AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Hva tjener dere som arbeider som arealplanleggere? Jeg vurderer å søke ny jobb om ikke så lenge, og lurer på hva jeg kan forvente i lønn. Jeg har to års erfaring innenfor yrket, og tjener nå rundt 550 000 kr. Dette er lønnen jeg fikk som nyutdannet. Anonymkode: f6d15...a46
Zooey Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Spør fagforeningen om hva gjennomsnittslønnen er med to års ansiennitet.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Det var noe sånt i den kommunen jeg pleide å jobbe i også. Mulig litt mindre, men det var en liten kommune. Anonymkode: a7efa...f7c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Skrevet 12. mai 2021 Jeg starter som arealplanlegger i kommunen nå snart - gleder meg! Jeg har 2 års arbeidserfaring innenfor et helt annet fagfelt, så er helt uerfaren innenfor arealplanlegging. Jeg starter på 610K i den nye jobben, og har inntrykk av at det er en veldig god nybegynnerlønn. Mitt inntrykk er at 550 er en normal/grei startlønn som arealplanlegger. Antar du vil kunne forvente 600-650K i ny stilling, men det avhenger jo veldig av arbeidssted osv. Du kan være heldig å bikke 700K, men da må du gjerne ha litt mer erfaring. Jeg startet forresten på 500K i jobben jeg hadde rett etter endt master for ca. 2 år siden. Hadde ingen mulighet for å stige (annet enn det årlige lønnsoppgjøret) med mindre jeg ble senior, men for å bli det krevdes vel minimum 5 års ansinnitet. Avsporing, men kan jeg spørre om du trives i jobben din som arealplanlegger? Er veldig spent på jobbskiftet. Anonymkode: c1f00...b77
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg starter som arealplanlegger i kommunen nå snart - gleder meg! Jeg har 2 års arbeidserfaring innenfor et helt annet fagfelt, så er helt uerfaren innenfor arealplanlegging. Jeg starter på 610K i den nye jobben, og har inntrykk av at det er en veldig god nybegynnerlønn. Mitt inntrykk er at 550 er en normal/grei startlønn som arealplanlegger. Antar du vil kunne forvente 600-650K i ny stilling, men det avhenger jo veldig av arbeidssted osv. Du kan være heldig å bikke 700K, men da må du gjerne ha litt mer erfaring. Jeg startet forresten på 500K i jobben jeg hadde rett etter endt master for ca. 2 år siden. Hadde ingen mulighet for å stige (annet enn det årlige lønnsoppgjøret) med mindre jeg ble senior, men for å bli det krevdes vel minimum 5 års ansinnitet. Avsporing, men kan jeg spørre om du trives i jobben din som arealplanlegger? Er veldig spent på jobbskiftet. Anonymkode: c1f00...b77 Jeg trives jevnt over bra med arbeidet. Jeg arbeider i planavdelingen i en kommune, og det er varierte arbeidsoppgaver. Er blant annet saksbehandler for private reguleringsplaner og utarbeider også kommunale reguleringsplaner. I tillegg er det en del andre oppgaver og mye bruk av GIS. Læringskurven etter endt studie er bratt, og det tar tid å sette seg inn i både arbeidsoppgavene og kommunen man arbeider i. Jeg vil si at det er stor forskjell på det jeg lærte på studiet og praktisk utøving av yrket. Det merkes godt at det er få som har praktisk erfaring fra yrket som underviser i faget. Anonymkode: f6d15...a46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå