Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Skal selvfølgelig ringe jordmor og snakke om dette her, men vil også høre andres erfaring.

Jeg fødte 2 dager over termin første barnet mitt, og er en dag over nå med andre.

Jeg sover nesten ikke siste to uker, har mye kynnere og menssmerter og sover lite på grunn av det. I dag er jeg kvalm av lite søvn  og har hoven ansikt.  Så jeg er bekymret hvordan jeg skal takle fødselen.

Burde jeg be om igangsetting eller kan fødselen starte sånn som med første «2 dager» over? Hva ville dere ha gjort?

aner heller ikke hvem og hvordan jeg skal be om igangsetting. 

Anonymkode: 609f9...765

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får nok bare beskjed om å ringe for å få tid til trivselskontroll hvis du går 7 dager over. De setter deg neppe i gang 2 dager over med mindre det er grunn til det (og sliten på slutten er nok ikke god grunn nok) 😕

Anonymkode: ca79d...ce2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo alltids spørre fødestedet ditt, men her til lands får man normalt sett ikke velge slikt. Av gode grunner.

Det regnes som normalt å føde inntil to uker etter termin, man er ikke på overtid da.

Igangsatte fødsler regnes som risikofødsler, og det kompliserer fødselen. I Norge er det stort fokus på å la naturen gå sin gang, og ikke klusse med mindre det er medisinsk grunn. Sliten er ikke det.

Jeg ble igangsatt ved fødsel nr 2, høyst ufrivillig. Det var mye verre enn da fødselen startet spontant, så jeg skjønner ikke helt at noen viø noe sånt.

Anonymkode: bf1fc...e7c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg ble igangsatt ved fødsel nr 2, høyst ufrivillig. Det var mye verre enn da fødselen startet spontant, så jeg skjønner ikke helt at noen viø noe sånt.

Må si meg enig i det. Har hatt en igangsatt og to som har startet av seg selv. Og absolutt best med de som startet selv. Den igangsatte endte i komplikasjon, noe som er veldig vanlig.

Anonymkode: fe1dc...8bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må si meg enig i det. Har hatt en igangsatt og to som har startet av seg selv. Og absolutt best med de som startet selv. Den igangsatte endte i komplikasjon, noe som er veldig vanlig.

Anonymkode: fe1dc...8bb

Og derfor mister man også muligheten til å føde på avdelinger som Storken. 

Jeg syntes det var en stor ekstrapåkjenning å måtte være på sykehuset, på tremannsrom, uten mannen, helt fra jeg ble igangsatt til aktiv fødsel. Da fødselen startet spontant ventet jeg hjemme, i trygge omgivelser, med mannen, til fødselen var godt igang. 

AnonymBruker
Skrevet

Det skal tungtveiende grunner til at de velger å sette igang. Hos meg avtalte vi å diskutere det 40+4, men det var fordi babyen lå i seteleie. Vi kom aldri dit, han kom 40+3. :)

Anonymkode: 57540...a25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Skal selvfølgelig ringe jordmor og snakke om dette her, men vil også høre andres erfaring.

Jeg fødte 2 dager over termin første barnet mitt, og er en dag over nå med andre.

Jeg sover nesten ikke siste to uker, har mye kynnere og menssmerter og sover lite på grunn av det. I dag er jeg kvalm av lite søvn  og har hoven ansikt.  Så jeg er bekymret hvordan jeg skal takle fødselen.

Burde jeg be om igangsetting eller kan fødselen starte sånn som med første «2 dager» over? Hva ville dere ha gjort?

aner heller ikke hvem og hvordan jeg skal be om igangsetting. 

Anonymkode: 609f9...765

Om du er bekymret for hvordan du skal takle fødselen så er ikke igangsetting noe du ønsker! Hoven i ansiktet er fødeansikt, så da nærmer du deg. få mannen til å kose masse med deg, massere deg og produsere oxytocin så nærmer du deg. 

Og hvil mer så du får sove.   

Anonymkode: ca8a0...caa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...