AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Hei, Jeg er 25 år og bor i Sverige (så det er litt lavere lønn generelt). Har jobbet for en middelstor bedrift i ca ett år med kundeservice og nå skal jeg bytte rolle til "E-commerce Coordinator". Av utdanning har jeg en bachelor i medieproduksjon og jeg begynte å jobbe for denne bedriften rett etter eksamen. Nå skal jeg snart gå inn i min nye rolle og helt ærlig har jeg ikke peiling på hva jeg kan kreve i lønn! Som kundeservicemedarbeider har månedslønnen vært ca 26-27000 kr. Når jeg googler om E-commerce Coordinator står det "lönen för en e-commerce manager variera mellan 35 000 kr-65 000 kr per månad." Hva er forskjell på coordinator og manager? Jeg føler nesten ikke at jeg kan kreve 35000 kr nå, har ikke erfaring i rollen og har egentlig ikke en superrelevant utdanning. Kommer til å lære mye på jobben og er veldig glad for å få denne muligheten. Setter veldig pris på hjelp eller om noen har en liten anelse om hvor jeg kan legge meg. Anonymkode: ae7fb...46d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Du krever ingen ting, du ber om et tillegg også forhører du deg om de har mulighet til å gå opp xx antall tusen. Er du heldig så får du da litt mer enn det opprinnelige tilbudet. Anonymkode: ff5d8...c6b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, Jeg er 25 år og bor i Sverige (så det er litt lavere lønn generelt). Har jobbet for en middelstor bedrift i ca ett år med kundeservice og nå skal jeg bytte rolle til "E-commerce Coordinator". Av utdanning har jeg en bachelor i medieproduksjon og jeg begynte å jobbe for denne bedriften rett etter eksamen. Nå skal jeg snart gå inn i min nye rolle og helt ærlig har jeg ikke peiling på hva jeg kan kreve i lønn! Som kundeservicemedarbeider har månedslønnen vært ca 26-27000 kr. Når jeg googler om E-commerce Coordinator står det "lönen för en e-commerce manager variera mellan 35 000 kr-65 000 kr per månad." Hva er forskjell på coordinator og manager? Jeg føler nesten ikke at jeg kan kreve 35000 kr nå, har ikke erfaring i rollen og har egentlig ikke en superrelevant utdanning. Kommer til å lære mye på jobben og er veldig glad for å få denne muligheten. Setter veldig pris på hjelp eller om noen har en liten anelse om hvor jeg kan legge meg. Anonymkode: ae7fb...46d Med mindre de tar opp lønn bør du spørre selv uten å stille noe konkret krav - "hvordan blir lønnen min i forhold til den jeg har nå?". Da spiller du ballen over til de og slipper å fundere på hva du skal kreve. Uavhengig av det er det jo naturlig med en lønnsøkning her, du får (sannsynligvis) økt ansvar og mer krevende arbeidsoppgaver. Hvis det kommer til en diskusjon om konkrete beløp ville jeg ha basert meg på årslønn og ikke månedslønn. Du skal kreve mer enn hva du normalt ville ha fått i lønnsøkning (2-2,5%-ish) og mer enn det du vil være fornøyd med, men ikke så mye at det fremstår som urealistisk. Tjener du 400.000 vil en lønnsøkning på 2,5% tilsvare 10.000 kr. Igjen, hvis det kommer til en diskusjon om konkrete beløp - med en lønn på 400K ville jeg ha bedt om 50.000, men vært fornøyd med 30.000. Anonymkode: ee352...b07
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Spør om lønnen først. Anonymkode: 19674...57b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå