AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Er det noen som barbere seg før fødsel? Jeg skal sette inn ballong i morgen og har ikke barbert eller stusset meg nedentil på 8 uker. Så det er ganske gjenngrodd der nede.. føler og jeg konstant er svett og klam der nede. Gruer meg litt til å vise meg sånn.. men orker ikke å barbere meg heller. Er det mest vanlig og bare la det gro før fødsel? Anonymkode: cd5a4...bd4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Man skal ikke barbere seg eller fjerne hår nedentil i ukene før fødsel. Har du ikke fått skriv om dette fra sykehuset? Det er økt infeksjonsfare å fjerne hår. Jeg lar alt gro fra ganske tidlig av, orker ikke å styre med hårfjerning med mage og det er jo egentlig helt naturlig og sunt. Blir ikke klam og svett, bruker deilig, myke bomullsboxeren og vasker meg jo som normalt. Har også bikinishorts så jeg slipper å tenke på bikinilinje ved svømming ol Stusser litt med saks om det blir for langt, haha. Anonymkode: dcb16...5df 19
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Jeg fikk mannen min til å stusse busken for meg uken før, haha 🙈 Tenkte at det ville bli mindre gris i ukene etterpå med blødning og greier. Anonymkode: 84157...1cc 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Barberer aldri, men stusser. Synes det er greit at hårene er korte når jeg skal blø. Anonymkode: a52ae...9ae 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 39 minutter siden, AnonymBruker said: Er det noen som barbere seg før fødsel? Jeg skal sette inn ballong i morgen og har ikke barbert eller stusset meg nedentil på 8 uker. Så det er ganske gjenngrodd der nede.. føler og jeg konstant er svett og klam der nede. Gruer meg litt til å vise meg sånn.. men orker ikke å barbere meg heller. Er det mest vanlig og bare la det gro før fødsel? Anonymkode: cd5a4...bd4 For øvrig tenker jeg du kan ta det helt med ro. Jordmødre ser så sykt mange forskjellige underliv, og det er for øvrig ikke der fokuset ligger under fødsel heller. Ved å ikke barbere så gir du deg selv det beste utgangspunktet helsemessig. Anonymkode: a52ae...9ae 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 Hjelp! Er dette også nå noe man må tenke på? Å ha et PENT UNDERLIV under fødsel? Anonymkode: 60562...b65 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 Jeg også stusser det, men det er ikke av estetiske grunner akkurat, det har - som flere her nevner, med renselsen etterpå å gjøre. Jordmødre vil jo helst at man skal ha hår der nede. Så de reagerer nok mer på et glattbarbert underliv, enn et normalt, ubarbert et. Anonymkode: 403ff...f75 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #8 Skrevet 11. mai 2021 Jeg skulle ønske jeg hadde stusset det litt. Ikke barbert for da får jeg UVI. Men hadde mye hår og det var så jævlig ekkelt med renselsen, skulle helst hatt det litt kortere Anonymkode: 9b70e...04d 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #9 Skrevet 11. mai 2021 Jeg stusset som vanlig i løpet av graviditeten. Og det var virkelig det siste jeg tenkte på under fødsel Men som flere sier kan det være litt deilig å ikke ha for mye hår dere nede mtp renselsen. Anonymkode: 196b8...d6c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #10 Skrevet 11. mai 2021 Glattbarberte meg rundt 2 uker før termin. Synes det var enklere å ta alt enn å stusse, og synes det er ubehagelig om håret blir for langt. Visste at det ikke kom til å bli noe barbering iallefall de første ukene etter fødsel, så da ville jeg gjerne ha det så kort som mulig uten at jeg måtte barbere så tett opptil fødsel pga infeksjonsfaren. Anonymkode: 833a2...c39 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #11 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hjelp! Er dette også nå noe man må tenke på? Å ha et PENT UNDERLIV under fødsel? Anonymkode: 60562...b65 Helt sprøtt, kona mi var også helt besatt av dette. At hun måtte være minimum stusset før fødsel. Jeg la ikke så mye energi i det, men innerst inne syntes jeg det både var trist og skuffende.. Sånn, seriøst liksom? Anonymkode: c7e8e...ed2 2
tussi84 Skrevet 11. mai 2021 #12 Skrevet 11. mai 2021 Jeg lot håret gro hele graviditeten. Fikk ikke til å barbere der ettervært uansett da magen var i veien. Så ikke mitt eget underliv i dusjen. Har ikke barbert meg etter heller, selv om det er 7 mnd siden fødsel. Min oppgave var å passe på å føde ut et friskt barn. Hvordan jeg så ut der nede under fødsel brydde meg fint lite. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #13 Skrevet 11. mai 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Glattbarberte meg rundt 2 uker før termin. Synes det var enklere å ta alt enn å stusse, og synes det er ubehagelig om håret blir for langt. Visste at det ikke kom til å bli noe barbering iallefall de første ukene etter fødsel, så da ville jeg gjerne ha det så kort som mulig uten at jeg måtte barbere så tett opptil fødsel pga infeksjonsfaren. Anonymkode: 833a2...c39 Jeg har fått skriv av sykehuset om å ikke barbere meg eller fjerne hår (vokse, veet om) i underlivet i en måned før termin. Anonymkode: dcb16...5df 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #14 Skrevet 11. mai 2021 Har aldri fått noe skriv fra sykehuset ang barbering før fødsel. Når jeg barberte med satte jeg den ene foten opp på badekaret, og hadde er speil på stativ som stod på gulvet. Ikke noe stress! Anonymkode: c6db9...518
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #15 Skrevet 12. mai 2021 Har barbert meg før alle tre fødslene. Jordmødrene driter i det, men jeg har gjort det for min egen del .. Det er jo ekstremsport å barbere seg høygravid 😂 Men med de to siste så har jeg hatt tid til det før jeg dro til sykehuset, men med den første så barberte jeg i dusjen med rier. Kom med et barbert ben og et hårete 😂 Anonymkode: bd466...67e 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #16 Skrevet 12. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Har barbert meg før alle tre fødslene. Jordmødrene driter i det, men jeg har gjort det for min egen del .. Det er jo ekstremsport å barbere seg høygravid 😂 Men med de to siste så har jeg hatt tid til det før jeg dro til sykehuset, men med den første så barberte jeg i dusjen med rier. Kom med et barbert ben og et hårete 😂 Anonymkode: bd466...67e Men, igjen da, hvorfor gjør du det når sykehusene ønsker at man ikke skal barbere underlivet en måned før termin pga infeksjonsfare? 🤔 Anonymkode: dcb16...5df 6
Besant Skrevet 12. mai 2021 #17 Skrevet 12. mai 2021 Jeg er i uke 27 nå. Vokset meg for en måned siden og tenker å fortsette med det frem til typ en måned før ca. Da gror det ikke så voldsomt mye ut før fødsel, forhåpentligvis. Jeg bryr meg katten om jordmødrene må se et hårete underliv, men jeg syns det er ubehagelig å gå med full busk om sommeren - og ser for meg at det er særlig kjipt i kombinasjon med renselsen etter fødsel. Linn
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #18 Skrevet 15. mai 2021 Hvordan underlivet mitt så ut like før fødsel? Det vet jeg ikke, for det hadde jeg ikke sjans til å se selv😅. Barberte meg med jevne mellomrom slik som normalt, men måtte jo gjøres «i blinde» for jeg så jo ingenting 😅 Anonymkode: fe364...633 1
Gjest Lama_Drama Skrevet 15. mai 2021 #19 Skrevet 15. mai 2021 Barberte i blinde. Så sikkert ut som en skabbete katt.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #20 Skrevet 16. mai 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan underlivet mitt så ut like før fødsel? Det vet jeg ikke, for det hadde jeg ikke sjans til å se selv😅. Barberte meg med jevne mellomrom slik som normalt, men måtte jo gjøres «i blinde» for jeg så jo ingenting 😅 Anonymkode: fe364...633 7 hours ago, Lama_Drama said: Barberte i blinde. Så sikkert ut som en skabbete katt. Jeg spør dere og jeg, siden jeg ikke har fått svar av andre, hvorfor velger dere å fortsette å barbere i ukene før fødselen når sykehus ber en om å ikke gjøre det siste måned pga infeksjonsfare? 🤔 Det er liksom en sånn enkel regel å følge, hvorfor ta sjansen? Anonymkode: dcb16...5df 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå