Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i siste halvdel av tjueårene, og opplever dessverre at jeg føler på mindreverdskomplekser etter at vi har vært sammen med min forlovedes bestekompis ("Kalle") og hans samboer. 

Jeg synes samboeren (la oss kalle henne Pernille) er kjempepen. I tillegg er hun veldig slank. Jeg vet hun har slitt med spiseforstyrrelser, men hun er ikke så tynn at hun nødvendigvis ser sykelig ut, hun er bare slank. Og trent. 

Jeg er alminnelig slank, har jeg fått høre. Problemet mitt er at jeg har former. Jeg har store pupper og rundt rumpe. Jeg og Pernille er omtrent like høye, men jeg føler meg som et monster ved siden av henne, blant annet på grunn av puppene mine. I tillegg føler jeg at jeg er langt nær så pen som Pernille. Jeg er ikke opptatt av at Pernille og Kalle skal synes jeg er så voldsomt nydelig, men det gnager alltid når jeg får høre at Kalle en gang i tiden har uttrykt at "hun har tits, da", men jeg har aldri hørt at han har komplementert meg over for min samboer på annen måte. 

Vi har det veldig hyggelig sammen, og derfor er det så utrolig teit av meg å tenke at de synes jeg er feit, stygg og at min forlovede fortjener bedre. Andre som har hatt det slik? Hva gjorde dere for å slutte å overtenke? Etter at vi har dratt hjem etter en hyggelig kveld sammen begynner jeg å tenke over alt jeg har sagt og gjort gjennom kvelden, og er redd de snakker om meg i ettertid... 

Jeg vet dette høres litt psykt ut, men jeg tror det "bare" bunner i dårlig selvtillit. Tips? 

Anonymkode: 72339...753

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bunner bare i dårlig selvtillit, vær god mot deg selv♥️

Anonymkode: 3b348...cc3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mtp at Pernille har hatt spiseforstyrrelser (og sannsynligvis fremdeles lider av det til en viss grad, da mange aldri blir helt kvitt det) er vel ikke hennes kropp, helse og liv noe å misunne. Et tilsynelatende perfekt ytre sier lite om hvordan hun har det inni seg. Kanskje hun tenker det samme etter å ha vært med deg? 

Du bør jobbe med selvfølelsen din, enten med en psykolog, coach eller ved å lese selvutviklingsbøker og jobbe på egenhånd. 

Anonymkode: 807f9...3a7

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg synes det er kjempetrist at Pernille har/har hatt de utfordringene hun har/har hatt, og misunner henne på ingen måte dette. Hun er som sagt en nydelig jente, og jeg unner henne å se det selv. Jeg håper hun faktisk gjør det også, og håper ikke hun sitter og misunner meg pupper og rumpe (selv om jeg vet at samboeren hennes har uttrykt at han er villig til å betale silikon for henne fordi han ønsker mer pupper...) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du misunnelig på en dame som faktisk er psykisk syk og har en drittsekk av en kjæreste, som er villig til å risikere helsen hennes for at han skal få tafse på store pupper?

Høres mer ut som hun skal være misunnelig på deg, som har en kjæreste som er glad i kroppen din slik den er...

Anonymkode: f6291...e7d

• Liker 12
Skrevet

Pernille har ikke hatt den utfordringen, det der er noe hun aldri blir kvitt. Hun er ingenting å misunne. 

AnonymBruker
Skrevet

Personligheten, da? Du vet, det som faktisk betyr noe. 

Anonymkode: c0f2c...091

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener du selv at din samboer fortjener bedre enn deg da? Altså når det kommer til hele pakka - ikke bare utseendet?

Dersom du gjør det, så er det der problemet ligger (fortsatt et selvtillitsproblem, men et som ikke handler om kalle og pernille.)

Hvis du ikke tenker det, så er det mest at du sammenlikner deg med Pernille. Isåfall kan du tenke at det finnes tre muligheter, grovt sett

1. De tenker at du er mye styggere enn Pernille og har altfor store pupper og rumpe. De snakker ofte om dette

2. De/han tenker at du har diggere kropp enn Pernille, og/eller er penere.

3. De bryr seg ikke, og ditt utseende/kropp er ganske irrelevant for deres forhold. De liker å være med deg, og er glad du og samboeren din har det fint sammen

Du ser selv at 1 ikke bare er totalt urealistisk og totalt upassende som oppegående mennesker ikke gjøre - det stemmer heller ikke med konkrete ting du vet om de (inkl at kalle liker store pupper).

2 er faktisk endel mer sannsynlig, som er litt ekkelt, men da trenger du hvertfall ikke føle seg stygg/monster. Men trolig stemmer ikke dette heller.

Er de normale ålreite folk er 3 det mest sannsynlige, og det er også det du bør anta at de tenker. Fordi det vil gjøre det lettest å forholde deg til de, i tillegg til at det er slik de fleste tenker om andres forhold. Du tenker jo ikke at Pernille er stygg selv om hun har mindre pupper. Hvorfor skulle de tenke det motsatte om deg?

Anonymkode: dd583...170

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva andre synes er pent varierer fra person til person. Selv om kompisen til forloveden din er sammen med Pernille som er tynn, så betyr ikke det at han kun synes damer med kropp lik hennes er pen. Han synes nok damekroppen er fin i mange fasonger, og han virker å ha latt merke til din, på en positiv måte selv om det har kommet litt klønet ut 

Anonymkode: 6aaa4...699

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tusen takk for svar. Jeg synes det er kjempetrist at Pernille har/har hatt de utfordringene hun har/har hatt, og misunner henne på ingen måte dette. Hun er som sagt en nydelig jente, og jeg unner henne å se det selv. Jeg håper hun faktisk gjør det også, og håper ikke hun sitter og misunner meg pupper og rumpe (selv om jeg vet at samboeren hennes har uttrykt at han er villig til å betale silikon for henne fordi han ønsker mer pupper...) 

Hæ? HI handler om at du er redd de andre synes du er tjukk og dum - men nå er du altså usikker på om «Pernille» er misunnelig på kroppen din? Bestem deg da.  

Anonymkode: 240bc...fbb

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du og "Pernille" misunner hverandre jeg.

Og menn flest liker litt "kropp". "Pernille" sitter der foran ei med pupper, og har kjæreste som ønsker seg pupper....

Anonymkode: 566a6...978

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...