AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Satt i bilen og pakka opp ulike brev for min far, som satt bak rattet. Med en gang jeg så "nytelse.no" kasta jeg det bak i passasjersetet og plukket et nytt brev. Han er nå på en butikk mens jeg sitter her i bilen og veier opp ulike måter jeg kan fortelle - eller ikke fortelle. Brevet sa nemlig at han ikke hadde betalt for en pakke kondomer til omtrent 100,-. Ikke store beløpet. Sto noe om at det skal gå til "inkasso". Vet ikke hva det betyr... 🤭 Jeg er altså dattera hans, tenåring, og har NULL peiling på hvordan jeg skal gi ham denne informasjonen. Hva jeg skal si, eller om jeg ikke skal si noen ting. Er inkasso viktig? Jeg er jo J17, han M46, vi har litt av en mengde alder mellom oss... Så er det heller ikke helt komfortabelt å vite at han bruker de og de kondomene med stemora mi... Anonymkode: f2a1f...68e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Kan du ikke bare gi brevet til han? For ja, varsel om inkasso er passe alvorlig ja. Anonymkode: ee6f6...8b3 11
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Antar at du ikke betaler regningene for ham? Hvis ikke så er det jo ikke nødvendig å si noe om det, ligg det sammen med de andre regningene Anonymkode: b40bd...8aa 12
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke bare gi brevet til han? For ja, varsel om inkasso er passe alvorlig ja. Anonymkode: ee6f6...8b3 Det er jo en passe grusom ting... Kleint! Sitter der og sier "pappa, se dette". Rekker ham brevet. Stillhet i bilen. Skal jeg se på ham som om jeg forventer et svar, da eller? Kikke ut av bilen og late som ingenting? Anonymkode: f2a1f...68e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Antar at du ikke betaler regningene for ham? Hvis ikke så er det jo ikke nødvendig å si noe om det, ligg det sammen med de andre regningene Anonymkode: b40bd...8aa Akkurat nå ligger det bak i bilen - han har allerede, I følge brevet, fått to gebyrer på 35,-.... Anonymkode: f2a1f...68e
Gjest Chroma Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 Herregud, bare gi han brevet, det er faktisk ikke noe å lage en stor greie utav. Med tanke på at du eksisterer vet du allerede at han har sex.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er jo en passe grusom ting... Kleint! Sitter der og sier "pappa, se dette". Rekker ham brevet. Stillhet i bilen. Skal jeg se på ham som om jeg forventer et svar, da eller? Kikke ut av bilen og late som ingenting? Anonymkode: f2a1f...68e Skal han ikke se igjennom all posten du har åpnet da? Du legger det bare sammen med resten. Anonymkode: 4ad17...8bc 9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #8 Skrevet 11. mai 2021 "Du må huske å betale kondomene dine, nå går de til inkasso " kan du si til ham. Han kommer aldri til å glemme den regningen igjen...😅 Vær glad han bruker kondomer, da blir ikke hun "plutselig" gravid. Anonymkode: 28c59...5f5 17
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #9 Skrevet 11. mai 2021 Chroma skrev (Akkurat nå): Herregud, bare gi han brevet, det er faktisk ikke noe å lage en stor greie utav. Med tanke på at du eksisterer vet du allerede at han har sex. Jeg fikk bare vite så mye jeg IKKE ville vite når jeg leste kondomet han hadde kjøpt, og er litt i sjokk. Forventet bare ikke å lese om min fars sexliv klokken 5 en tirsdag... Anonymkode: f2a1f...68e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #10 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo en passe grusom ting... Kleint! Sitter der og sier "pappa, se dette". Rekker ham brevet. Stillhet i bilen. Skal jeg se på ham som om jeg forventer et svar, da eller? Kikke ut av bilen og late som ingenting? Anonymkode: f2a1f...68e Grusom ting? Herregud, han har kjøpt kondomer - det er helt normalt å kjøpe det. Er du sikker på at du er så gammel som 17 år? Anonymkode: 8352c...271 18
Gjest Chroma Skrevet 11. mai 2021 #11 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk bare vite så mye jeg IKKE ville vite når jeg leste kondomet han hadde kjøpt, og er litt i sjokk. Forventet bare ikke å lese om min fars sexliv klokken 5 en tirsdag... Anonymkode: f2a1f...68e Du har ikke lest om sexlivet hans, du har sett en regning for kondomer.
Gjest Timeplan Skrevet 11. mai 2021 #12 Skrevet 11. mai 2021 Hvorfor må du gjøre noe som helst? Dette finner han ut av selv 😂
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #13 Skrevet 11. mai 2021 Liker du bedre tanken på at de har sex uten kondom? Hva tror du voksne mennesker som er glad i hverandre gjør? Holder hender i senga? Anonymkode: 79ee6...5de 11
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #14 Skrevet 11. mai 2021 Det med inkassovarsel er ikke så farlig, så lenge det blir betalt. De fleste voksne glemmer av og til å betaler regning, små beløp er av en eller annen grunn enkelt å Glemme. Han må betale gebyr. Men tenker at det er en veldig enkel sak for faren din å ordne. Forstår det er kleint for deg da. Men bare legg brevet sammen med de andre og glem det. Anonymkode: 3e5e4...937 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #15 Skrevet 11. mai 2021 Jeg skjønner godt du synes det er kleint. Ville bare lagt brevene oppå dasbordet, eller blant andre regninger på stuebordet hjemme. Ikke si noe, bare legg de sammen med noe annet som du vet han kommer til å se. Anonymkode: a5d5d...54b
Gjest Lama_Drama Skrevet 11. mai 2021 #16 Skrevet 11. mai 2021 Du trenger da ikke gjøre noe som helst? La regningen ligger, han er en voksen mann som får betale for egne kondomer.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #17 Skrevet 11. mai 2021 Det første du må gjøre når dere kommer hjem er å lære din far å bruke nettbank. Å få tilsendt regninger som brevpost er så utdatert at selv ikke folk født før krigen bruker slike antikvariske metoder lenger. Det er vel også et ganske saftig gebyr på å få faktura per post. Så kom dere hjem og sett opp nettbank! Og du, ikke glem at dersom din far i fremtiden får brev i posten er det ulovlig for deg å åpne hans brev. Selv om du enda ikke er myndig kan du risikere straff for ulovlige aktiviteter. Anonymkode: 4716f...b32 8
jabx Skrevet 11. mai 2021 #18 Skrevet 11. mai 2021 Er foreldrene dine fortsatt sammen? Hvis ja, hvorfor driver han da og kjøper kondomer?!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #19 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg fikk bare vite så mye jeg IKKE ville vite når jeg leste kondomet han hadde kjøpt, og er litt i sjokk. Forventet bare ikke å lese om min fars sexliv klokken 5 en tirsdag... Anonymkode: f2a1f...68e Sto det hvilke kondomer det var? XL? Grande? Eller xs, petite? Anonymkode: 8c724...473 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #20 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og du, ikke glem at dersom din far i fremtiden får brev i posten er det ulovlig for deg å åpne hans brev. Selv om du enda ikke er myndig kan du risikere straff for ulovlige aktiviteter. Anonymkode: 4716f...b32 Nå satt faren i bilen sammen med datteren, så faren var nok helt klar over at hun åpnet brevene hans. Antar at han ba henne gjøre det. Det er neppe forbudt å åpne andres brev når man blir bedt om det, det har jeg selv gjort når jeg er blitt spurt. Anonymkode: ab839...77c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå