Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo🙂

Er gravid for første gang, og kan utrolig lite om babyer og spesielt nyfødte.. Har lyst til å forberede meg litt, har noen tips til bøker jeg kan lese? Setter stor pris på tips😄

Anonymkode: c5ca5...550

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gro Nylander -På vei

Den kan jeg anbefale på det sterkeste. Spennende å lese og samtidig informativ og lærerik.

Gratulerer så mye! Du har mye fint å glede deg til ❤️

image.png

Anonymkode: 2a6c3...950

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å lese på Ammehjelpen.no, mye god informasjon om det meste der :) Vi fikk også gode brosjyrer fra helsestasjonen og sykehuset :)

Bøker kan jo fort bli litt enspora eller utdatert, jeg lånte mange bøker på biblioteket før jeg fikk første, men det var egentlig ingen som fenget veldig. Gro Nylander sin "Mamma for første gang" må være den eneste jeg vil anbefale videre :)

Anonymkode: da70d...7e4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hedvig Montgomery- Miraklenes tid 

Anonymkode: d779b...b05

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Anbefaler å lese på Ammehjelpen.no, mye god informasjon om det meste der :) Vi fikk også gode brosjyrer fra helsestasjonen og sykehuset :)

Bøker kan jo fort bli litt enspora eller utdatert, jeg lånte mange bøker på biblioteket før jeg fikk første, men det var egentlig ingen som fenget veldig. Gro Nylander sin "Mamma for første gang" må være den eneste jeg vil anbefale videre :)

Anonymkode: da70d...7e4

Helt enig! ☝🏻

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!❤️

Anonymkode: c5ca5...550

Skrevet

Har ikke lest På vei som noen nevnte, men Mamma for første gang også av Gro Nylander synes jeg var superhjelpsom. Masse god info om fødsel og barseltid, uten at den ble veldig "rosa og dillete" som mange andre mammabøker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gro Nylander er sprø når det kommer til amming. Boikotter av prinsipp alt fra henne 

Anonymkode: 9e875...bca

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gro Nylander er sprø når det kommer til amming. Boikotter av prinsipp alt fra henne 

Har du noen andre bøker/forfattere å anbefale  da? For å nyansere litt 

Skrevet

Om engelsk er greit så vil jeg anbefale Cribsheet fra Emily Oster. Du får også Spedbarnsboken gratis på sykehuset :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Regnbuefisk skrev (4 minutter siden):

Har du noen andre bøker/forfattere å anbefale  da? For å nyansere litt 

Google. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Google. 

Jo takk, Google hjalp meg med å finne båd bøker og artikler mens jeg forberedte meg til min første. Spørsmålet fra meg (og fra ts) var hvilke du anbefalte. Særlig siden du hadde noen skikkelig bastante meninger, så håper jeg du kan foreslå noen titler jeg kanskje ikke har lest. 

Endret av Regnbuefisk
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig. Skulle gjerne hatt noen god litteratur som ikke involverer hennes ammepress. Skal ikke amme, så styrer også unna henne.

Anonymkode: 3e765...b85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser noen har anbefalt Hedvig Montgomery sin Miraklenes tid - jeg likte denne godt, men tok den på lydbok! Hørte på den i bilen hver gang jeg skulle til jordmor/OUL/andre avtaler der jeg måtte kjøre et stykke og det var en veldig fin bok og et godt minne faktisk å bruke tiden på en hyggelig lydbok mens jeg dro rundt for å fikse ting til mini^^

Anonymkode: bad19...b16

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...