AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 hvis dere event bare trenger en pustepause, og ikke er på ferie hvor man har planer osv. Hvordan gjør dere det med mat? Blir det til at man bare må spise ute? Eller smøre matpakke ved frokost? Anonymkode: 0b70c...f72
Brunello Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 (endret) Spiser ute. Det er noe av hensikten når jeg reiser bort. Endret 11. mai 2021 av Brunello 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Spiser ute, dater♥️og koser oss... Anonymkode: 10ef0...733
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Smøre matpakke gjør jeg bare hvis jeg skal på fjelltur. Ellers går jeg ut og kjøper meg mat. Anonymkode: 58d2d...de7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 Jeg er likedan som de andre. Hvis jeg først skal unne meg en pustepause på hotell, så budsjetterer jeg med restaurantbesøk i tillegg. Jeg bor i utlandet hvor det å spise ute er omtrent halve prisen av hjemme i Norge, så jeg kan ta meg råd til langt flere restaurantmåltider enn hva jeg gjorde før. Jeg er ikke glad i å lage mat, men jeg er veldig glad i mat 😅 Anonymkode: eb18e...e74
Ullvott Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 Jeg smører ikke matpakke ved frokostbuffeten. Selv om frokosten er inkludert er det ikke meningen at man skal utnytte det ved å lage seg gratis lunsj. Lunsj og middag spiser jeg/vi ute. Alternativt blir det takeaway på rommet hvis vi ikke har så lyst til å spise ute. Noen hoteller har avtaler med Foodora eller bestemte takeawaykjeder, så der er det ekstra enkelt hvis man har mest lyst til å bli på rommet. 11
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 For meg er matopplevelser på ferie viktig. Spiser både lunsj og middag ute. "Må" jeg bo på hotell i forbindelse med noe annet/en natt pga kjørelengde så pleier jeg å spise middag på hotellet, bestille take away eller finne en restaurant i nærheten. Pleier alltid å kjøpe noe drikke og snacks/lett mat hvis jeg blir mer sulten. Feks druer, yoghurt ol. Har med pc og ser på film/serie på kvelden eller sitter i baren. Tar meg gjerne en gåtur ut. Anonymkode: fec7e...87e 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 Hvis det er ferie, så betaler vi ekstra for comfort. Mest for å ha det behagelig og ikke tråkke på hverandre når vi er på rommet. Vi bestiller roomservice og tar gjerne et bad mellom slagene eller massasje på rommet. Anonymkode: 2a9bb...f74
tussi84 Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 Vi spiser frokost på hotellet. Vi kjøper kanskje noe lett til lunsj på en kafe som baguette feks. Middagen spiser vi på restaurant. Til kvelds kjøper vi inn noen rundstykker og noe lett pålegg som ikke trenger kjøleskap om vi spiser kvelds. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 Spiser alle måltider ute jeg da Men evt frokost da om den har grei pris/er inkludert. Bor rett utenfor Oslo, kan finne på å ta 1-2 netter på hotel. Deilig avkobling i livet, spise ute alene er noe jeg liker veldig godt. Anonymkode: 96b7f...5a0
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 Kunne aldri falt meg inn å smøre ekstra mat ved frokostbordet 😳. Hvis det er en liten pustepause og jeg ikke orker å pynte meg og spise ute, enten så kjøper vi med mat enten takeaway eller tapas fra butikken. Eventuelt en salat. Ellers så spiser vi ute. Anonymkode: 97742...afd 1
missLynch Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 Jeg spiser så mye til frokost når jeg bor på hotell at jeg aldri rekker å bli sulten før middag 😅 Praktisk 😉 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #13 Skrevet 15. mai 2021 Ullvott skrev (På 13.5.2021 den 12.37): Jeg smører ikke matpakke ved frokostbuffeten. Selv om frokosten er inkludert er det ikke meningen at man skal utnytte det ved å lage seg gratis lunsj AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 20.10): Kunne aldri falt meg inn å smøre ekstra mat ved frokostbordet 😳. Hvis det er en liten pustepause og jeg ikke orker å pynte meg og spise ute, enten så kjøper vi med mat enten takeaway eller tapas fra butikken. Eventuelt en salat. Ellers så spiser vi ute. Anonymkode: 97742...afd Det er noen hoteller som gir gjestene mulighet til å lage seg matpakke til lunsj, enten inkludert i frokosten eller mot et lite tillegg. Utenom dette ville det ikke falle meg inn å hamstre mat for så å smugle dette med meg ut. Husker min mor fortalte om at det enkelte steder var «forbud» mot store håndvesker ved frokosten, fordi turister stappet mat i vesken som de kunne kose seg med senere. Anonymkode: 53bd9...bb2 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #14 Skrevet 15. mai 2021 Spiser ute, evt går jeg ut og kjøper noe påsmurt i et bakeri el. Anonymkode: b933b...1dc
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #15 Skrevet 15. mai 2021 Bestiller takeaway, gjerne foodora, som leverer på døra eller i resepsjonen. Eller benytter meg av roomservice, om hotellet holder en ok standard. Hender også jeg plukker med meg enklere mat tilbake til rommet. Kan være alt fra dagligvare, Espressohouse, Joe and the Juice, og tilsvarende. Reiser jeg med samboeren booker vi gjerne rom med kjøkkenkrok og balkong. Vi foretrekker å gå ut og spise, men innimellom er det godt å bare slappe av på rommet. Som i dag - nyter en rolig kaffekopp på balkongen, så lager vi frokost når han står opp. Lunsj blir på restaurant, før vi igjen lager middag her om varmen holder seg. Reiser alltid med Macen, slik at jeg/vi kan streame en serie eller film om vi skal slappe av litt. Eller sitte litt på KG, slik som nå. Anonymkode: cb73b...b1b 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #16 Skrevet 15. mai 2021 Jeg smører aldri noe ekstra fra frokostbuffet, men etter at vi fikk barn, har vi tatt med en brødskive med smør til barnet som nødmat. Anonymkode: 2a9bb...f74
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #17 Skrevet 15. mai 2021 En av grunnene til at jeg misliker å bo på hotell, liker bedre å leie hus eller leilighet. Liker å lage mat selv, kunne ta et glass vin på balkongen når det passer meg osv. Anonymkode: 801f0...255
Lafamiglia Skrevet 16. mai 2021 #18 Skrevet 16. mai 2021 Spiser ute. Jeg liker veldig godt å gå på kafe/restaurant i fremmede byer og se på folk 1
Kjetil E Skrevet 18. mai 2021 #19 Skrevet 18. mai 2021 Først og fremst for å sove, men skikkelig god frokost er et must, matpakkestyle ala P-hotels er ikke min stil. Og så har jeg litt sånn sære vaner, jeg er jo flyentusiast så da jeg var i London i 2016. Bodde jeg 4 netter på et hotell hvor jeg fra mitt eget rom hadde utsikt over rullebanene på Heathrow. Når jeg er på vinterferie, velger jeg gjerne et hotell hvor de har halvpensjon. Etter en lang dag er det veldig digg å komme til ferdig middag på hotellet. Og når jeg kanskje er på steder hvor de fleste resturanter er tilknyttet hotellene så er det like greit. Ellers så liker jeg gjerne litt høye hoteller og da med rom så høyt som mulig slik at jeg får fin utsikt. 1
Gjest gummy Skrevet 18. mai 2021 #20 Skrevet 18. mai 2021 Det spørs på hotellet, men jeg elsker å sitte i en hotellbar. Ta en drink og kanskje bli kjent med noen helt nye mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå