Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bake en sjokoladekake langpanne som skal pyntes med hvit smørkrem og blåbær, oppkutta jordbær og bringebær. Tåler denne å stå i en bod ute til imorgen? Det er meldt 9-10 grader i natt. Skulle så gjerne ha gjort den klar ikveld. 

Skrevet

Kremen går det nok fint med, bærene ville jeg ventet med. Fuktigheten renner ut, og konsistensen på både bærene og kremen blir dårligere. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Når skal kaken spises i morgen? Er ganske stor forskjell om du pynter kaken i kveld ved midnatt og så spises kaken til frokost i morgen kl. 6, eller om du pynter kaken nå og så skal den ikke spises før om et helt døgn. 

Anonymkode: 7c20a...c02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kaken holder i flere dager så fremt det ikke er fløte i kremen. 10 grader et døgn er null problem om den ikke inneholder fløte.Vent med bærene til samme dag om den skal «serveres til folk» som min mor alltid sier. Pakk den godt inn slik at ikke mus, rotter og fugler forsyner seg av den. 

Anonymkode: 00acf...0c1

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke eksakt når den skal spises imorgen men midt på dagen tenker jeg, sikkert 11-12.

Er sjokoladeglasur under bærene om det hjelper? Eller bør jeg vente helt med bærene til imorgen? Blåbærene og også? Skal være et norsk flagg så hadde vært kjekt å fått på det blå og hvite så kan jeg evt hive på jordbær og bringebær imorgen tidlig 

Skrevet

Jeg hadde helt klart ventet med alle bær til i morgen. Det tar vel ikke så lang tid? Smørkrem er mer styr, og går helt fint i dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ventet med bær til i morgen. Tar det så lang tid da? Er jo bare å stå opp fem minutter før du hadde tenkt

Anonymkode: afc5f...094

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde ventet med bær til i morgen. Tar det så lang tid da? Er jo bare å stå opp fem minutter før du hadde tenkt

Anonymkode: afc5f...094

Neida kan stå opp før men tar litt mer enn 5 min siden jeg skal lage flagg med smørkrem osv. Kaos om morgenen med unger som skal på skolen så hadde håpt å få alt klart ikveld 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...