Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at alle kollegene mine har tatt vaksinen, og jeg blir neste. Men dersom jeg takker nei, trenger kollegene mine å få vite dette? Er det greit å lyve?

Anonymkode: 96c15...623

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke greit å lyve da du villeder om immunitet. Når det er sagt har ikke kollegaene dine noe med hva som gjelder en enkelt ansatt. 

Anonymkode: 0965c...7d3

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

så fremt du ikke jobber i helsevesenet, anser jeg det som en privatsak om du har tatt vaksine eller ikke.  

Anonymkode: 67a5e...0af

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er en privatsak, men du får holde deg unna dem, så du ikke er en smittefare.

Anonymkode: 48778...cc1

• Liker 2
Skrevet

Er jo lite lurt å lyve på seg vaksine da det er mange lettelser for de som har tatt den. Nå åpner de jo for at man slipper å holde avstand om man er vaksinert eller immun etter sykdom. Blir jo større risiko for deg om du lyver...og hva er vitsen. Må jo stå for valget ditt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du lyve! Jeg hadde glatt gjort det for å slippe pes. Men nå er jeg sånn som lyver om at jeg ikke er ufør (jeg er ufør, og har løyet på meg en ok stilling med hjemmekontor) og lyver om at jeg har slanket meg hardt på egenhånd (stemmer ikke, jeg tok slankeoperasjon). Så det må du bare vurdere ut fra din egen moral :) 

Anonymkode: d15c6...a4f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Selvfølgelig kan du lyve! Jeg hadde glatt gjort det for å slippe pes. Men nå er jeg sånn som lyver om at jeg ikke er ufør (jeg er ufør, og har løyet på meg en ok stilling med hjemmekontor) og lyver om at jeg har slanket meg hardt på egenhånd (stemmer ikke, jeg tok slankeoperasjon). Så det må du bare vurdere ut fra din egen moral :) 

Anonymkode: d15c6...a4f

Jeg ler.😂 Du er kul. Jeg lyver til alle som forsøker å selge ting til meg på gata (kraftleverandører, telefoner, fadderbarn i den 3. verden osv), sier konsekvent at jeg allerede bruker tjenesten. 

Anonymkode: 01298...528

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid greit å lyve om ting som andre ikke har noe med.

Anonymkode: b3f24...d88

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hva som er rett

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Usikker på hva som er rett

Det eneste riktige er å være åpen om hvilke valg man tar, da det kan påvirke andre. 

Anonymkode: 8993b...81e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det eneste riktige er å være åpen om hvilke valg man tar, da det kan påvirke andre. 

Men kan det ikke like gjerne påvirke meg dersom jeg er for åpen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke opplysningsplikt om vaksine? Det er i så fall din sjef som skal vite det og vedkommende har taushetsplikt da dette er helseopplysninger.

Anonymkode: b9a3d...703

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke opplysningsplikt om vaksine? Det er i så fall din sjef som skal vite det og vedkommende har taushetsplikt da dette er helseopplysninger.

Føler alle får meg til å tro at det er opplysningsplikt, eller tvang.. liker ikke dette gruppepresset som plutselig har funnet sted blant oss

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det styrer jo blant annet hvor mange man kan være i samme rom. Og i enkelte yrker hvilke oppgaver du kan ha. Snart styrer det også mulig hvor du kan reise, og hva du kan gjøre, myndighetene har jo tatt tydelige skritt her. 

En koronavaksine er rett og slett ikke en "personlig greie", men noe som påvirker de rundt en. Og det overstyrer hensynet til private helseopplysninger. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vaksinen beskytter den som har tatt den mot alvorlig sykdom og død. Den vaksinerte kan fremdeles bli smittet og smitte andre.

Hva ditt personlige valg blir går faktisk bare utover deg selv, uansett hva andre liker å tro og mene om "felleskapet" og bla bla.

La det være en privatsak om noen spør, hold avstand og vask hender som vanlig (det må vaksinerte uansett gjøre).

Anonymkode: cd889...54e

• Liker 6
Gjest Tenk positivt
Skrevet

Jeg synes det er så trist at de som velger å ikke ta vaksinen skal måtte føle på press. Det er faktisk opp til hver enkelt av oss hva vi velger, å det må respekteres.

Skrevet

Det er omtrent på nivå med å nekte for at man er smittet, til tross for at man vet at man er smittebærer. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor, slik som presset og holdningene har blitt. Råder deg til å lyve. Samme rådet har jeg gitt flere med samme spørsmål. Forbausende mange som ikke TØR å si de ikke ønsker vaksinen. Men det skjønner jeg.

Anonymkode: 93465...925

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (4 minutter siden):

Det er omtrent på nivå med å nekte for at man er smittet, til tross for at man vet at man er smittebærer. 

Syns det er dummere å gå rundt å tro man et udødelig etter første vaksinedose. 

Anonymkode: 93465...925

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er alltid greit å lyve om ting som andre ikke har noe med.

Anonymkode: b3f24...d88

Det er feigt å ikke stå for det valget og det er ikke greit å lyve om det. Det angår andre i en pandemi. Og så kommer det til å bire folk i ræva den dagen man må legge fram et koronapass for å gjøre ting. 

Anonymkode: a5d9f...cfc

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...