Gå til innhold

Er dette nok gave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet blomsterdekoratør og til sommeren skal bestevenninnen min gifte seg, er det er ok gave at jeg lager brudebukett og knapphullsblomster? 

En del av meg tenker jo at dette koster jo en del, men samtidig så koster det meg ikke annet enn tid (pluss nåler og bånd). Bør jeg i såfall betale for blomstene også? 

Anonymkode: f01e8...35c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville nok betalt for blomstene også, altså at du gir de brudebukett og knapphullsblomster gratis. 

Er jo bestevenninnen din det er snakk om, så om du bruker noen hundrelapper på blomster også så rettferdiggjør du jo det. 

Anonymkode: 9a5f4...815

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er utdannet blomsterdekoratør og til sommeren skal bestevenninnen min gifte seg, er det er ok gave at jeg lager brudebukett og knapphullsblomster? 

En del av meg tenker jo at dette koster jo en del, men samtidig så koster det meg ikke annet enn tid (pluss nåler og bånd). Bør jeg i såfall betale for blomstene også? 

Anonymkode: f01e8...35c

Jeg tenker at du nok bør betale for blomstene også ja...

Skrevet

Jeg ville gitt fanden i å gjøre jobben min til noe gratis i folks øyne, latt dem betale for det og heller kjøpt annen gave.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville nok betalt for blomstene også, altså at du gir de brudebukett og knapphullsblomster gratis. 

Er jo bestevenninnen din det er snakk om, så om du bruker noen hundrelapper på blomster også så rettferdiggjør du jo det. 

Anonymkode: 9a5f4...815

Det er nok snakk om mer enn noen hundrelapper, blomster er dyrt. Med mindre bruden har veldig beskjeden smak ... Er enig i at det hadde vært en fin gave å gi både blomstene og selve jobben, men det kommer jo an på TS’ økonomi, om hun faktisk har råd til det uten å blakke seg.

Endret av ti10
.
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ti10 said:

Det er nok snakk om mer enn noen hundrelapper, blomster er dyrt. Med mindre bruden har veldig beskjeden smak ... Er enig i at det hadde vært en fin gave å gi både blomstene og selve jobben, men det kommer jo an på TS’ økonomi, om hun faktisk har råd til det uten å blakke seg.

En blomsterbukett trenger ikke være så dyr heller. Jeg kjøpte en spesiallaget bukett dagen før jeg giftet meg. Tror det kostet ca 500 kr. 

TS, du burde betale for blomstene også. 

Anonymkode: aec34...e09

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Det er bestevenninnen din. Så lenge du er sikker på at den gode relasjonen er toveis, altså at hun ser på deg som sin bestevenninna/en god venninne også, så bør du absolutt betale for blomstene. Det er en veldig fin presang, for øvrig. Husker det ble rundt 1500 kr for min brudebukett. Mange år siden det nå. Men hør med bruden hvilke typer blomster hun helst ønsker, for hun må få velge det! Jeg synes for øvrig at dette vil være nok som en gave. Du behøver ikke å kjøpe noe mer, kanskje utenom et kort eventuelt. Mange tar vare på kortene man fikk til bryllupet sitt. :) 

Endret av Mrs. Random Nick
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal betale for blomstene og. Regner med det ikke er så mye over en 1000-lapp? 

De fleste jeg kjenner som er såpass nære et brudepar bruker jo gjerne å hjelpe til på en eller annen måte. Enten med baking og kake eller andre ting som tar tid. 

Anonymkode: 6fc40...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det skal være gaven din syns jeg du bør betale for blomstene også. Ellers blir det litt merkelig. Det beste er å bare kjøpe en vanlig gave

Anonymkode: 67047...623

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...