AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Mannen min er nå i permisjon med barn nummer 2. Han tok barnet med seg på tur i dag (ikke i umiddelbar nærhet av hjemmet og barnehagen). De ringte fra barnehagen og ba om at barn nr. 1 ble hentet på grunn av sykdom. Jeg hadde da kortere vei til barnehagen for å hente. Min sjef mener at jeg ikke kan bruke omsorgsdag fordi mannen min skulle vært nær nok til at han kunne hente. Legger dere opp permisjonen sånn? Anonymkode: a0fac...f7b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Permisjonen er beregnet på baby, så nei, det kan ikke sjefen din kreve Anonymkode: 70d65...49d 39
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Nei, den som er hjemme i permisjon er omsorgsperson for et annet barn, og dermed kan den som er i jobb helt fint ta ut sykt-barn dag for å passe det andre barnet. Anonymkode: 69761...271 21
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 Nei, det gjør vi ikke 🙈 Sjefen din har ingenting med hva mannen gjør og hvor han befinner seg i sin permisjon. Anonymkode: 308bd...783 25
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 Man har rett på omsorgsdager selv om den andre parten er i permisjon. Men jeg forstår likevel sjefen veldig godt, det handler om arbeidsmoral. Dersom babyen ikke er helt nyfødt, har kolikk eller spesielle behov så bør man klare å passe på to egne barn. Også dersom ene er syk og må hentes. Var han så langt unna da? Da burde han i tilfelle komt hjem så snart som mulig, slik at du fikk gå på jobb igjen. Snart mister vi mange av godene vi har opparbeides oss i velferdsstaten på grunn av at vi er bortskjemte og missbruker goder slik som dette tilfellet. Anonymkode: aabf1...19b 16
Glød Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 Som sagt ovenfor her, permisjon er for å passe babyen. Ikke syke barn. Det kan tvert imot være ganske vanskelig å ta seg av både en baby og en syk unge på en god måte. Avhengig av sykdom og alder, men det er ofte best for barna at den på jobb henter. Arbeidsgiver kan si hva h*n vil, det er ikke h*ns sak hvordan foreldrene gjennomfører og fordeler sykt barn-dagene så lenge det blir noenlunde rettferdig fordelt over tid. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #8 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Man har rett på omsorgsdager selv om den andre parten er i permisjon. Men jeg forstår likevel sjefen veldig godt, det handler om arbeidsmoral. Dersom babyen ikke er helt nyfødt, har kolikk eller spesielle behov så bør man klare å passe på to egne barn. Også dersom ene er syk og må hentes. Var han så langt unna da? Da burde han i tilfelle komt hjem så snart som mulig, slik at du fikk gå på jobb igjen. Snart mister vi mange av godene vi har opparbeides oss i velferdsstaten på grunn av at vi er bortskjemte og missbruker goder slik som dette tilfellet. Anonymkode: aabf1...19b Wtf Anonymkode: 2213c...b9c 11
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #10 Skrevet 11. mai 2021 Sjefen har feil. Men du er utrolig lite gjennomtenkt som forteller om årsaken til henne. Mannen min som er i permisjon er ute og koser seg på tur, så jeg må reise hjem med eldste g allikevel heve lønn.. Anonymkode: ad09a...749 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #12 Skrevet 11. mai 2021 Dere er så bortskjemte i Norge 😂 I Sverige får søsken kun 15 timer i barnehagen når foreldrene er hjemme i permisjon, har mor/far fri skal ungen ha fri. At ikke TS kunne si: mannen min kommer og henter, men dere må bare vente litt, sier litt om norsk arbeidsmoral.... Anonymkode: 1ac01...805 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #13 Skrevet 11. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: At ikke TS kunne si: mannen min kommer og henter, men dere må bare vente litt, sier litt om norsk arbeidsmoral.... Hehe, altså... Når barnehagen ringer pga akutt sykdom så vil det ikke greit å la barnehageansatte sitte med en syk unge lengre enn nødvendig. Fryktelig umoralsk å drite i andres arbeidshverdag. Spesielt nå i koronatid er det en belastning hvis én ansatt må passe på et barn. Som i tillegg utgjør en smitterisiko Anonymkode: ad09a...749 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #14 Skrevet 11. mai 2021 Hun kunne ringt mannen og bedt han komme hjem så snart som mulig. Så hadde hun hentet barnet og dratt tilbake på jobb så snart mannen kom og overtok. Anonymkode: aabf1...19b 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #15 Skrevet 11. mai 2021 Sjefen din tar feil, du kan benytte disse dagene fritt (så lenge barn eller barnepasser er sykt), men at det nok er utenfor normalen, det tror jeg. Det vanlige vil nok være at den som er hjemme i permisjon er hjemme med sykt barn. Anonymkode: b1c32...858 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #16 Skrevet 11. mai 2021 Hos oss har alltid den som er hjemme i permisjon hentet sykt barn i barnehagen. Synes det er skikkelig dårlig arbeidsmoral å ta seg fri fra jobb for å dra hjem når den andre likevel er i permisjon Anonymkode: cf365...299 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #17 Skrevet 12. mai 2021 Du har rett til å bruke sykt barn dag, men som flere skriver, så er det forventet at man håndterer baby og et sykt barn med mindre det er spesielle behov. Mannen min var hjemme med sykt barn dag på eldste kort tid etter yngste ble født. Det var fordi jeg hadde tatt keisersnitt, kunne ikke bære og var syk grunnet komplikasjoner. Klarte da ikke både baby og sykt småbarn Anonymkode: 8118a...22f 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #18 Skrevet 12. mai 2021 Sjefen eller de andre her har ingenting med dette å gjøre. Den som har permisjon kan selvsagt fritt reise hvor de vil. Jeg hadde følt meg fanget om jeg i permisjonstiden, som skal brukes på babyen, måtte holde meg hjemme i tilfelle det andre barnet blir sykt. Og dårlig arbeidsmoral liksom.. Det er ikke sånn at den som har permisjon forventes å ta alt, det er tull. Man har permisjon med babyen og skal ta seg av denne. Det kan bli vanskelig med et sykt barn i tillegg. Man har faktisk omsorgsdager av en grunn. Mye dårlig kultur på arbeidsplasser rundt om! Anonymkode: 6bb10...04a 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #19 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hun kunne ringt mannen og bedt han komme hjem så snart som mulig. Så hadde hun hentet barnet og dratt tilbake på jobb så snart mannen kom og overtok. Anonymkode: aabf1...19b Det hadde vært fornuftig ja.. Anonymkode: 0dac4...332 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #20 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dere er så bortskjemte i Norge 😂 I Sverige får søsken kun 15 timer i barnehagen når foreldrene er hjemme i permisjon, har mor/far fri skal ungen ha fri. At ikke TS kunne si: mannen min kommer og henter, men dere må bare vente litt, sier litt om norsk arbeidsmoral.... Anonymkode: 1ac01...805 Dust. Barn er sykt = hjem så fort som mulig, de ansatte kan ikke sitte i flere timer å kun passe åå det end barnet Anonymkode: e0258...ca9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå