Gå til innhold

Hildegunn, Annegunn, Annagunn,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket av disse navnene kan funke nå? Hildegunn er kanskje litt Old School?

Anonymkode: 066af...670

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hildegunn er finest av de.

Anonymkode: f797b...e87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker alle tre! Hildegunn står øverst på min liste over jentenavn hvis vi får jente. Elsker det navnet!

Anonymkode: 45b1d...d92

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes helt ærlig ingen av de er fine. :sukk:

• Liker 2
Skrevet

Alle tre er nope. Bestemornavn.

9d561c4b77a3a761d07ae3facc73139d_1.jpg

• Liker 1
Skrevet (endret)

Annegunn og Annagunn bør i alle fall ikke skrives på den måten. Det er å be om uendelige mengder feilskriving. Anne Gunn og Anna Gunn er foretrukne skrivemåter. Det er trolig ingen som heter Annegunn eller Annagunn. SSB sier færre enn 4, og da er det i realiteten ikke i bruk. 

Jeg synes Anne Gunn er ganske fint. Er ikke så glad i Hildegunn, og liker ikke navnet Anna i det hele tatt, verken alene eller i kombinasjon med noe. 

Endret av Ullvott
AnonymBruker
Skrevet

Synes Hildegunn er nydelig, og har alltid likt det! De andre synes jeg hørtes litt konstruerte ut, og at de ihvertfall må skrives i to navn. Anne Gunn var litt fint, Anna Gunn litt tungt.

Anonymkode: 5ad2f...0f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes Gunn er veldig hardt navn.  Velg Hildegunn om du absolutt må.

Anonymkode: 4ad06...f34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hildegunn. De to andre ser ut som tullenavn. 

Anonymkode: fcf41...79c

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke Gunn er hardt i det hele tatt. Det er et lett navn. Morsomt at man oppfatter navn så ulikt😀

• Liker 1
Skrevet

Om jeg måtte velge ett av navnene så hadde det blitt Hildegunn. De to andre høres virkelig ut som noen budeier langt oppe på en seter anno 1780 tallet.

AnonymBruker
Skrevet
Blomsterpotta skrev (Akkurat nå):

Om jeg måtte velge ett av navnene så hadde det blitt Hildegunn. De to andre høres virkelig ut som noen budeier langt oppe på en seter anno 1780 tallet.

Mange budeier på 1780-tallet som hadde fine navn, da😊 Hvis man skal bruke de flotte, tradisjonelle norske navnene, må man for nok ta høyde for at de tidligere har blitt båret av bønder. På 1780-tallet levde svært mange nordmenn av jordbruk. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mange budeier på 1780-tallet som hadde fine navn, da😊 Hvis man skal bruke de flotte, tradisjonelle norske navnene, må man for nok ta høyde for at de tidligere har blitt båret av bønder. På 1780-tallet levde svært mange nordmenn av jordbruk. 

Ja, det vet jeg.

Selv navn som feks Rønnaug (forederdelig navn) har også vært en søt liten baby en gang i tiden. Navn går i bølgedaler og folk får døpe barna det se vil. Mange «gamle» navn er fine, men ikke alle.

AnonymBruker
Skrevet

Grusomme navn alle 3. 

Anonymkode: e7bfa...6a9

AnonymBruker
Skrevet

Hildegunn er best. Hildegerd  er også vakkert. 

Anonymkode: c188d...e1e

• Liker 1
Skrevet

Hildegunn er et koselig navn. De andre var grufulle og høres hjemmesnekra ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...