Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å se mer av den dominante siden av meg selv, kjæresten vil noen ganger gjøre ting som jeg synes virker submissivt i senga. Og det er spennende, men har ikke mye erfaring med bdsm utover ting jeg har lest. Men samtidig kan jeg ikke kjenne meg igjen i mye av det stereotype bildet av en «domme». Jeg føler ofte at det kan være menn som vil en domme skal være slik? (Håper ikke jeg tråkker på noen tær, om noen vil være dominant på akkurat den måten er jo det vel og bra). For det handler jo om å utvikle seg selv også, ikke bare spille en rolle. 

Kan man utforske disse sidene av seg selv i en mykere setting, hvor jeg kanskje går i kjole og ikke latex suit, hvor han er høflig og galant og også submissiv og oppvartende uten at han kryper for oppmerksomhet? Dvs, vi kan vel det, men lurer på om noen har relasjoner der de er dominante hele tiden eller i perioder og hvordan det utarter seg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Lilylune skrev (11 minutter siden):

Jeg har lyst til å se mer av den dominante siden av meg selv, kjæresten vil noen ganger gjøre ting som jeg synes virker submissivt i senga. Og det er spennende, men har ikke mye erfaring med bdsm utover ting jeg har lest. Men samtidig kan jeg ikke kjenne meg igjen i mye av det stereotype bildet av en «domme». Jeg føler ofte at det kan være menn som vil en domme skal være slik? (Håper ikke jeg tråkker på noen tær, om noen vil være dominant på akkurat den måten er jo det vel og bra). For det handler jo om å utvikle seg selv også, ikke bare spille en rolle. 

Kan man utforske disse sidene av seg selv i en mykere setting, hvor jeg kanskje går i kjole og ikke latex suit, hvor han er høflig og galant og også submissiv og oppvartende uten at han kryper for oppmerksomhet? Dvs, vi kan vel det, men lurer på om noen har relasjoner der de er dominante hele tiden eller i perioder og hvordan det utarter seg?

Ja det finnes mange måter å leve dette ut på. Vi har ofte kvelder der jeg varter henne opp en hel kveld med god mat og vin, gir henne god og langvarig massaje, og slikker henne til 3-4 orgasmer og ikke noe mere. Å "tjene" henne en hel kveld med oppvartning er fantastisk.

Anonymkode: bd7b0...2c4

• Liker 1
Skrevet

Latex og kryping er absolut ikke nødvendig.
Det som er fint med BDSM, er at man tar de delene man liker, også lar man være å gjøre de tingene man ikke liker. 
Men første steg er ALLTID, å snakke sammen. Finne ut hva man vil, og hvor grensene går 😃

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt kan du det!

Det finnes sikkert like mange måter å være dominant, som det finnes utøvere. Vi har våre varianter og trives med dem. De er en del mildere enn mye annet jeg har funnet på nettet. Jeg har nok mer sub enn dom i meg, men liker begge deler og har prøvd begge deler over litt tid. Noen ganger er det skikkelig herlig å ha en mann som adlyder mitt minste vink. ☺️

Det jeg prøver å si er at dere kan leke akkurat slik dere ønsker så lenge begge er komfortable med det. Men ta en god prat om grenser, forventninger og slikt før dere starter. Og - ikke minst - ta små steg slik at dere blir kjent med deres egne grenser og tenningsmønstre. Vår erfaring er at det lønner seg i det lange løp! 😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lilylune skrev (1 time siden):

Kan man utforske disse sidene av seg selv i en mykere setting, hvor jeg kanskje går i kjole og ikke latex suit, hvor han er høflig og galant og også submissiv og oppvartende uten at han kryper for oppmerksomhet?

Ja, det kan du absolutt!

Hele poenget med å innta den dominante posisjonen er jo at du selv kan bestemme hvordan.

Jeg er litt uenig i at dette begynner med at dere snakker sammen.

Jeg er selvfølgelig for at man snakker sammen før man gjør ting sammen, men når det kommer til kvinnelig dominans, så mener jeg at man som kvinne må få tenke fritt FØR man snakker med mannen om det. Grunnen til det er at man som kvinne ofte ikke er vant med å tenke hva man vil og har lyst til, så man lar seg lett forme, og så står man ikke lengre fritt. Derfor, sørg for å ha et eget rom, bruk ditt eget hode, følg din egen sti!

Klesvalg er én ting. Du kan gå i kjeledress eller bikini, ballkjole eller pysj. Eller hva enn du vil. 

Hva du ønsker å gjøre, er en annen ting. Her står du like fritt i dine ønsker. Du kan få han til å lage middag, massere føttene dine, sprade naken rundt mens han tørker støv. Men her må du naturligvis ta hensyn til han. En god måte å gjøre det på, er å finne noe han liker. For at du skal gi han det han liker, må han først gjøre noe for deg. Da ser du fort hvor lyst han har på noe, og hvor langt han er villig til å strekke seg for å få det.

Begynn gjerne med noen veldig enkle ting, som uansett er helt greit å forvente (matlaging, rengjøring, massasje) og små belønninger som dere begge liker. Så kan dere heller avansere. 

Det viktigste for meg, og som jeg ser du er inne på selv, er hvordan han oppfører seg. Jeg er kun villig til å dominere en mann med ryggrad. En som kryper, kan bare glemme å få oppmerksomhet fra meg.

Man er ikke nødt til å være dominant + submissiv.

Mang en submissiv har forsøkt å få meg til å dominere. Men for meg er det svært lite attraktivt. 

Det var først da jeg møtte en annen dominant, at jeg fikk lyst til å dominere.

Og jeg tror ofte dette er det som hindrer mennesker i å nå sitt potensiale som dominant, det at det er vanskelig å lede noen som allerede kryper. Hvis det er sånn for deg også, så kan du med største fordel belønne han med å oppføre deg dominant, de gangene han gjør de tingene du liker, som f.eks. å være galant. 

Anonymkode: f0524...fcf

Skrevet

Tusen takk for gode, reflekterte svar og forslag :) jeg kjenner en iver på å utforske dette, jeg vil se denne siden av meg selv! Som flere nevner er kommunikasjon veldig viktig her og jeg tenker å åpne for en prat med kjæresten :) han liker når jeg gjør ting spontant og han sier han er med på mye. Han har sagt om jeg vil vekke han med sex/bj kan jeg gjøre det når som helst. Så jeg mistenker at han vil ta dette positivt! Vi er jo begge glad i god mat, han liker å lage mat. Massasje er han god på. Jeg hadde nok ønsket at han kunne danset med meg, men det tror jeg ikke han vil! Jeg må tenke mer over hva jeg vil også :)  Liker tanken på at han skal bli veldig hard uten mulighet til å gjøre noe med det.

Kom nettopp på at en gang han var bortreist så «styrte» vi litt hva den andre kunne gjøre. Altså, jeg kunne si når han kunne få lov til å få utløsning, for eksempel etter en uke. og han kunne gjøre det samme med meg. Det var spennende :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...