Kirrikas Skrevet 11. mai 2021 #1 Del Skrevet 11. mai 2021 Det er kjent at for lite søvn øker apetitten og søtsuget. Dette har jeg kjent i praksis de siste dagene, da vi sover alt for lite for tiden og det er vanskelig å ta gode valg i matveien. Hva gjør man når man ikke kan gjøre noe med årsaken til at man sover for lite? (årsaken er en veldig søt, liten baby som får tenner). Jeg vet at jeg må jobbe mentalt med denne biten, men hvordan? Jeg har tidligere spist mange av følelsene mine og følelsen av stress er veldig triggende for meg. Noen som har gode mentale øvelser for å avlære dette mønsteret? Jeg er i tillegg så sliten på dagtid at jeg beveger meg mye mindre enn til vanlig..🥴 Soving på dagtid utgår også for tiden på grunn av eldre barn som er hjemme med litt snørr 😩 Så da ender jeg ofte opp med å smugspise sjokolade for å holde meg gående 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Del Skrevet 11. mai 2021 Ha sunne snacks, mellom måltider osv lett tilgjengelig i kjøleskapet, eller frukt på benken. Enklere å ta gode valg når det er så lett tilgjengelig Anonymkode: 5c426...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Del Skrevet 11. mai 2021 Ikke sult deg for å kompensere for at du har spist noe du ikke skulle, men spis heller vanlig mat hvis du føler deg sliten og sulten. Prøv også å drikke mye vann. Jeg kjenner at søtsug ofte kommer lettere hvis jeg ikke har drukket nok. Ellers synes jeg kaffe med en skvett melk kan føles fyllende på dagtid. Hvis disse barna ikke er kjempesyke går det jo også an å ta seg en tur ute på dagtid, eller prøve å legge opp til faste aktiviteter/rutiner som dere holder det gående rundt. Jeg kjenner selv følelsen av å være alene med mange barn som flyr veggimellom i denne koronatiden og det som har reddet meg fra følelsen av at dagene flyter helt sammen er rutiner og styrte aktiviteter. Planlegg og fortell barna når det er ryddetid, utetid, spisetid og tegnetid og involver de i å planlegge aktiviteter. Holder man seg opptatt på den måten blir det vanskeligere å tenke på mat. Anonymkode: 747db...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå