Gå til innhold

Hva betyr legen har seponert melding på Helse Norge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Jeg var inne på mine resepter på HelseNorge, under en av mine fase medisiner som jeg hentet ut for et par uker siden sto det følgende varsel: Legen har seponert denne behandlingen. Skal ikke brukes lenger.

Noen som vet hva det betyr? Får jeg ikke denne medisinen lenger? 

Anonymkode: dec6c...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Korrekt. Da har legen bestemt at du har sluttet på den medisinen.

Anonymkode: 2da60...d31

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at du ikke skal bruke den medisinen lenger, men har han skrevet ut en erstatning til deg? Noen ganger må man bytte preparat fordi medisinen ikke produseres lenger, eller det er en annen produsent som skal brukes for å få medisinen på blå resept, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så rart, han har ikke snakket med meg eller gitt meg noen erstatning, jeg får resept på 20 pinex forte ca hver andre mnd. Og ba om en ny resept for et par uker siden, hentet ut den og skulle sjekke om jeg hadde resept på bt medisin nå. Fikk da se denne meldingen. 

Er jo ikke snakk om noe overforbruk akkurat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så rart, han har ikke snakket med meg eller gitt meg noen erstatning, jeg får resept på 20 pinex forte ca hver andre mnd. Og ba om en ny resept for et par uker siden, hentet ut den og skulle sjekke om jeg hadde resept på bt medisin nå. Fikk da se denne meldingen. 

Er jo ikke snakk om noe overforbruk akkurat?

Jeg ville sendt melding og spurt, så vet du hva som er tanken fremover.

Anonymkode: d8912...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal gjøre det, denne fastlegen tok over når min gamle gikk av og det er dessverre noe kommunikasjonsproblemer med han. Jeg står på venteliste til ny fastlege så får vi håpe det fungerer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Burde i såfall skrevet en melding til deg om at han vil snakke med deg om medisineringen din. 

Anonymkode: f4e89...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uansett ikke veldig fornøyd med denne legen, og ventelisten til den nye blir heldigvis kortere og kortere. Men det kan da umulig være vanlig av legen og gå inn på reseptene uten og sende en melding til pasienten? Dette er jo heller ikke en aktiv resept, jeg må sende melding for og få ny hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje fordi resepten er over et år gammel og du må ha ny legetime for å vurdere om du skal ha muligheten til å forlenge den.

Anonymkode: 47c49...76a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...