Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var noen eksperter som sa børsen skulle opp i løpet av 2021, hittil har den ikke steget mye.

Anonymkode: 1d77b...3e3

Disse såkalte "eksperter" er ingen eksperter...

Anonymkode: eaddf...9f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var noen eksperter som sa børsen skulle opp i løpet av 2021, hittil har den ikke steget mye.

Ingen vet om det skal opp eller ned.

AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (1 minutt siden):

Akkurat.

AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (1 minutt siden):

Noen vet vel det, når det gjelder enkelt aksjer. De sitter med innside informasjon, jmf. Exit-serien.

Skrevet
Knirke skrev (På 16.5.2021 den 9.53):

Jeg tenker at solceller er et blindspor i energi-fremtiden. De tar for mye plass og produserer for lite energi. Har selv vært inne i vindkraft, og tatt mye gevinst der, men jeg tror ikke vindmøller heller er veien å gå. 

Har du sjekket ut Minesto?

Du og jeg er motpoler😂så mye er sikkert! Hvordan kan du argumentere for at solceller er et blindspor? Solkraft har doblet den globale kapasiteten ca. hver 24 mnd. siden 1990 !!!!!

Hvis utviklingen fortsetter i samme spor vil solkraft generere 100% av verdens energibehov rundt 2031! Ikke 100% av verdens strømbehov....men av verdens energibehov...Og hvordan kan du ha tro på Hydrogen hvis den ikke skal produseres av fornybar/ styggbillig kraft? Alt du skriver er høl i huet!

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (4 timer siden):

Du og jeg er motpoler😂så mye er sikkert! Hvordan kan du argumentere for at solceller er et blindspor? Solkraft har doblet den globale kapasiteten ca. hver 24 mnd. siden 1990 !!!!!

Hvis utviklingen fortsetter i samme spor vil solkraft generere 100% av verdens energibehov rundt 2031! Ikke 100% av verdens strømbehov....men av verdens energibehov...Og hvordan kan du ha tro på Hydrogen hvis den ikke skal produseres av fornybar/ styggbillig kraft? Alt du skriver er høl i huet!

Forsåvidt enig med denne brukeren. Solceller er den mest lovende fornybarteknologien, og det er priset inn i markedet også. Hydrogen er det få som satser på...Toyota, Honda, Hyundai og Michelin, men det er hverken miljøvennlig (pissedårlig virkningsgrad), eller praktisk (lagringsutfordringer; temperatur, trykk, permanent eksplosjonsfare). Jeg forventer at Hyundai slutter sitt engasjement veldig snart, slik som bl.a. GM, BMW og Mercedes allerede har gjort.

Anonymkode: 5609d...bf6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, driter i aksjer, kjøper krypto

Anonymkode: 480b8...3a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei! Norwegian skal man ikke investere i.

Har skjønt at de har mye gjeld osv. Hva med andre flyselskaper? De må jo få en enorm oppsving når corona avtar og folk begynner å reise igjen.

AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (7 timer siden):

Feberfantasier om at personbiler vil gå på hydrogen er og blir tøysete. Toyota har pushet på dette i alle år, men fordi hydrogen er ubrukelig så har det aldri skjedd og vil aldri skje.

Helt enig. Hva er poenget med å bruke store mengder strøm for å produsere hydrogen og deretter fylle eksplosiv hydrogen i en personbil for å genere strøm som driver en elektromotor, når strømmen kan lagres direkte i et batteri uten å gå veien om hydrogen? Batteriene blir både lettere og mer energitette for hvert år og når de får i stand masseproduksjon av faststoffbatterier vil kapasiteten og ladehastigheten gjøre et kraftig hopp.

Anonymkode: 60af3...9d9

• Liker 2
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Nei! Norwegian skal man ikke investere i.

Hvorfor ikke?

Skrevet
17 hours ago, ABM said:

100% av verdens energibehov kan enkelt dekkes med kjernekraft. Batterier som energibærer er (per i dag) tunge, lite effektive, dyre å produsere, og de benytter seg av metaller som det er begrensede forekomster av.

AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke?

Hvis en ikke vet hvorfor en ikke skal handle Norwegian i disse dager, så bør en holde seg lang unna.

Men den korte versjonen:

I dag kan du handle Norwegian aksje til om lag 26 NOK/stk. Nå har Norwegian en rettet emisjon hvor en kan tegne seg aksjer for 6,26 NOK/stk - 75% under dagens aksjeverdi (Kun eksisterende aksjonærer kan tegne seg) . Disse blir utsendt i neste uke. Hvor mye kursen til Norwegian kommer til å gå ned da, er usikkert, men med tanke på at dagens markedsverdi er 1,1 mrd, og de skal hente 6 mrd i rettet emisjon, så vil kjøp av aksjer til 26 NOK/stk være en tapssluk.

Anonymkode: d969c...9db

Skrevet
Knirke skrev (42 minutter siden):

100% av verdens energibehov kan enkelt dekkes med kjernekraft. Batterier som energibærer er (per i dag) tunge, lite effektive, dyre å produsere, og de benytter seg av metaller som det er begrensede forekomster av.

Kjernekraft er høl i hue, 4 ggr. så dyrt som solkraft og i realiteten dødt etter Fukushima, Japan.

Lithium ionebatterier er i ferd med å ta over verden, prisen pr kwh i komplett batteripakke har falt fra 1200 usd kwh i 2012 til ca. 125 usd kwh i dag...og faller stadig..

Når det gjelder skjeldne metaller ( glemte du små barnehender i Koboltgruvene i Kongo?) kommer neste generasjon batterier uten Kobolt, trolig byttet ut med Silisium som er det vanligst forekommende mineralet i jordskorpen.

I tillegg kjører allerede flere store Kinesere, bl.a. Byd og delvis Catl med LFP batterier ( Tesla standard range model 3 i Kina også) Disse er lagd av jern og lithium som begge finnes i vanvittige mengder lett tilgjengelige. Det er 5 år siden batterier vant kappløpet om det grønne skiftet, du burde snarest sette deg inn i materien hvis du har håp om å fortsette å investere i aksjer!

Skrevet
Knirke skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke?

Fordi investering handler om at kapitalen skal vokse, ikke forsvinne...jeg begynner å lure på om du troller? 

Skrevet
On 5/14/2021 at 11:45 PM, Expandable86 said:

Takker for tips!

Tanker om Scatec AS?

Jeg kjøper blant annet innenfor solenergi og har handlet en del i Scatec. 

Annonse
Skrevet
5 hours ago, ABM said:

Kjernekraft er høl i hue, 4 ggr. så dyrt som solkraft og i realiteten dødt etter Fukushima, Japan.

(...)

Det er 5 år siden batterier vant kappløpet om det grønne skiftet, du burde snarest sette deg inn i materien hvis du har håp om å fortsette å investere i aksjer!

5 hours ago, ABM said:

Fordi investering handler om at kapitalen skal vokse, ikke forsvinne...jeg begynner å lure på om du troller? 

Sukk....🙄Det er denne typen lavpanna kommentarer som gjør at jeg for lengst har mistet alt håp om en oppegående diskusjon om aksjer på KG. 

Takk for meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er enigi at @ABM langer ut på unødvendig og aggressivt vis.

Poenget om at atomkraft er ut, står likevel. Meg bekjent har vi knapt ett eneste permanent lagringssted globalt - eller i de ferdige i Finland? Det er mange uløste problemer med atomkraft, og i demokratier er jeg sikker på at vi beveger oss bort fra det. Er ellers ikke interessert i å investere i sektorer som ikke rydder opp etter seg, men som etterlater skadekontroll, sikring, og etterbehandling til folket/staten. Ikke ett øre til atomkraft, lakseoppdrett, olje og våpenindustri.

Anonymkode: 5609d...bf6

• Liker 1
Gjest Robin666
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2021 den 14.13):

Du må slutte å svare på ting du ikke har greie på. 

OSEBX er opp over 10% i år. Hvis du ikke forstår at det er mye på 5 måneder er det ikke håp for deg. 

Skrevet
Knirke skrev (8 timer siden):

Hvorfor ikke?

Lurer jeg også på. De gikk vel opp nesten 30 % bare i dag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2021 den 14.21):

Noen vet vel det, når det gjelder enkelt aksjer. De sitter med innside informasjon, jmf. Exit-serien.

Disse har gjerne begrensninger på kjøp og salg. Og det har nok lite å si for et selskap på den størrelsen uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...