AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Del Skrevet 11. mai 2021 Har en nabo som hele tiden parkerer på det jeg mener er min eiendom. Tomta mi går ut til rundt midten av veien, men har en hekk/gjerde 1,5 meter fra veien. Mellom her er det dermed en slags veiskulder. Jeg mener at denne er min da tomta som sagt går ut i veien, men naboen parkerer der likevel. Kan jeg sette opp noe skilt for å få naboen til å slutte og parkere der? Har prøvd å se i lovdata, men finner ikke de riktige lovene Anonymkode: 867ff...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Del Skrevet 11. mai 2021 Sjekk seeiendom.no for å være sikker på at din eiendom går der du tror den går. Neste skritt er å ta kontakt med kommunen for å se hvilke muligheter du har innenfor planverket. Det kan hende det enkleste er å dumpe noen store steiner på plenen inntil veien. Anonymkode: 6d3f3...17a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Del Skrevet 11. mai 2021 Enig i at du må sjekke at du faktisk eier det. Og så kan du jo flytte hekken ut kanskje? Da får du jo større hage også. Hvis det er lov mtp sikt. Spør kommunen. Men har det egentlig noe å si om naboen står der? Anonymkode: 4e912...f21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Del Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig i at du må sjekke at du faktisk eier det. Og så kan du jo flytte hekken ut kanskje? Da får du jo større hage også. Hvis det er lov mtp sikt. Spør kommunen. Men har det egentlig noe å si om naboen står der? Anonymkode: 4e912...f21 Står at tomten går ut i veien, men står også at det er lite nøyaktig. Hekken er over 0,5 meter, så det vil vel ikke være lov da? Anonymkode: 867ff...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå