når jeg ble eldre forsto jeg sammenhengen og klarte avsløre problemsakene og problemmakerne. Jeg vil ikke servere mine følelser videre, men la barna erfare selv... En gang har jeg opplevd at en person i familien ble utelatt fra en konfirmasjon og det hjalp på ingen måtene som helst, for å si det slik 🙈😔 Og det lå vel også litt i kortene at her hadde mor vært ute og dominert..., så det ønsker jeg heller ikke. Jeg tror det er lurt at de barna får erfarer selv. Tenk om de plutselig skulle klikke med noen som jeg bare opplever som et problem, det ville jo vært helt nydelig 🥰

AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (34 minutter siden):

Visst er det trist. Men dere er ikke alene om å ha dysfunksjonelle familier. Jeg håper at dagen blir bedre enn du tror ❤

Tusen takk ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...