Gå til innhold

Din erfaring med Ikeas Istad gjenlukkbare poser til oppbevaring av mat eller andre ting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bruker du de til?

Hvor mange ganger kan de lukkes og åpnes før de er utslitte?

Kan de vaskes eller skylles med vann og brukes på nytt til mat eller annet?

istad-gjenlukkbar-pose-turkis-lys-turkis

Anonymkode: ae444...6ff

AnonymBruker
Skrevet

:rope:Noen med erfaring her? :fnise:

Anonymkode: ae444...6ff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt de til mat som skal fryses ned. Kjøttdeig f.eks da trykker jeg posen flat med kjøttdeigen i, får presset ut all luft så tar de ikke så mye plass. 
hvor mange ganger de kan åpnes og lukkes vet jeg ikke, men om jeg har hatt f.eks boller som har vært fryst så har det vel blitt noen ganger.

har aldri vasket de, jeg kaster de når de blir tømt.

Anonymkode: c7b61...f2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker dem til strikkepinner, rundpinner. Har veldig mange, og de åpnes og lukker ofte. Synes de fungerer greit, og er holdbare. Kjøpte dem til matvarer, men det har jeg aldri brukt dem til. :fnise:

Anonymkode: 29af9...f4a

• Liker 1
Skrevet

Bruker de til alt av matvarer som fryses eller oppbevares på andre måter. Jeg vasker og eller skyller de og bruker de på nytt, avhengig av hva de er brukt til i utgangspunktet. Skyller og kaster i plastavfallet de som har vært fryst med kjøtt og fisk. Jeg synes ikke de har spesielt god holdbarhet. De blir fort ødelagt i "sømmen" på siden på toppen slik at de ikke blir tette. Åpne og lukke ordningen holder helt fint. 

Jeg har sakte men sikkert begynt å kjøpe inn slike i silikon for eksempel fra stasher. 

• Liker 1
Skrevet

De kan åpnes og lukkes noen ganger. Hvordan de funker til å bli vasket eller skylt aner jeg ikke, for jeg hiver de bare etter bruk. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har noen slike poser, ikke fra ikea. Vasker de, men det er litt styr. Fikk de av noen og orker ikke tanken på å kaste de etter hver bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...