AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #1 Del Skrevet 10. mai 2021 Har klart meg 6 dager uten sukker, minimalt med karbohydrater innenfor gitt mengde kalorier. I kveld glapp det fullstendig. Mistenker at jeg spiste for lite gjennom dagen eller hvertfall siste måltid i 19 tiden. Jeg hadde tenkt å legge meg 22, men har vært oppe å vært sint på meg selv for hva jeg klarte å ha i meg. startet med knekkebrød med pålegg, og da to ikke var nok, gikk det over til karbs og søtt. Er det slik det skal fortsette? Være flink i noen dager også smelle? Kunne jeg unngått det med mer mat, eller hadde det skjedd uansett? Hvordan forhindre at det skjer igjen? Anonymkode: 6055a...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Del Skrevet 10. mai 2021 Kanskje det bare var en liten brist. Ikke så farlig, så lenge det ikke blir en vane. Det er bare å starte opp igjen med friskt mot i morgen Anonymkode: 545b2...cb7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Del Skrevet 10. mai 2021 Glem det, og gå videre. Det er viktig å finne en måte du klarer å leve med resten av livet. Om det så er å skeie ut en dag i uke. Anonymkode: 7e9e2...d97 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Del Skrevet 10. mai 2021 Jeg vet ikke om dette gjelder deg, men jeg får mye oftere sånne perioder når jeg kutter ut matvarer eller matgrupper. Har eksperimentert med det en stund, men fant ut at roen senket seg når jeg ikke hadde noen «nei-mat» og sluttet å forbinde mat og skyld. Jeg spiser automatisk nå mindre porsjoner av usunn mat fordi det er ikke samme følelsene rundt, det er bare mat. Det krever en del jobbing med det mentale, men det har virkelig vært verdt det for meg i det lange løp isteden for disse kutte ut greiene. Anonymkode: 85334...5ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Del Skrevet 10. mai 2021 Ikke overtenk. I morgen er en ny dag og nye muligheter. Til neste gang finner du noe godt du kan ha lett tilgjengelig ved behov og kvitt deg med mat du vil holde deg unna. Ligger det noe godt i skuffen, så er det nesten som det roper på deg for å bli spist 😅 Lær av situasjonen og gå videre ❤️☺️ Anonymkode: 4b249...ba5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Del Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke overtenk. I morgen er en ny dag og nye muligheter. Til neste gang finner du noe godt du kan ha lett tilgjengelig ved behov og kvitt deg med mat du vil holde deg unna. Ligger det noe godt i skuffen, så er det nesten som det roper på deg for å bli spist 😅 Lær av situasjonen og gå videre ❤️☺️ Anonymkode: 4b249...ba5 Og sunt 🙈 Anonymkode: 4b249...ba5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #7 Del Skrevet 11. mai 2021 Takk for fine ord og tips, tar de med meg! Anonymkode: 6055a...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #8 Del Skrevet 11. mai 2021 Tenk på det at endringene du gjør er noe du skal leve med. Det vil si at man må få lov til å unne seg noe ekstra av og til uten å få dårlig samvittighet. Anonymkode: 6e512...e76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 11. mai 2021 #9 Del Skrevet 11. mai 2021 En smell må man alltid regne med, men hvis du over tid sørger for at det går lenger og lenger tid mellom hver gang er det bra! Det er ikke et mål i seg selv å gå fra gammelt kosthold til et nytt uten noen bumper på veien. Så flott med de 6 dagene du greide deg BRA! Børst av deg støvet, og lær av deg selv. Hvorfor sprakk du? Hva kan du gjøre neste gang du står i fare for det samme? Er du for streng med deg selv? En sprekk trenger ikke være et nederlag, men en anledning til å lære. Husk å skryte av deg selv for alle gode valg du tar. Vi har en tendens til å gi oss mer tyn for de få dårlige valgene, enn skryt for alle de gode, og det er jo ikke så hensiktsmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #10 Del Skrevet 11. mai 2021 Det går helt fint, det er helt normalt og kommer nok til å skje av og til. Anonymkode: f5231...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #11 Del Skrevet 11. mai 2021 Du må passe på å ikke spise så lite at du får lavt blodsukker. Da blir det sukker og karbosmell de luxe. Anonymkode: 368ca...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #12 Del Skrevet 11. mai 2021 Jeg slanker meg nå og har en dag i uken (lørdag) hvor jeg unner meg fine rundstykker til frokost og lunsj og en digg middag, samt noe søtt på kvelden. Ikke overspising, men fornuftige mengder. Det søte på kvelden kan feks være en liten sjokoladeplate, en kroneis eller lignende. Hvis jeg får lyst på Bounty på tirsdag, så kan jeg tenkte "da blir den det søte jeg spiser til helgen", så har jeg noe å se frem til og kan kose meg med den da. Da unngår jeg glipper midt i uken. Gått ned 7 kg på 8 uker. Anonymkode: e1a7d...099 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Rosestarwoman Skrevet 11. mai 2021 #13 Del Skrevet 11. mai 2021 Alt med måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 11. mai 2021 #14 Del Skrevet 11. mai 2021 Hvis du klarer sunt kosthold 6 av 7 dager i uken, så er det bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #15 Del Skrevet 11. mai 2021 Dette skjer typisk med meg også hvis jeg spiser for lite. Kan til tider nesten få en blackout hvor jeg blir så innstilt på å få tilfredsstilt en craving at jeg ikke rekker å tenke før jeg handler og plutselig har jeg spist ekstremt mye og absolutt spist opp det underskuddet jeg prøvde å skape. For meg hjelper planlegging av måltider veldig. Vet omtrent hva jeg skal spise og når jeg skal spise hver dag. Bedre at underskuddet er litt lavere enn at det blir så lavt at man går på en smell. Jeg hadde nylig en periode der det var vanskelig å unngå å spise noe søtt hver dag. Altså, jeg gjorde det ikke hver dag, men det var en kamp for å unngå det, og jeg trodde ikke at jeg skulle klare å komme meg ut av mønsteret. Men bestemte meg for å kutte gradvis ut og begynte dessuten å trene (mest for å ha noe å fylle tiden med). Justerte kalorinivået langsomt ned fremfor å kutte på dagen. Nå har jeg spist relativt restriktivt i over fire uker uten å sprekke en eneste gang. 😄 Har til og med slutta med lørdagsgodt, noe jeg egentlig ikke hadde tenkt, men jeg mista smaken på det. Hvis jeg sprekker nå er det ikke så veldig farlig heller, for da vet jeg at jeg lett klarer fire nye uker. Anonymkode: 5fbb6...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 11. mai 2021 #16 Del Skrevet 11. mai 2021 Jobber med ernæringsveiledning og coaching og en av tingene som er nyttig for mange er å ikke tenke på slike ting som å "feile/mislykkes", prøv heller å se på det som "feedback"/tilbakemelding. NOE du gjør fører til at dette skjer. Da er det noe du må endre på for å slippe å havne i samme situasjon. Å endre vaner er vanskelig, kanskje det vanskeligste vi gjør. Så det ville vært rart om du skulle klare det knirkefritt. Kutter du ut karbohydrater kan det være grunnen. For mange finger det, men ikke for alle. Særlig ikke om du er aktiv eller trener hardt. Karbohydrater er kroppens foretrukne energikilde når det gjelder å frigjøre energi raskt. Går du i kaloriunderskudd, trener og i det hele tatt er litt for restriktiv vil kroppen motarbeide deg gjennom en rekke prosesser. Bla ved å skille ut sulthormoner. Sier ikke at dette er tilfelle, men det er en sannsynlig teori iallfall. Prøv å fokusere mer på å spise 80% "ren mat" (minst mulig prosessert) og 20% det du vil. En god proteinkilde i alle måltider, samt grønnsaker og nok vann. Med det som grunnlag er mye gjort. Lykke til, håper du finner noe som fungerer for deg. Og en smell i dag.. ikke tenk mer over det. Det hjelper ikke på noe å ha dårlig samvittighet over noe du ikke kan endre. Ta det som en erfaring, og forsøk å dra lærdom av det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå