AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Forhandlet lønn. Fikk ikke beskjed der og da om at jeg ikke kunne si noe videre. Fikk beskjed om dette nå 6mnd etter. Er ansatt i en kommune. Maaaange andre har samme yrke, er ikke en spesiell tittel som kun noen få har. Anonymkode: d035d...0eb
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Absolutt ikke. Tvert imot burde du fortelle dine kollegaer om det. Det er gjennom åpenhet og samarbeid at vi har klart å oppnå gode lønnsforhold i dette landet. Anonymkode: 28c25...48c 11
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Nei, det kan de selvsagt ikke kreve Anonymkode: 664c8...2bf 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Med mindre det er kontraktsfestet, så kan de ikke kreve det nei. I andre land er det normalt å aldri kunne diskutere lønn, det er oppsigelsesgrunn, men dette er ikke vanlig i Norge heldigvis. Sjefen vil nok ikke at kollegaer skal kreve det samme, men jeg hadde følt meg dum om jeg ikke hjalp dem opp og frem altså. Anonymkode: ed468...313
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Med mindre det er kontraktsfestet, så kan de ikke kreve det nei. I andre land er det normalt å aldri kunne diskutere lønn, det er oppsigelsesgrunn, men dette er ikke vanlig i Norge heldigvis. Sjefen vil nok ikke at kollegaer skal kreve det samme, men jeg hadde følt meg dum om jeg ikke hjalp dem opp og frem altså. Anonymkode: ed468...313 Jeg tror ikke det er lov å kontraktsfeste at man må holde lønnen hemmelig. Har du en oversikt over land tenker du på når du sier at det er oppsigelsesgrunn å diskutere lønn? Til og med i USA, som er et veldig arbeiderfiendtlig land, er det ulovlig for arbeidsgiver å sanksjonere arbeidere for å diskutere lønn. Men overraskende nok er det lovlig å ha sånne kontrakter i Australia. Anonymkode: f52c3...fe3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå