AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Vi har vært sammen i 8 år og det har i alle år vært det samme. Jeg får 500kr i hånden i bursdagsgave og julegave hvert år. Uansett om jeg ønsker meg noe annet så kan han da aldri f.eks. Bestille det eller kjøpe det. Da må evt. jeg bestille/kjøpe det på vegne fra han og få en 500-lapp i hånden. Har sagt det til han, men han sier bare at han ikke er flink på sånne ting og egentlig heller ikke orker, så hvis jeg vet hva jeg vi ha så får jeg bare kjøpe det så får jeg den faste 500-lappen for det. Anonymkode: 5337b...b10 1
Gjest Skogsalv Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Vel, i stedet for å kjøpe brød på butikken,så kan du handle inn mel,gjær og det som trengs Sett frem på benken morgenen han har bursdag før frokost og skriv på en 500 lapp du legger ved siden av : Gratulerer med dagen ❤.Bak sjæl ! Helt enig : low effort 🙂
ekkoet Skrevet 11. mai 2021 #4 Skrevet 11. mai 2021 Jeg leste overskriften og hadd tenkt å kommentere at siden det går fra samme "kasse" så er ikke summen så nøye, men det er jo ikke det som er saken her. Som man sier at "det er tanken som teller", så er det jo virkelig ingen tanke eller innsats her. 500 kr sier "jeg legger ingen energi i dette" og jeg hadde vært misfornøyd. Da hadde jeg vært mer fornøyd med 5 minutter masasje eller frokost på sengen som gave. 28
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #5 Skrevet 11. mai 2021 Jeg hadde blitt veldig skuffa. Summen er irrelevant for meg, men innsatsen er viktig. For meg er feks kortet det beste med hele gaven, fordi mannen min alltid skriver lange og fine kort til meg. Gaven kan koste 50kr, eller være en pakke hårstrikker fordi han har sett at jeg trenger nye. Eller sokker. Det er det faktum at han har sett at jeg trenger nye, funnet ut av hvor han får tak i de jeg liker, kjøpt, pakket pent inn (han legger alltid mye innsats i fin innpakning også) og skrevet kort. Elsker han for det❤️ Anonymkode: a992a...4e3 22
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #6 Skrevet 11. mai 2021 Jeg hadde blitt skuffet over at han ikke la mer innsats i det ja. Greit å få penger av besteforeldrene mine på 87, men av mannen forventer jeg litt mer omtanke i gaver. I år fikk jeg en kurv med god sjokolade, lakris og eplejuice, må jo ikke være vanskeligere enn det. Anonymkode: aeb0b...6fb 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #7 Skrevet 11. mai 2021 Da får jeg komme inn som djevelens advokat her, og si at selv om jeg skjønner at det på ingen måte er en hyggelig gave å få, så prøv å se det fra hans ståsted. Det er tydelig at gaver ikke er en greie han er komfortabel med, så hvorfor skal dine ønsker trumfe hans? Kanskje dere kan bli enige om en løsning som fungerer for begge, som at dere kjøper gaver til hverandre sammen? Anonymkode: 6ad5f...2d3 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #8 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Vi har vært sammen i 8 år og det har i alle år vært det samme. Jeg får 500kr i hånden i bursdagsgave og julegave hvert år. Uansett om jeg ønsker meg noe annet så kan han da aldri f.eks. Bestille det eller kjøpe det. Da må evt. jeg bestille/kjøpe det på vegne fra han og få en 500-lapp i hånden. Har sagt det til han, men han sier bare at han ikke er flink på sånne ting og egentlig heller ikke orker, så hvis jeg vet hva jeg vi ha så får jeg bare kjøpe det så får jeg den faste 500-lappen for det. Anonymkode: 5337b...b10 Hm...kjøper alle mine gaver for mannen jeg 😂 men det er fordi han ikke er flink å så får jeg det jeg vil. Vi pleier å ha ca 800-1300kr til jul og bursdag med samme beløp (på 30 års dagen så brukte vi litt mer til begge to da) Anonymkode: 3b7fb...952
