Gå til innhold

Denne trenden med å poste hva man spise en tilfeldig dag...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Slutt med det. Det blir alltid misvisende. Noen av oss driver med periodisk faste, noen spiser intuitivt. Jeg tilhører siste kategori. Hadde jeg postet hva jeg spiste i dag hvor jeg ikke var særlig sulten og mett fra gårsdagen så hadde kommentarene vært sultet meg. Hadde jeg postet gårsdagen hvor vi bestilte pizza og jeg trykket i meg masse smågodt så hadde folk sagt at jeg hadde en overspisingslidelse. 

Det er gjennomsnittet som teller. Hva du spiste i dag er et øyeblikksbilde. Et bilde av deg på morgenen rett fra sengen kontra nydusjet og striglet for dagen, liksom.

Det sier ingenting når vi ikke vet hva du spiste dagen etter. Til og med besteforeldrene mine som er vanedyr spiser mer når de er invitert på bursdag feks

Anonymkode: 8bf8a...cc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man velger jo en dag som er tilsvarende normal. 

Anonymkode: 02a1b...cdc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også sånn som deg. Noen dager blir det veldig lite, og så kommer det en annen dag som gjør opp for gjennomsnittet. Har veldig sjelden en helt stabil uke ang kaloriinntak, men ligger på et passe gjennomsnitt. Allikevel liker jeg disse trådene for det hender jeg får litt matinspirasjon. 

Anonymkode: 94eb6...036

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe. Enig. Det eneste jeg har spist i dag, er en croissant med ost og skinke, fullstendig uten grønnsaker. Og så har jeg drukket mengder med vann og svart kaffe. Det er alt.

Vel vel, sånn ble det i dag. Var nemlig fryktelig travel, så rakk ikke annet. Absolutt og på ingen måte sunt, og heller ikke nok.

Men i går spiste jeg en del makrell i tomat, pizza fra en ordentlig italiensk restaurant, to glass vin, en del cherrytomater, en hvetebolle, og en porsjon kremet fiskesuppe med rotgrønnsaker, laks, reker og torsk.

Og dagen før, og i morgen, ser bildet helt annerledes ut enn dette igjen. Sånn er det.

Anonymkode: 3c7b8...d0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal jeg slutte å poste i de trådene? Jeg liker de. 
Jeg poster selv kun på mine "normale" dager, det vil si at jeg poster ikke de dagene der jeg har spist under 1500 kcal eller de dagene jeg har spist unaturlig mye. 
Jeg får selv inspirasjon av de trådene, jeg trenger ikke å vite hva denne personene spiser hver dag for å bli inspirert av f.eks bananpannekakene de hadde til lunsj. 

Anonymkode: b4f9e...4ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da ikke ts som bestemmer hva andre skal poste. Jeg har selv lest i disse postene og lært at jeg antageligvis har mye å lære om kosthold. Jeg skjønner at jeg ikke kan stole på alle rådene som kommer her inne, men meningsmangfoldet viser jo at ernæring ikke er så enkelt som man skulle tro. 

Anonymkode: e7c25...e72

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om ikke alt er nyttig, så kan det hende man lærer nye oppskrifter eller kombinasjoner av mat, selv om alt ikke er like sunt. Til syvende og sist må man tenke selv og bestemme selv hva som er best for seg selv!

Anonymkode: 1c305...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen Ts?  "Slutt med det"? Ikke fortell folk hva de skal og ikke skal skrive! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med ts. 

Blir ofte forundret over hvor elendig kosthold mange som poster der inne har.

Anonymkode: 1823b...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...