Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser stadig vekk enten gravide eller nybakte mødre som poster bilder av at dyrene deres ligger i barnevogner, vugger, sprinkelsenger osv.

Jeg skjønner ikke tankegangen. For det første så er det skummelt å la ett husdyr bli vandt med å legge seg i soveplassen til babyen, da den lett kan fortsette med dette når babyen er født, mtp krybbedød men også sykdommer og dyr som dyrene drar med seg inn i husene.

Jeg har selv katter og hund, og det er uaktuelt her å la dyrene legge seg i soveplassen til babyen vår. 

Anonymkode: f54e5...6d3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår pus elsker å sove på stellebordet vårt, ser ikke det store problemet med det :) Han gjorde det med første også, men han må jo flytte seg når vi skal bruke det. Vi har et teppe over som vi bare kan ta bort. Pus har aldri vært interessert i å ligge i vogn og absolutt null interesse av å ligge i seng sammen med barnet. Barn og babyer er bråkete, så pus holder seg langt unna. 

Angående ting de drar med inn så er ikke det så mye jeg bekymrer meg for der :) 

Anonymkode: 739a7...898

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke vært redd for sykdommer. Unger som er mye rundt dyr blir generelt mer robuste unger. 

Men jeg er enig i punktet om krybbedød. 

Anonymkode: 8c965...64d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jager katta bort fra stellebord, vogn, seng og lekegrind. Det er så mange andre plasser for henne å ligge så plassene til baby og

Anonymkode: 196b9...97e

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jager katta bort fra stellebord, vogn, seng og lekegrind. Det er så mange andre plasser for henne å ligge så plassene til baby og

Klarte å trykke før jeg var ferdig 😅 men plassene til baby og barn kan hun ligge unna. Katter drar med seg mye inn og lite interessert i flått osv i senga til unga 

AnonymBruker
Skrevet

Vår eldste hadde valp både oppi vogna si på trilletur og oppi babynest’et. Det gikk helt fint :) 

Anonymkode: 1dd9e...2d9

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vår eldste hadde valp både oppi vogna si på trilletur og oppi babynest’et. Det gikk helt fint :) 

Anonymkode: 1dd9e...2d9

Og vanligvis går det helt fint, men det finnes mange eksempler på babyer som har blitt kvalt i søvne fordi de deler seng med et kjæledyr.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to hunder, de er aldri alene med babyen. Får ikke ligge på liggeplassene til babyen, men den ene sniker seg til på babygymmen iblant hvis vi ikke har ryddet den bort. Mest pga. skitt og flått at de ikke får lov, samt hvis de skulle være uheldige og tråkke på babyen. De får ikke lov til å slikke babyen i ansiktet, men på hodet har de fått lov til. De vil jo gjerne vise hengivenhet og er veldig opptatt av det nyeste familiemedlemmet. 

Anonymkode: aa883...1cc

Skrevet

Hunden vår var totalt uinteresert i baby, så det var aldri et problem. Den hunden vi har nå derimot er en kosegris uten like, vil tro at han kommer til å fryde seg over en varm liten baby å ligge inntil. Han elsker når venninnen min med sin 7mnd gamle baby er på besøk, det beste han vet er å ligge med hode i fanget på baby slik at han  kan lukte bleia.😇

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er ekkelt (spesielt med hunder, de lukter så vondt 😅) med dyr i senga, (ikke bare baby sin) de går jo ute, ruller seg her og der, sleiker seg bak... 🤢

Anonymkode: 6c92d...11d

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Og vanligvis går det helt fint, men det finnes mange eksempler på babyer som har blitt kvalt i søvne fordi de deler seng med et kjæledyr.

Finner ikke noe eksempel på det, har det skjedd i Norge?

Vi har 2 katter, de får ikke sove på rommet til baby når baby sover, men ellers ligger de i senga ofte - har et tynt pledd over dyna så ser virkelig ikke problemet. Er ikke flått her heller, og rister ut av dyne og pute før de skal sove uansett.

Anonymkode: e8c00...3a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...