Gjest Smeltemann Skrevet 11. mai 2021 #9 Skrevet 11. mai 2021 Stakkars deg kun 500,- Er mannen noe å samle på?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #10 Skrevet 11. mai 2021 Min samboer er også sånn som sier "jeg er ikke flink til sånt" og får prestasjonsangst når det kommer til gaver. Men jeg har sagt at det er uaktuelt å få penger, og det er uaktuelt å gi penger i gave til andre fordi det signaliserer at du ikke gidder å gjøre en innsats for å gjøre dem glad. Hvor mye penger han bruker spiller ingen rolle, og jeg kan godt gi ham noen alternativer (som kan koste veldig lite), men han må dra for å kjøpe og pakke det inn. I fjor var han veldig blakk, men kjøpte roser, favorittgodteriet mitt og favorittdrikken min. Da viste han at han hadde gjort en innsats for å gi noe jeg ville sette pris på, og det var 100 ganger bedre enn om han hadde gitt meg en 500-lapp. "Jeg er ikke så flink på sånt" skal ikke være en hvilepute. Anonymkode: 7f4ff...bd0 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #11 Skrevet 11. mai 2021 5 minutter siden, Smeltemann said: Stakkars deg kun 500,- Er mannen noe å samle på? Så du leste HI og det var det du fant ut at var kjernen i problemet her? Anonymkode: 7f4ff...bd0 15
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #12 Skrevet 11. mai 2021 Jeg pleier å få 50.000,-. Jeg hadde følt meg veldig avspist med 500. Anonymkode: 7df28...267 1
Gjest Smeltemann Skrevet 11. mai 2021 #13 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du leste HI og det var det du fant ut at var kjernen i problemet her? Anonymkode: 7f4ff...bd0 HI? Hvilket HI? Bjørne HI?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #15 Skrevet 11. mai 2021 Skogsalv skrev (20 minutter siden): Vel, i stedet for å kjøpe brød på butikken,så kan du handle inn mel,gjær og det som trengs Sett frem på benken morgenen han har bursdag før frokost og skriv på en 500 lapp du legger ved siden av : Gratulerer med dagen ❤.Bak sjæl ! Helt enig : low effort 🙂 Kjøpe inn ingrediensene? Nei, de får han handle inn selv. Legg ved handleliste og oppskrift. Anonymkode: 17def...334 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #16 Skrevet 11. mai 2021 12 minutter siden, Smeltemann said: HI? Hvilket HI? Bjørne HI? Hovedinnlegget 🤗 Anonymkode: 7f4ff...bd0
Gjest Skogsalv Skrevet 11. mai 2021 #17 Skrevet 11. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjøpe inn ingrediensene? Nei, de får han handle inn selv. Legg ved handleliste og oppskrift. Anonymkode: 17def...334 Ja 😂, med 500 - lappen! ( du er verre enn meg ❣😎) Endret 11. mai 2021 av Skogsalv
Tuba Skrevet 11. mai 2021 #18 Skrevet 11. mai 2021 Summen er vel ikke problemet, den er helt i orden. Det er superkjipt at han ikke gjør en innsats og faktisk kjøper noe du ønsker deg istedet for å bare stikke til deg 500kr. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #19 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Da får jeg komme inn som djevelens advokat her, og si at selv om jeg skjønner at det på ingen måte er en hyggelig gave å få, så prøv å se det fra hans ståsted. Det er tydelig at gaver ikke er en greie han er komfortabel med, så hvorfor skal dine ønsker trumfe hans? Kanskje dere kan bli enige om en løsning som fungerer for begge, som at dere kjøper gaver til hverandre sammen? Anonymkode: 6ad5f...2d3 Fordi det er hennes bursdag. Det er normalt at bursdagsbarnets ønsker trumfer de andre akkurat den dagen. Anonymkode: 6e47a...16f 8
Gjest loveli Skrevet 11. mai 2021 #20 Skrevet 11. mai 2021 Jeg har fått gaver til lavere verdi, men det var fortsatt mye omtanke bak og det betyr jo alt. 🤗 Jeg har flere ganger blitt gladere for kortet han har gitt meg enn for gaven. 🤣 Så 500 kroner i hånda hadde vært... bortkastet. Hva skal jeg med det? Hvis jeg hadde trengt penger måtte det blitt 10.000,- eller mer, man får ikke noe til huset for under det. Ny vaskemaskin, ovn... En 500lapp til en voksen kjæreste? Hadde vært fristet til å rive den i to, noe så dumt... 🤣 Men, som alt annet handler det om kontekst. Hva gjør han for deg ellers I året? Lytter han når du snakker, trøster deg når du er lei deg, får deg til å le, husker at du har bursdag, masserer føttene dine etter en lang dag, gir deg oppmerksomhet i senga, er interessert i hva du forteller han osv osv og er en real kjæreste ellers så har dette ingen betydning. Men hvis denne 500-lappen er et tegn på hvordan han er mot deg generelt så er ikke dette bra nok!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå