Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

?

Endret av Anonymburker
Skrevet

Cruisebransjen kommer til å få en skikkelig opptur. Men da må du kjøpe amerikanske aksjer: RCCL, NCL eller Carnival corporation.

Jeg har tjent mye på grønne aksjer, og satser fortsatt på hydrogen selv om de går nedover. Det er i nedgangstider man må kjøpe😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat gamblet 5000,- på AMC, uten at jeg er i nærheten av å være ekspert. Håpet er vel at det skal gå som med Gamestop.

Anonymkode: 66408...00e

• Liker 1
Gjest Robin666
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har akkurat gamblet 5000,- på AMC, uten at jeg er i nærheten av å være ekspert. Håpet er vel at det skal gå som med Gamestop.

Anonymkode: 66408...00e

Hva får deg til å tro på en short squeeze på AMC? Short volumet er vel litt over 10% og det ingen grunn til at det skal skje. 

Vil heller anbefale deg lotto. 

Skrevet
Knirke skrev (På 11.5.2021 den 12.43):

Cruisebransjen kommer til å få en skikkelig opptur. Men da må du kjøpe amerikanske aksjer: RCCL, NCL eller Carnival corporation.

Jeg har tjent mye på grønne aksjer, og satser fortsatt på hydrogen selv om de går nedover. Det er i nedgangstider man må kjøpe😉

Nel? Hvor skal hydrogenbransjen tjene penger?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får shortet Norwegian så er det penger på gaten 

Anonymkode: 68a4c...149

Gjest Smeltemann
Skrevet

Ja, handler som aldri før. Sprer  på diverse rederier ,  kommunikasjon/media. 

Skrevet
7 hours ago, ABM said:

Nel? Hvor skal hydrogenbransjen tjene penger?

Ikke Nel, nei.

Hydrogen er fremtidens drivstoff. Når det har kommet inn i tungtransportbransjen og de får bygget ut skikkelig infrastruktur for fyllestasjoner, så kommer personbilene etter. 

• Liker 1
Skrevet
Knirke skrev (16 minutter siden):

Ikke Nel, nei.

Hydrogen er fremtidens drivstoff. Når det har kommet inn i tungtransportbransjen og de får bygget ut skikkelig infrastruktur for fyllestasjoner, så kommer personbilene etter. 

Hvorfor skulle transportbransjen velge hydrogen som energibærer når ren eldrift er mye billigere? Hvilke H-aksjer har du?

Skrevet (endret)
Expandable86 skrev (På 10.5.2021 den 22.52):

Hva er i så fall lurt å satse på? Tips tas i mot med takk!

Jeg har lenge spart i fond, men prøver meg nå litt på aksjemarkedet. Det er jo større risiko enn fond, så jeg satser ikke mer enn 10.000 i starten.

Men nå i disse corona-tider; hva er lurt å sette pengene på? Jeg syns grønne aksjer er interessant, men jeg leser nå at de har falt drastisk den siste tiden.

Tenker litt på hva som kommer til å ha vekst i tiden etter corona. Reiselivsbransjen og utelivsbransjen?

Det er humpete børser om dagen 🕵️ Mange vekstaksjer og grønne aksjer har falt veldig - Kahoot, Nel, Rec, Quanta osv.

De som skal ha greie på det sier vi ser en rotasjon fra vekst til verdiaksjer. Selskaper som har verdier, tjener penger idag og er fornuftig priset.

Elkem, Norske skog , Panoro, Cadeler, Circa Group, Bergen Carbon, Hunter Group ,🕵️ og Olav Thon Eiendomsselskap kan være verdt en titt. Flere verdiaksjer, men også noen  grønne vekstselskaper🕵️

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
Skrevet
5 hours ago, ABM said:

Hvorfor skulle transportbransjen velge hydrogen som energibærer når ren eldrift er mye billigere? Hvilke H-aksjer har du?

Hvorfor skulle jeg gidde å fortelle deg det, når du uansett mener hydrogen ikke er noe å satse på?

• Liker 4
Skrevet
On 5/10/2021 at 10:52 PM, Expandable86 said:

Hva er i så fall lurt å satse på? Tips tas i mot med takk!

Jeg har lenge spart i fond, men prøver meg nå litt på aksjemarkedet. Det er jo større risiko enn fond, så jeg satser ikke mer enn 10.000 i starten.

Men nå i disse corona-tider; hva er lurt å sette pengene på? Jeg syns grønne aksjer er interessant, men jeg leser nå at de har falt drastisk den siste tiden.

Tenker litt på hva som kommer til å ha vekst i tiden etter corona. Reiselivsbransjen og utelivsbransjen?

Jeg går for bank, råvarer også har jeg noen grønne aksjer :)  

Jeg har også tjent ganske godt på grønne aksjer, men det handler også om at det har vært god timing. :ler: Som nevnt over her så er det i nedgangstider man må kjøpe. :) 

Skrevet
Knirke skrev (56 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg gidde å fortelle deg det, når du uansett mener hydrogen ikke er noe å satse på?

Nei si det, du kunne jo prøvd å overbevise meg om at jeg tar feil?

AnonymBruker
Skrevet

Grunnet inflasjonsfrykten i USA kan det bli noen røde tall fremover. Ikke putt inn noe du trenger de neste 2 årene. 

Anonymkode: 32c42...4b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer en stor økning i inflasjonen snart og har akkurat solgt meg ut av diverse aksjer, deriblant DNB (+67% siden kjøpet under krisen i fjor). Vaksinering er allerede priset inn i markedet. Har tom. solgt crypto - det meste i alle fall. Gikk inn i ETH ved 500€ i 2017 og solgte 90% ved 3500€ nå nylig. Kun litt fond igjen, noen cannabisaksjer, og det obligatoriske GME stæsjet (kjøpt ved 40$ og 170$).

Nå sitter jeg på utrolig mye cash, som er det verste man kan gjøre i et inflasjonsrace, og jeg er litt usikker på hvor pengene skal hen. Alt er vanvittig overpriset fordi folk med penger soper opp eiendom og prøver å få seg fastrentelån før inflasjonsbølgen kommer. Gull og slikt er ikke jeg noe fan av og dollarreserver er heller ikke lurt fordi inflasjonsimpulsen vil komme derfra. Tror det blir en leilighet eller to, og vi trenger ny bil. Men det er alt jeg kommer på nå. 

Anonymkode: 5609d...bf6

• Liker 3
Annonse
Skrevet
8 hours ago, ABM said:

Nei si det, du kunne jo prøvd å overbevise meg om at jeg tar feil?

Hvorfor skulle jeg det? Det er et fritt land, du kan få mene og tro hva du vil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Grunnet inflasjonsfrykten i USA kan det bli noen røde tall fremover. Ikke putt inn noe du trenger de neste 2 årene. 

Anonymkode: 32c42...4b2

Ikke bare frykt, inflasjonen er et faktum. Umulig å unngå rentehevning og nedtur på børsene nå, loddet er kastet og det stopper når det når bakken..ikke før

Skrevet
Knirke skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg det? Det er et fritt land, du kan få mene og tro hva du vil.

Bra! For jeg tar ikke feil..Hydrogen kan bli brukt som oksydasjonsmiddel i stålproduksjon og kanskje i skipsfart men trolig ikke. I transport på landjorda er løpet kjørt for Hydrogen for lenge siden, alt vil gå på batteridrift, alt!

Skrevet
20 minutter siden, ABM said:

Bra! For jeg tar ikke feil..Hydrogen kan bli brukt som oksydasjonsmiddel i stålproduksjon og kanskje i skipsfart men trolig ikke. I transport på landjorda er løpet kjørt for Hydrogen for lenge siden, alt vil gå på batteridrift, alt!

Hvilke aksjer har du, da? Siden du åpenbart har fasiten...

Skrevet
Knirke skrev (2 timer siden):

Hvilke aksjer har du, da? Siden du åpenbart har fasiten...

Ingen har noen fasit..men det er vanskelig å se noen utvikling frem til nå som indikerer at Hydrogen har en fremtid i landbasert transport.. Tvert imot er det mange tendenser som tyder på det motsatte, og særlig utviklingen som skjer innen Lithium/ione batterier på pris- og vekt/kwh. Hadde jeg hatt aksjer innen det segmentet vi snakker om hadde det vært Tesla, Xpeng, Nio og Byd...resten ser jeg på som varm luft der "resten" også lnkluderer VW for øyeblikket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...