AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 På en kommunal arbeidsplass - er det vanlig at administrasjonen følger med på hvor mye kontormateriell som legges ut til de ansatte, og hvor mye som ligger tilgjengelig til enhver tid? Jeg lurer alltid veldig på hvor mye jeg kan forsyne meg av (til eget bruk i jobben selvfølgelig, driver ikke med stjeling eller videresalg). Får alltid dårlig samvittighet om jeg føler jeg har tatt for mye, selv om jeg VET at det fører til at jeg gjør en bedre jobb dersom jeg har det jeg synes at jeg trenger for å gjøre en ordentlig jobb. Men hva jeg synes og hva ledelsen synes er kanskje to forskjellige ting... Og ledelsen forstår ikke alltid helt hva jobben faktisk innebærer. Anonymkode: 2a3f1...ed7
stan Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Ta det du trenger for å gjøre en bra jobb. Om noen klager tar du det opp med nærmeste leder. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 stan skrev (15 minutter siden): Ta det du trenger for å gjøre en bra jobb. Om noen klager tar du det opp med nærmeste leder. Men hva gjør en når nærmeste leder kanskje ikke er enig i hvor mye du trenger? Anonymkode: 2a3f1...ed7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Hvor mye og hva trenger du egentlig? Anonymkode: 4b40a...419
Nuith Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men hva gjør en når nærmeste leder kanskje ikke er enig i hvor mye du trenger? Anonymkode: 2a3f1...ed7 Forklarer hvorfor du trenger så mye, vel. Går du igjennom 3 post-it-blokker om dagen, eller noe sånt? 2
stan Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hva gjør en når nærmeste leder kanskje ikke er enig i hvor mye du trenger? Anonymkode: 2a3f1...ed7 Vet ikke hva du jobber med, men du skal bruke veldig mye utstyr før det i det hele tatt nærmer seg hva det koster å lønne deg. Hvis du gjør en bedre jobb, så er det verdt mye utstyr. Men for all del, jeg har selv måttet krangle om å få utstyr til noen tiere. Utstyr til mange tusen er pussig nok enklere. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 1 minutt siden, stan said: Vet ikke hva du jobber med, men du skal bruke veldig mye utstyr før det i det hele tatt nærmer seg hva det koster å lønne deg. Hvis du gjør en bedre jobb, så er det verdt mye utstyr. Men for all del, jeg har selv måttet krangle om å få utstyr til noen tiere. Utstyr til mange tusen er pussig nok enklere. Haha, ja det er rart med det der, hos oss må vi banke på sjefens kontor og spørre pent dersom vi trenger en ny penn... Anonymkode: ced0a...1ba
stan Skrevet 11. mai 2021 #8 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Haha, ja det er rart med det der, hos oss må vi banke på sjefens kontor og spørre pent dersom vi trenger en ny penn... Anonymkode: ced0a...1ba Det koster jo mer i arbeidstid enn selve pennen. Misforstått ledelse. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #9 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvor mye og hva trenger du egentlig? Anonymkode: 4b40a...419 Nuith skrev (46 minutter siden): Forklarer hvorfor du trenger så mye, vel. Går du igjennom 3 post-it-blokker om dagen, eller noe sånt? Prøvd å forklare hvorfor, men var ikke så mye forståelse å hente egentlig. Vil ikke nevne hva det er jeg trenger for da er det lett å bli gjenkjent. Fant en annen løsning som er bedre som gjør at jeg ikke trenger så sinnssykt mye, men jeg forbruker fortsatt helt sikkert en del mer av den spesifikke tingen enn hva de andre ansatte gjør. Men jeg ble litt pissed av hele greia, så tror jeg sier meg fornøyd med løsningen jeg fant nå. Og kan egentlig ikke skjønne at det skal gå an å finne ut at jeg bruker mer enn gjennomsnittet, så lenge jeg ikke har robba hele kontoret og det merkes etter at jeg har vært der. Anonymkode: 2a3f1...ed7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #10 Skrevet 11. mai 2021 stan skrev (42 minutter siden): Vet ikke hva du jobber med, men du skal bruke veldig mye utstyr før det i det hele tatt nærmer seg hva det koster å lønne deg. Hvis du gjør en bedre jobb, så er det verdt mye utstyr. Men for all del, jeg har selv måttet krangle om å få utstyr til noen tiere. Utstyr til mange tusen er pussig nok enklere. stan skrev (28 minutter siden): Det koster jo mer i arbeidstid enn selve pennen. Misforstått ledelse. Ja, er det ikke rart!! Takk for innspillet ditt, ble tryggere nå på at jeg fint kan forbruke en del. Det er liksom det eneste jeg egentlig krever at jeg må ha. Andre ting kan jeg godta å ikke få, men akkurat dette funker liksom ikke for meg at jeg ikke skal få lov til å ha. Hvis jeg ikke hadde måttet anonymisere meg selv her, så kunne jeg lett ha forklart dere hva og hvorfor, og jeg er sikker på at dere lett hadde forstått behovet. Jeg får stadig skryt av hvor effektiv jeg er (mer effektiv enn de fleste), så NOE må jeg få tilbake for å orke å holde det gående slik. Anonymkode: 2a3f1...ed7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå