AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #21 Skrevet 11. mai 2021 De er jo selgere og vil så klart selge deg mest mulig. Anonymkode: 3d43f...e26 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #22 Skrevet 11. mai 2021 La meg gjette..Interoptikk? De oppfører seg som om de jobber på provisjon. Jeg tok synsundersøkelse der, fikk beskjed om å begynne med briller umiddelbart og de satte opp et sett briller og ett sett solbriller til 7500kr paret! Dette sa de og var såkalte « rimelige innstegs og tilvenningsbriller» og etter 4-6 måneder så måtte jeg bytte til permanente briller, som kostet ca 13 000 kr paret. Jeg takket nei, med begrunnelsen at dette overhodet ikke var innenfor mitt budsjett og da kom det umiddelbart opp forsøk på å selge inn brillekonto og avbetaling... igjen, jeg takket nei og da opplevde jeg det samme som TS at stemningen sank betraktelig og de ble nærmest sure, og jeg fikk beskjed om at med mitt dårlige syn så måtte de fraråde meg å kjøre bil/se TV/lese ol frem til jeg fikk briller. Mitt dårlige syn er hele +0,75, ingen andre brytningsfel/skjeve hornhinner eller noe.... Anonymkode: 0893c...07e 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #23 Skrevet 11. mai 2021 På Europris har de - 0.75 briller til kr 39,90,-. De er solide og bra! Anonymkode: 2d4a9...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #24 Skrevet 11. mai 2021 Jeg synes 5.000 kr for glass til et par briller var helt fin pris. Er mange år siden jeg har kunnet kjøpe så rimelige glass, hadde vært glad for å slippe så billig unna. Anonymkode: 8cd37...680 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #25 Skrevet 11. mai 2021 Jeg bruker specsavers. Sist vår ødela jeg brillene mine og siden jeg var permittert samt ville spare mest mulig penger, kjøpte jeg et par til 199,-+90,- i frakt fra specsavers på nett. Ingen spesialbehandling eller noe på glassene. De har fungert ypperlig nå i et år, bortsett fra en liten ripe på ene glasset som ikke er plagsomt. Jeg har skjeve hornhinner og -2. Anonymkode: 328f6...1c4 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #26 Skrevet 11. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: La meg gjette..Interoptikk? De oppfører seg som om de jobber på provisjon. Jeg tok synsundersøkelse der, fikk beskjed om å begynne med briller umiddelbart og de satte opp et sett briller og ett sett solbriller til 7500kr paret! Dette sa de og var såkalte « rimelige innstegs og tilvenningsbriller» og etter 4-6 måneder så måtte jeg bytte til permanente briller, som kostet ca 13 000 kr paret. Jeg takket nei, med begrunnelsen at dette overhodet ikke var innenfor mitt budsjett og da kom det umiddelbart opp forsøk på å selge inn brillekonto og avbetaling... igjen, jeg takket nei og da opplevde jeg det samme som TS at stemningen sank betraktelig og de ble nærmest sure, og jeg fikk beskjed om at med mitt dårlige syn så måtte de fraråde meg å kjøre bil/se TV/lese ol frem til jeg fikk briller. Mitt dårlige syn er hele +0,75, ingen andre brytningsfel/skjeve hornhinner eller noe.... Anonymkode: 0893c...07e Det er så drøyt! Er sikkert noen stakkarer som ikke tør annet enn å takke ja også når de er så sykt pågående. Anonymkode: 69bcd...aba 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #27 Skrevet 11. mai 2021 Jeg betalte 1500kr for et par briller med alle tillegg (ripebeskyttelse osv), og de fungerer fint enda, etter 5 år. Har også -0,75 og én skev hornhinne. Bytt optiker! Anonymkode: df0f2...3db 1
Gjest TheCatLady Skrevet 11. mai 2021 #28 Skrevet 11. mai 2021 Jeg gidder ikke å kjøpe solbriller med styrke. Da kan man heller kjøpe briller med fargeskiftende glass. Jeg har kjøpt to par briller til 8000 og synes det var en grei pris. Ja, man kan få briller til en veldig billig pris, men om man skal bruke briller hele dagen flere dager i uka så er det verdt å legge litt mer penger i det. Jeg har aldri opplevd sånn oppførsel, men har kun kjøpt briller på Brilleland hittil og de hører alltid på hva jeg sier og ingen har pushet på meg noe som helst. Linser kan man kjøpe på nett når man har funnet noen man liker og trives med.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #29 Skrevet 11. mai 2021 Skulle ha gått til specsavers Anonymkode: a1082...8d6 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #30 Skrevet 11. mai 2021 Jeg opplevde noe lignende som dette på Brilleland. Ble forsøkt presset til å kjøpe det dyreste av optikeren, som så hvisket til hun i kassa hva jeg skulle ha. Hun oppga en svimlende sum. Jeg hadde ikke mye å leve av den gangen, og måtte stå foran køen som hadde dannet seg bak meg og si at jeg ikke kunne kjøpe så dyre briller. Det var fryktelig ydmykende foran alle de menneskene. Jeg kjøper ALDRI briller på Brilleland igjen! Anonymkode: 0f75f...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #31 Skrevet 11. mai 2021 Jeg liker Brilleland best. Anonymkode: 7a670...ade
Gjest 123 eller noe Skrevet 11. mai 2021 #32 Skrevet 11. mai 2021 Det var et mareritt å gå til synsam, de pushet og pushet, på det forbanna abonnementet sitt! Jeg sa "nei, jeg må høre med mannen før jeg sier ja til en slik avtale siden vi har felles økonomi og muligens nok månedtlige utgifter." Så ble han med for å se innfatninger, og da begynte de å mase igjen på han selv etter han sa det ikke var aktuelt. Fikk informasjonen min, tok det med til Brilleland, og kjøpte en fin innfatning til 400,- og sølv-pakken progressive glass så det ble 3000 tilsammen ca. Mye bedre! De sa de hadde abonnement og, men forstod på meg jeg ikke var interessert i noe sånt. Respektfulle og greie! Noen dager senere fikk jeg sms fra Synsam om at de hadde prøvd å ringe meg for å kjøre en undersøkelse om jeg var fornøyd med besøket og kanskje ville komme og ikke på litt briller? Muligens interessert i å tegne abonnement? Herregud for faen hold kjeft med det maset! Jeg svarte aldri og kommer ikke til å ringe opp igjen. Er så glad, når jeg senere søkte opp en tråd her om Synsam og abonnementet sitt! Alle som svarte angrer, og endte opp med å betale flere tusen pga det! Jævla optikere altså.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #33 Skrevet 11. mai 2021 Jeg har -0.5 og bruker ikke briller til daglig. Men jeg bruker når jeg ser på tv/presentasjoner på jobb og når jeg kjører bil. Kjøp et par på Nille eller liknende med -0.5 eller -1 (ikke sikkert de har -0.75). Hvis du ikke har skeive hornhinner eller noe sånt burde det gå helt fint. Kjøpte forresten briller+solbriller med styrke på Specsavers for 995 kr for et par uker siden. De har en kampanje med brillepar nr to gratis, og da kan du velge solbriller som par nr to. Ingen grunn til å betale mange tusen Anonymkode: 8037f...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #34 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): La meg gjette..Interoptikk? De oppfører seg som om de jobber på provisjon. Jeg tok synsundersøkelse der, fikk beskjed om å begynne med briller umiddelbart og de satte opp et sett briller og ett sett solbriller til 7500kr paret! Dette sa de og var såkalte « rimelige innstegs og tilvenningsbriller» og etter 4-6 måneder så måtte jeg bytte til permanente briller, som kostet ca 13 000 kr paret. Jeg takket nei, med begrunnelsen at dette overhodet ikke var innenfor mitt budsjett og da kom det umiddelbart opp forsøk på å selge inn brillekonto og avbetaling... igjen, jeg takket nei og da opplevde jeg det samme som TS at stemningen sank betraktelig og de ble nærmest sure, og jeg fikk beskjed om at med mitt dårlige syn så måtte de fraråde meg å kjøre bil/se TV/lese ol frem til jeg fikk briller. Mitt dårlige syn er hele +0,75, ingen andre brytningsfel/skjeve hornhinner eller noe.... Anonymkode: 0893c...07e Jeg får super service hos min Interoptik. De er også flinke til å foreslå innfatningen som passer meg. Får også låne med innfatningen hjem (før koroa). Bare mine glass kostet 9000 for 3 år siden så jeg er vant til at briller og solbriller koster. Derfor bytter jeg sjeldent. Anonymkode: 6a3db...f1a 1
powerpuffen Skrevet 11. mai 2021 #35 Skrevet 11. mai 2021 Er også veldig fornøyde med Brilleland. Har selv -0,25 og -0,75 og bestemte meg i fjor for å prøve linser. De anbefalte meg faktisk å kjøpe linser utenfor abonnement i tilfelle jeg ikke skulle like linser og fremdeles kun bruke briller. Endte med abonnement likevel da, da jeg var superfornøyde med linsene jeg fikk anbefalt.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #36 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): KJøp på Nille med -1 styrke og prøv. De kan ikke brukes til å lese med, kun til avstand. Jeg bruker -1 når jeg ser på tv, nesten ikke ellers. Anonymkode: 6f2aa...731 Det er IKKE anbefalt å bruke sterke briller enn det man skal ha. Dette kan føre til videre utvikling av minusen. Anonymkode: 9cb60...577 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #37 Skrevet 11. mai 2021 Jeg har -5 og -4,75 og betalte 1500kr for komplett brille + solbrille uten styrke. Kan ikke fatte at det skal bli så dyrt Anonymkode: edffc...8b3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #38 Skrevet 11. mai 2021 -0.75 på hvert øye kan du vel omtrent kjøpe på bensinstasjon? Jeg fikk et lite (men ikke like stort) prissjokk sist jeg tok synsprøve hos Specsavers. Det var jo tilbud på ditt og datt med avslag siden jeg hadde tatt synstest. Jeg bruker mest linser, men tenkte jeg skulle raske med meg et par ekstra briller også. Nå er det jeg som var litt dum kanskje, men jeg tenkte ikke over at prisen som er oppgitt er for innfatning og så kostet jo glassene sinnsykt mye. Fikk skrevet ut brilleseddel og bestilte noen briller til 395 på extraoptical.no i stedet. Anonymkode: c8f76...8b6
Slitenmamma Skrevet 11. mai 2021 #39 Skrevet 11. mai 2021 Bra at du sto på ditt om å få ut brilleseddelen. En synsprøve er nemlig ett uavhengig produkt og betaler du for den så har du rett til å få ut brilleseddelen. Slikt bullshit om at det ikke er vanlig å gi ut brilleseddel er bare tøv. Vi har faktisk ikke lov å nekte dere så lenge dere betaler for synsprøven. 3
nomore82 Skrevet 11. mai 2021 #40 Skrevet 11. mai 2021 Å bare direkte sammenligne prisene uten å vite mer om både innfatning, glass og evnt annet selger inkluderer er litt fånyttes. Det er mer til en brille enn bare styrke. Som med ALLE andre kjeder handler jeg i den butikken jeg er mest komfortable med personalet og som jeg føler gir meg best service. Det er altså folkene som jobber der som gjør at jeg kommer tilbake - ikke skiltet på døra. Alle kjeder/butikker har dårlige selgere som har gått på sydenkurs. Her virker det som om du dessverre har truffet en selger som enda ikke har erfart at det er dyrt i lengden å mislede kundene - og med en sjef som ikke bryr seg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå