AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #41 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja, du burde bruke briller (/linser) hvis du har -0,75. Nei, det er ikke vanlig å oppføre seg sånn. Ser for meg at det er sånn det er å gå til optiker i Tyrkia 😄 Anonymkode: b52c0...0aa Eller på bygda.. Ja, her skal man gjerne kjøpe de dyreste brillene som er, sånn at butikken klarer å holde åpent et år til. Anonymkode: db523...f03
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #42 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): La meg gjette..Interoptikk? De oppfører seg som om de jobber på provisjon. Jeg tok synsundersøkelse der, fikk beskjed om å begynne med briller umiddelbart og de satte opp et sett briller og ett sett solbriller til 7500kr paret! Dette sa de og var såkalte « rimelige innstegs og tilvenningsbriller» og etter 4-6 måneder så måtte jeg bytte til permanente briller, som kostet ca 13 000 kr paret. Jeg takket nei, med begrunnelsen at dette overhodet ikke var innenfor mitt budsjett og da kom det umiddelbart opp forsøk på å selge inn brillekonto og avbetaling... igjen, jeg takket nei og da opplevde jeg det samme som TS at stemningen sank betraktelig og de ble nærmest sure, og jeg fikk beskjed om at med mitt dårlige syn så måtte de fraråde meg å kjøre bil/se TV/lese ol frem til jeg fikk briller. Mitt dårlige syn er hele +0,75, ingen andre brytningsfel/skjeve hornhinner eller noe.... Anonymkode: 0893c...07e Nei, jeg var hos synsam. Høres dessverre ut som at flere er opptatte av å presse oss til å kjøpe dyre briller. skruttveig skrev (15 timer siden): Det var et mareritt å gå til synsam, de pushet og pushet, på det forbanna abonnementet sitt! Jeg sa "nei, jeg må høre med mannen før jeg sier ja til en slik avtale siden vi har felles økonomi og muligens nok månedtlige utgifter." Så ble han med for å se innfatninger, og da begynte de å mase igjen på han selv etter han sa det ikke var aktuelt. Fikk informasjonen min, tok det med til Brilleland, og kjøpte en fin innfatning til 400,- og sølv-pakken progressive glass så det ble 3000 tilsammen ca. Mye bedre! De sa de hadde abonnement og, men forstod på meg jeg ikke var interessert i noe sånt. Respektfulle og greie! Noen dager senere fikk jeg sms fra Synsam om at de hadde prøvd å ringe meg for å kjøre en undersøkelse om jeg var fornøyd med besøket og kanskje ville komme og ikke på litt briller? Muligens interessert i å tegne abonnement? Herregud for faen hold kjeft med det maset! Jeg svarte aldri og kommer ikke til å ringe opp igjen. Er så glad, når jeg senere søkte opp en tråd her om Synsam og abonnementet sitt! Alle som svarte angrer, og endte opp med å betale flere tusen pga det! Jævla optikere altså. Var til synsam jeg også var til. Når jeg sa jeg ikke var interessert begynte de å presse på med det jævla brilleabonnementet sitt. Kunne låne briller på avbetaling, det var et sååå bra tilbud. Jeg takket nei, og etter en uke ringte de for å skulle ha en oppfølgingstime på telefon. Jeg skjønte ingenting da det var lørdags morgen og jeg enda lå å sov. Denne oppfølgingstimen besto av spørsmål om jeg ønsket å komme på butikken deres for å teste ut briller på nytt igjen, om jeg hadde fått tenkt meg godt om de siste dagene angående briller, linser og brilleabonnementet. AnonymBruker skrev (14 timer siden): -0.75 på hvert øye kan du vel omtrent kjøpe på bensinstasjon? Jeg fikk et lite (men ikke like stort) prissjokk sist jeg tok synsprøve hos Specsavers. Det var jo tilbud på ditt og datt med avslag siden jeg hadde tatt synstest. Jeg bruker mest linser, men tenkte jeg skulle raske med meg et par ekstra briller også. Nå er det jeg som var litt dum kanskje, men jeg tenkte ikke over at prisen som er oppgitt er for innfatning og så kostet jo glassene sinnsykt mye. Fikk skrevet ut brilleseddel og bestilte noen briller til 395 på extraoptical.no i stedet. Anonymkode: c8f76...8b6 Takk for tips, skal bestille fra den nettsiden. Var jo fine briller til en rimelig pris 😀 Anonymkode: 5470a...177
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #43 Skrevet 12. mai 2021 Jeg opplevde noe av det samme på Krogh optikk. Følte meg rett og slett presset til å kjøpe det dyreste av det dyreste. Noe annet var i føle selger ikke brukelig. Da spurte jeg hvorfor de solgte produkter som faktisk ikke var brukelig. Fikk ikke noe svar... Anonymkode: 3ed4b...732
Fruktninja Skrevet 16. mai 2021 #44 Skrevet 16. mai 2021 Jeg har samme erfaring som både TS og AB...07e, da hos den lokale synsam. Blir konsekvent anbefalt innfatninger i ti-tusenkronersklsssen, og glass til 5-6000. Jeg bruker kun lesebriller pr nå og har ikke skjeve hornhinner, bifokale briller eller noe annet sånn.
Gjest 123 eller noe Skrevet 17. mai 2021 #45 Skrevet 17. mai 2021 For noe mas, bra du takket nei! Jeg kommer til å levere mine tilbake, trenger ikke progressive, for jeg ser bra som en hauk på lang avstand og kan lese bokstaver mange andre ikke kan på den avstanden... men nærsynet er kjørt, derfor - lesebriller! Mye billigere, og jeg trenger jo bare når jeg nettopp skal lese!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå