AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Hei. Jeg og barnefar og to barn sammen, 3 og 6 år. Vi splitter nå lag, men synes dette er meget sårt. Bolig eier vi sammen, ting er vanskelig. Har nå funnet en hybel og leker med tanken på at vi deler på leia for denne, slik at barna kan bo fast i huset sammen med den foresatte som har samvær. Noen som har erfaring med dette? Evnt andre løsninger? Anonymkode: 5e985...735
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 God ide! Prøv det ut til dere finner en permanent løsning. Anonymkode: a75d4...2f3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Dersom dere er på talefot og ingen kommer til å forlate verken hus eller hybel som et bomba horehus hver gang det er bytting, at dere blir enige om innhold i kjøleskap, om skittentøyskurven kan ha topp på seg når dere bytter, at man er flink til å informere om innbydelser og arrangementer som inviteres til i den ene uka men skjer i den andre, sånne ting - så tror jeg at barna utvilsomt vil ha best av en sånn løsning. Kjenner flere som har gjort det sånn det første året eller to. Så kommer som regel behovet for å komme seg videre, men som en overgang synes jeg det må være veldig fint. Mine barn er større, og deres venner synes det er slitsomt at andre hele tiden må huske eller spørre om de er hos mamma eller pappa for å vite hvor de skal gå for å besøke dem. At barna hele tiden bor på ett sted utelukker jo dette problemet. Jeg ville gjort ganske mye for å få det til! Anonymkode: 78663...6e5 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Du tenker at du og faren deler en hybel, men bytter på å bo i den mens barna hele tiden er i huset? Det kan nok gå som en midlertidig løsning. Men det forutsetter også at dere samarbeider godt og at begge tar sin del av vedlikeholdet av boligen (da spesielt det daglige vedlikeholdet som i støvsuging, vasking etc). Men dere foreldre får da ikke privatliv. Og hva med hvis en av dere, eller begge, finner en annen partner? Hvordan da gjør det med bosituasjonen? Anonymkode: b7b98...161
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 Det hadde jeg aldri orket. Jeg hadde funnet meg mitt eget sted å bo annen hver uke. Anonymkode: 141df...00f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 Synes det høres ut som en super løsning! Aldri forstått hvorfor barna skal ta støyten for at forholdet mellom foreldrene ikke virket Anonymkode: 92e0d...ccb 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 TS her. Takk for innspill! Vi er forsåvidt enige om div mtp huset og hvordan man ønsker å møte huset når den ene tar over. Føler ci samarbeider bra og at begge har barns beste i fokus. Anonymkode: 5e985...735
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #8 Skrevet 11. mai 2021 Det funker sikkert fint til en av dere får en ny partner Jeg er selv skilsmissebarn, og å flytte mellom foreldrene er tungt mentalt. Alltid være på tur, alltid huske ting. Jeg endte med å flytte for meg selv før jeg ble 18 pga det. Men ja, tenk over hva som skjer når en av dere får ny partner. Og husk at om dere skiller dere så bør dere gjøre skiftet også. Hvis dere får ny partner og vil gifte dere igjen, kan ting ta sin tid om det ikke er utført skifte... Anonymkode: 2e5ec...b98
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #9 Skrevet 11. mai 2021 Hvis dere klarer å få det til å fungere, hvorfor skal dere skilles? Dere må samarbeide om to hjem istedenfor ett, de samme barna, og ny partner tar man ikke med seg i sengen eksen sover i annenhver uke. Anonymkode: 3ed4e...2ba
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #10 Skrevet 11. mai 2021 Dere som spør hvorfor vi gjør det; fordi vi ikke fungerer sammen. Ungene begynner å merke det og det har holdt på i over ett år. Ingen som skal skille seg enda, vi skal bo fra hverandre en stund for å se om det er slik vi ønsker å ha det eller ikke, før vi tar noen drastiske valg. Barnas beste er det viktigste ts Anonymkode: 5e985...735
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå