AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Jeg bestilte noen sko for noen dager siden og i følge butikken skulle de bli levert senest 5 virkerdager etter bestilling. Altså senest fredagm og da tar jeg med meg flyttelass og vet ikke når jeg kommer tilbake hit jeg bor nå neste gang. Varene blir sendt hit. Fikk sms i dag at de forventer varene levert den 19, noe som altså er veldig sent. Betyr dette at varene kommer den dagen eller kommer de noen ganger før? Hvis de faktisk kommer den datoen postnord sendte melding om så må jeg bytte utleveringssted. Anonymkode: 3dc45...323
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bestilte noen sko for noen dager siden og i følge butikken skulle de bli levert senest 5 virkerdager etter bestilling. Altså senest fredagm og da tar jeg med meg flyttelass og vet ikke når jeg kommer tilbake hit jeg bor nå neste gang. Varene blir sendt hit. Fikk sms i dag at de forventer varene levert den 19, noe som altså er veldig sent. Betyr dette at varene kommer den dagen eller kommer de noen ganger før? Hvis de faktisk kommer den datoen postnord sendte melding om så må jeg bytte utleveringssted. Anonymkode: 3dc45...323 Hadde du sett på kalenderen så hadde du jo visst at dette kunne skje. Det er både helg, Kristi Himmelfjert, ny helg og så 17.mai på én gang. Du får nok bare betale for at denne pakken ikke blir hentet (vanlig retur) og så bestille skoene igjen til ny adresse. Neste gang sjekker du kalenderen og sender like så godt skoene opp til din nye adresse. Noe du burde gjort først som sist. Anonymkode: 0fca1...396 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Her varierer det når pakkene kommer. Ofte kommer de en dag eller to før antatt levering, mens andre ganger kommer det samme dag. Det kommer nok litt an på ukedag og hvordan pakken ligger an til å rekke transport videre etc. jeg stoler ALDRI på nettbutikkens estimat over leveringstid Anonymkode: 1ce38...322
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Det mange dager som ikke er virkedager fram til 19. mai (torsdag, lørdag, søndag og mandag.) Anonymkode: 236e3...d5b 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde du sett på kalenderen så hadde du jo visst at dette kunne skje. Det er både helg, Kristi Himmelfjert, ny helg og så 17.mai på én gang. Du får nok bare betale for at denne pakken ikke blir hentet (vanlig retur) og så bestille skoene igjen til ny adresse. Neste gang sjekker du kalenderen og sender like så godt skoene opp til din nye adresse. Noe du burde gjort først som sist. Anonymkode: 0fca1...396 det er mulig å endre sted.. og jeg kjenner folk som bor der de leveres. så du tenker veldig ukreativt. Anonymkode: 3dc45...323
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 1. virkedager er virkedager , teller ikke me helg og helligdager 2. det er estimert tid, det kan ta lenger tid å pakke , slik at postnord fikk det litt seinere iht hva de burde for å rekke estimert leveringstid eller det kan ha skjedd noe med posten som ekstra mye forsendelser etc 3.hør med postnord om de lan endre utleveringssted , eventuelt for du fullmakt til noen som kan hente det ut for deg Anonymkode: 3313c...3d6 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): det er mulig å endre sted.. og jeg kjenner folk som bor der de leveres. så du tenker veldig ukreativt. Anonymkode: 3dc45...323 Når pakken allerede er levert så er det ikke bare å endre det nei. Ikke uten gebyr. Anonymkode: 0fca1...396
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #8 Skrevet 11. mai 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde du sett på kalenderen så hadde du jo visst at dette kunne skje. Det er både helg, Kristi Himmelfjert, ny helg og så 17.mai på én gang. Du får nok bare betale for at denne pakken ikke blir hentet (vanlig retur) og så bestille skoene igjen til ny adresse. Neste gang sjekker du kalenderen og sender like så godt skoene opp til din nye adresse. Noe du burde gjort først som sist. Anonymkode: 0fca1...396 Det finnes minst fem andre måter å løse dette på som er mye bedre 😂 Anonymkode: 2159d...c56 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #9 Skrevet 11. mai 2021 Postnord har veldig mye forsinkelser for tiden. Men jeg bestilte noe den 7/5, fikk forventet leveringsdato 19/5. Imorrest var pakken ankommet utleveringssted så det kan gå kjappere å! Anonymkode: 58276...09f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #10 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Postnord har veldig mye forsinkelser for tiden. Men jeg bestilte noe den 7/5, fikk forventet leveringsdato 19/5. Imorrest var pakken ankommet utleveringssted så det kan gå kjappere å! Anonymkode: 58276...09f Å der fikk jeg hentemelding! Anonymkode: 58276...09f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #11 Skrevet 11. mai 2021 Postnord har mye pakker for tiden, og sliter med å henge med. I april i år var det like mye pakker som desember 2019. I tillegg driver de på Langhus og Oslo og tuller, noe som skaper merarbeid for oss i resten av landet. Hilsen insider. Anonymkode: 3a454...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #12 Skrevet 11. mai 2021 "Forventet leveringstid" er ingen garanti om leveringstid. Og den datoen du får av PostNord er selvsagt mye mer til å stole på enn den du får av nettbutikken. Når postnord har mottatt sendingen skal du kunne gå inn og endre hentested. Helt gratis og veldig enkelt. Anonymkode: edbee...bf9 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #13 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Postnord har mye pakker for tiden, og sliter med å henge med. I april i år var det like mye pakker som desember 2019. I tillegg driver de på Langhus og Oslo og tuller, noe som skaper merarbeid for oss i resten av landet. Hilsen insider. Anonymkode: 3a454...5f9 Hva mener du med at de tuller? Jeg sitter sentralt i Oslo og venter på en pakke som så ut til å være på vei til meg, men som ble sendt til Langhus sitter fast der... Anonymkode: 4c0cc...822
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #14 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): i følge butikken skulle de bli levert senest 5 virkerdager etter bestilling Tenker dette er butikkens leveringstid. Dvs butikken bruker inntil 5 dager på å overlevere pakken til transportør etter at du har bestilt. I tillegg kommer transportørens leveringstid... AnonymBruker skrev (23 timer siden): Fikk sms i dag at de forventer varene levert den 19, noe som altså er veldig sent. Denne SMSen kommer vel fra Postnord? Etter at de har mottatt pakken fra butikken regner de med å bruke så lang tid på å få levert pakken til deg. Det er viktig å skille mellom butikkens leveringstid og transportørens leveringstid. Anonymkode: f87c5...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #15 Skrevet 12. mai 2021 Med post nord skal være glad om du i det hele tatt får pakken Anonymkode: 6a966...63b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #16 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva mener du med at de tuller? Jeg sitter sentralt i Oslo og venter på en pakke som så ut til å være på vei til meg, men som ble sendt til Langhus sitter fast der... Anonymkode: 4c0cc...822 Hvis det er flere dager siden den kom til Langhus bør du ta kontakt med kundeservice, enten til butikken du handlet fra eller Postnord. Tuller jeg snakket om er mest at de setter manuelle kontrollpunkt som er helt feil, f.eks sier at en mengde pakker er på en bil i Oslo, når de egentlig er hos oss. Dette skaper problem, siden de automatiske systemene ikke alltid liker at vi leverer noe hos oss ti minutter etter at den var på transport fra Oslo. Vi må derfor gjøre masse manuelt. Det gjør det også vanskeligere å finne ut av pakker som ikke er der de skal være, når vi ikke kan vite om de er i Oslo eller ikke. Til tross for alle problemene blir over 95 % av alle sendinger levert som de skal til riktig tid, og de aller fleste blir levert til slutt. Med 2-300 000 pakker i uka på landsbasis er det ganske bra. Posten/Bring er like ille, og de klarer ikke det økte volumet like bra som oss. Anonymkode: 3a454...5f9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #17 Skrevet 12. mai 2021 On 5/11/2021 at 9:20 AM, AnonymBruker said: Jeg bestilte noen sko for noen dager siden og i følge butikken skulle de bli levert senest 5 virkerdager etter bestilling. Anonymkode: 3dc45...323 Hvordan er dette formulert? Ekstremt få nettbutikker garanterer for en lovet dato på denne måten, de har jo ikke påvirkning på hvor raske fraktleverandør er. Det pleier alltid å være oppgitt et estimat, men dette er jo selvfølgelig et gjennomsnitt som kan være både lengre og kortere enn tiden det tar. Anonymkode: 1b2d9...b4c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå