Gå til innhold

Hvorfor er det slik at jeg veier mer kl 08 / enn kl 12?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor er det slik at jeg veier mer kl 08:00 og mindre kl 12 på ettermiddagen? 

Feks igår 64,2 kl 08:00 

Kl 12:00 63,8 😕

Anonymkode: 65ea7...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan det være at jeg drikker en del te  før leggetid? 

Anonymkode: 65ea7...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kroppen samler vann om natta.

Anonymkode: 5a8ef...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever mange slike vektparadokser :)

For eksempel hvis jeg går på vekten like før jeg går på do, og igjen like etterpå, viser vekten alltid litt mer like etter at jeg er ferdig, selv om jeg har kvittet meg med større mengder avfallsstoffer i mellomtiden.  (Veier jeg meg 30 minutter etterpå derimot, viser vekten at jeg har kvittet meg med avfallsstoffene)

Jeg kan veie mer om morgenen som jeg gjør på kvelden selv om jeg ikke har spist eller drukket i mellomtiden.  Det skal være umulig, men det skjer likevel.  Og så veier jeg mindre noen timer senere etter å ha spist og drukket.

Jeg kan ikke forklare hvorfor det er slik, det er et paradoks, men det skjer.

Anonymkode: f28d6...520

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tenker at man er litt for opphengt i vekten hvis man i det hele tatt kommer på å veie seg flere ganger daglig... 

Anonymkode: 98de8...1b4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv heller å bruk midjemål som indikasjon om du går opp eller ned i vekt. Det er også mer motiverende å se at du kan bruke mindre klær, eventuelt at beltet må strammes ytterligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Væskebalanse og tarminnhold kan variere mye i løpet av en dag. Det er ingen regel om at man må ha laveste vekt tidlig på morgenen, selv om mange ofte har det. Særlig hvis man spiser mindre enn vanlig kan det komme avvik, og noen har et tregere fordøyelsessystem som gjør at mat og væske fra dagen før passerer på et senere tidspunkt. 

I tillegg har de aller færreste av oss mulighet til å måle helt presis vekt hjemme. Mange vanlige badevekter er ikke helt nøyaktige, og i tillegg må gulvet være helt rett for å få målt likt hver gang. 

Den aller sterkeste indikatoren på om vekten går opp, ned eller er stabil måles over tid. Måler man hver dag eller flere ganger hver dag må man ta hver enkelt måling med en klype salt, bokstavelig talt. :P 

Anonymkode: 3eaca...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke, jeg har opplevd det samme. På veiedagen (veier meg fredager), så har jeg våknet f.eks kl 4, og veid meg etter toalettbesøk. Drikker litt vann, legger meg igjen. Når jeg våkner igjen 8-9 så har jeg mistet 100-300 gram til, selv om jeg tilførte væske. Snodige greier. 

Gjør ikke dette ukentlig altså, dette er en stund siden hvor jeg var nysgjerrig på hvor mye en del slurker vann ble på vekta, og jeg ble overrasket over at det var mindre, ikke mer :P 

Anonymkode: 58b9b...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vet ikke, jeg har opplevd det samme. På veiedagen (veier meg fredager), så har jeg våknet f.eks kl 4, og veid meg etter toalettbesøk. Drikker litt vann, legger meg igjen. Når jeg våkner igjen 8-9 så har jeg mistet 100-300 gram til, selv om jeg tilførte væske. Snodige greier. 

Gjør ikke dette ukentlig altså, dette er en stund siden hvor jeg var nysgjerrig på hvor mye en del slurker vann ble på vekta, og jeg ble overrasket over at det var mindre, ikke mer :P 

Anonymkode: 58b9b...2c8

Opplever helt det samme!! Er såå merkelig 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...