Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg kom ut av et forhold i januar og fant meg en rebound fyr i månedsskiftet februar/mars, og i april ble jeg da uplanlagt gravid.

Jeg lurer nå på å beholde det eller ta abort.

Vi er blitt forelsket, han er mye av det jeg ser etter og jeg "vet" han hadde blitt en fantastisk far. Jeg er 34 år og har ønsket barn lenge, og han er 36 år og gjør det samme. Han ønsker at jeg skal beholde det og er klar for å flytte inn til meg og "gjøre alt for oss".

Mye er fantastisk mellom oss, men så er det dette, da:

1) Han løy til meg (!) om å ha fullført skolegang og at han eier leiligheten han bor i. Han har ikke fagbrev, jobber fulltid og får utbetalt ca. 22 000,- i måneden

2) Han lider av sexomnia, og det har skjedd forstyrrende ting (som at han tar hånda mi på penisen sin flere ganger i søvne og råklina med meg) ca. 1 gang i måneden, og på spørsmål om han var villig til å medisinere seg for det svarte han at det var han fordi

3) han har gått på antidepressiva i 20-årene og drev da med selvskading (!) pga

4) at han fikk vite at han ble seksuelt misbrukt i 3-4 årsalderen (!) og rettssaken mot den pedofile stod på, derfor mener psykologen min at

5) han lider av splittet barnedel (!), som vil si at han inntar en rolle som barn i gitte situasjoner, noe som vil si at

6) jeg er redd for at jeg kommer til å være den som "har grep om" livene våre og fungerer som en "morsfigur". Jeg har allerede fått ham til å skulle fullføre lappen han bare mangler oppkjøring på og å komme i gang med fagbrev.

Han viser enorm vilje og engasjement, sier og viser at han elsker meg og sier han er villig til å gjøre alt for meg og "barnet".

Jeg er seks uker på vei og har bestilt undersøkelse og samtale på abortavdelingen på sykehuset om ei uke etter samtale med legen min i dag og psykologen min i går.

Jeg er helt rådløs...

Takk for alle konstruktive svar.

Anonymkode: 22479...ee6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan velge å beholde uten at han flytter inn med det første. Det kan være din siste sjanse til å få barn, men jeg ville latt ham bo for seg selv en god stund for å se om det fungerer, for å unngå opprivende omsorgskonflikt hvis det ikke gjør det.

Anonymkode: 3cd10...b78

• Liker 2
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvem du er eller hva du ser etter, men det kan uansett være lurt å spørre seg om du er villig til å være alene med dette barnet om det skjærer seg? For det er det jo en reell mulighet for. Jeg synes noen av de tingene du ramser opp virker foruroligende og underlig, og det virker allerede som om du tar mye ansvar for han tatt i betraktning alderen hans. Men igjen; du bør spørre deg om du klarer dette alene om forholdet skulle ryke? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig situasjon. 

Som den over sier, dere trenger ikke å flytte inn sammen med en gang. Dere bør kun flytte sammen om dere begge vil bo sammen, ikke fordi du ble uplanlagt gravid. 

Om jeg hadde vært deg, så ville jeg stilt noen krav om jeg skulle beholde barnet. Psykolog. Medisinering om nødvendig. Ta tak i eget liv mtp fullføre skole etc. Jeg ville ikke flyttet inn med noen som ikke kan gjøre sin del uten å bli mast på. 

At han viser glede og engasjement nå betyr veldig lite. Mange lar seg rive med av nye idéer/forandringer i livet. Det betyr ikke at han vil klare å stille opp når babyen kommer, eller har vært her i noen måneder. 

Anonymkode: e7148...08e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt abort. Det er for tidlig i forholdet og han høres ikke ut som en person jeg ville hatt barn med. 

Anonymkode: 785c5...234

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...