Prelunia Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 Jeg er gravid i uke 34, og sliter med bekken /symfyseløsning. Jeg jobber derfor 50% og har gjort det i noen uker, fordi jeg har en jobb som består av mye gåing/ståing store deler av dagen. Har også en 1.åring fra før. Jeg skal i utgangspunktet jobbe fra 8-12 hver dag. Dette har fungert greit æ.. Da jeg har levert i bhg , dratt på jobb , hvilt i noen timer før jeg har hentet. Da kan jeg fungere noen timer og leke med minste, før mannen min kommer hjem og tar resten av kvelden. Bekkenet mitt er verst om kvelden. Problemet nå er at det er stort press på jobben, og ingen kan ta over vakta mi fra 12-16. Derfor må jeg ofte jobbe fra 12-16 istedenfor. Jeg kjenner at det er hardt for bekkenet mitt.. Siden jeg må jo levere i bhg likevel om morgenen , men da får jeg hentet så seint. Fra 12 og helt til mannen kommer hjem går det i ett. Jeg har nå veldig vondt i bekkenet når jeg henter i bhg , siden jeg ikke har fått hvilt noe mellom jobb og henting. Derfor blir det mange sammenhengende timer med gåing/ståing. Jeg klarer omtrent ikke gå fra jeg kommer hjem, og når kvelden kommer har jeg så vondt at det ikke hjelper å sitte en gang. Jeg har aldri hatt så vondt før som jeg har nå. Om nettene får jeg ikke sove, og jeg våkner nå omtrent hver morgen og har vondt i hele kroppen. Er det noe jeg kan gjøre? Eller må jeg bare godta å jobbe seint, selv om det ikke er gunstig ?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Må du dekke opp vakten 12-16 selv? Du burde jo gått på toppen Anonymkode: f19d6...ef6
Prelunia Skrevet 10. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må du dekke opp vakten 12-16 selv? Du burde jo gått på toppen Anonymkode: f19d6...ef6 Ja, jeg må dekke den opp selv. De har ingen andre å sette inn, men de har noen å sette inn 8-12. Jeg pleier å dekke opp 8-12 selv , og, men det har stort sett gått greit. Det er også mye roligere tempo 8-12, enn fra 12-16..
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 Ta en tur til legen... enten sykemelder legen deg 100% eller skriver bekreftelse på at du skal arbeide tidlig vaktene pga bekkenet. Klarer jobben ikke tilrettelegge for de, blir det 100% sykemelding for deg. Anonymkode: 80906...74a 24
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Skriver under her. Hvis ikke jobben kan tilrettelegge for deg sånn at det fungerer å jobbe 50% så må du sykemeldes 100%. Anonymkode: 72064...064 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 Din mann får komme tidligere hjem fra jobb. Anonymkode: 5c250...b55 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 22 minutter siden, Prelunia said: Jeg er gravid i uke 34, og sliter med bekken /symfyseløsning. Jeg jobber derfor 50% og har gjort det i noen uker, fordi jeg har en jobb som består av mye gåing/ståing store deler av dagen. Har også en 1.åring fra før. Jeg skal i utgangspunktet jobbe fra 8-12 hver dag. Dette har fungert greit æ.. Da jeg har levert i bhg , dratt på jobb , hvilt i noen timer før jeg har hentet. Da kan jeg fungere noen timer og leke med minste, før mannen min kommer hjem og tar resten av kvelden. Bekkenet mitt er verst om kvelden. Problemet nå er at det er stort press på jobben, og ingen kan ta over vakta mi fra 12-16. Derfor må jeg ofte jobbe fra 12-16 istedenfor. Jeg kjenner at det er hardt for bekkenet mitt.. Siden jeg må jo levere i bhg likevel om morgenen , men da får jeg hentet så seint. Fra 12 og helt til mannen kommer hjem går det i ett. Jeg har nå veldig vondt i bekkenet når jeg henter i bhg , siden jeg ikke har fått hvilt noe mellom jobb og henting. Derfor blir det mange sammenhengende timer med gåing/ståing. Jeg klarer omtrent ikke gå fra jeg kommer hjem, og når kvelden kommer har jeg så vondt at det ikke hjelper å sitte en gang. Jeg har aldri hatt så vondt før som jeg har nå. Om nettene får jeg ikke sove, og jeg våkner nå omtrent hver morgen og har vondt i hele kroppen. Er det noe jeg kan gjøre? Eller må jeg bare godta å jobbe seint, selv om det ikke er gunstig ? Greit at jobben skal tilrettelegge, men dere må tilrettelegge på hjemmebane også. Mannen ble hente/bringe minst halvparten av gangene. Helst mer! Anonymkode: a32e5...2aa 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 1. Hva gjør du mellom 08-12 som du ikke gjør mellom 12-16? 2. hvorfor må du både levere og hente når bekkenet er som det er? Anonymkode: a33b4...533 3
Sansx Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 Bestill time hos en manuellterapeut som er flink med gravide. Da får du hjelp med bekkenplagene dine.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Din mann får komme tidligere hjem fra jobb. Anonymkode: 5c250...b55 Så ts og hennes familie skal lide økonomisk, og mannen hennes sin jobb skal lide av at ts sin jonn "ikke kan" tilrettelegge mellom 12 og 16? Det er jo bare tull AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 1. Hva gjør du mellom 08-12 som du ikke gjør mellom 12-16? 2. hvorfor må du både levere og hente når bekkenet er som det er? Anonymkode: a33b4...533 Hva er der kollegaene gjør siden de ikke kan jobbe mellom 12 og 16? Dette er jo bare tull Siden far hverken kan levere eller hente antar jeg at jobbtidene/avstanden er såpass langt at det ikke lar seg gjøre Anonymkode: 3ce0e...8e3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så ts og hennes familie skal lide økonomisk, og mannen hennes sin jobb skal lide av at ts sin jonn "ikke kan" tilrettelegge mellom 12 og 16? Det er jo bare tull Selvfølgelig. Ts ønsker sykemelding fordi hun vil leke med barnet, og far skal få jobbe i fred. Det er jo uhørt. Misbruk av sykemelding. Anonymkode: 5c250...b55 4
Prelunia Skrevet 10. mai 2021 Forfatter #12 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Din mann får komme tidligere hjem fra jobb. Anonymkode: 5c250...b55 Mannen min jobber er stykke unna, og jobber allerede mindre enn vanlig pga graviditeten og bekkenet mitt. Han jobber omtrent aldri overtid lenger, som man egentlig burde i hans stilling. Han tar også store deler av helgene alene, siden jeg ikke klarer å bidra like mye. Dersom mannen skal kutte enda mer ned på jobb vil det bety et stort økonomisk tap for oss nå, og i fremtiden. Han jobber i det private. Han tjener også mye mer enn meg. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #13 Skrevet 10. mai 2021 Prelunia skrev (1 minutt siden): Han jobber omtrent aldri overtid lenger, som man egentlig burde i hans stilling. Han tar også store deler av helgene alene Dette er jo irrelevant, og har ingenting med din sykemelding å gjøre. Det skulle da bare mangle at han bidra nå når du går høygravid. Selvfølgelig utgår overtid, og alt arbeid faller på han i helger. Anonymkode: 5c250...b55 2
Prelunia Skrevet 10. mai 2021 Forfatter #14 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig. Ts ønsker sykemelding fordi hun vil leke med barnet, og far skal få jobbe i fred. Det er jo uhørt. Misbruk av sykemelding. Anonymkode: 5c250...b55 Nei, jeg sier at det blir mange timer sammenhengende med ståing/gåing når jeg starter 12, og jeg har en 1.åring hjemme. Hadde ikke jobben min bestått av mye ståing/gåing hadde det vært null problem. Jeg jobbet også 100% frem til uke 30, selv om jeg ble anbefalt sykemelding fra legen allerede i uke 24.. Så jeg har presset meg lenge, og har absolutt ikke tatt lett på å sykemelde meg. Jeg jobbet 100% helt fram til uke 34 sist jeg var gravid. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #15 Skrevet 10. mai 2021 Prelunia skrev (2 minutter siden): Nei, jeg sier at det blir mange timer sammenhengende med ståing/gåing når jeg starter 12, og jeg har en 1.åring hjemme. Hadde ikke jobben min bestått av mye ståing/gåing hadde det vært null problem. Jeg jobbet også 100% frem til uke 30, selv om jeg ble anbefalt sykemelding fra legen allerede i uke 24.. Så jeg har presset meg lenge, og har absolutt ikke tatt lett på å sykemelde meg. Jeg jobbet 100% helt fram til uke 34 sist jeg var gravid. Men hva er forskjellen på sammenhengende timer med ståing gåing fra levering til 12 og sammenhengende ståing og gåing til henting? Så jeg spør igjen, hva er forskjellen mellom 08-12 og 12-16? Anonymkode: a33b4...533 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #16 Skrevet 10. mai 2021 Prelunia skrev (2 minutter siden): Nei, jeg sier at det blir mange timer sammenhengende med ståing/gåing når jeg starter 12, og jeg har en 1.åring hjemme. Hadde ikke jobben min bestått av mye ståing/gåing hadde det vært null problem. Jeg jobbet også 100% frem til uke 30, selv om jeg ble anbefalt sykemelding fra legen allerede i uke 24.. Så jeg har presset meg lenge, og har absolutt ikke tatt lett på å sykemelde meg. Jeg jobbet 100% helt fram til uke 34 sist jeg var gravid. Ta bekkenplagene serriøst. Her er ungen 3 år og jeg plages ennå med bekkenet... Anonymkode: afe7b...500 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #17 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så ts og hennes familie skal lide økonomisk, og mannen hennes sin jobb skal lide av at ts sin jonn "ikke kan" tilrettelegge mellom 12 og 16? Det er jo bare tull Hva er der kollegaene gjør siden de ikke kan jobbe mellom 12 og 16? Dette er jo bare tull Siden far hverken kan levere eller hente antar jeg at jobbtidene/avstanden er såpass langt at det ikke lar seg gjøre Anonymkode: 3ce0e...8e3 Nå spurte jeg TS konkret. Ikke deg. Anonymkode: a33b4...533 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #18 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så ts og hennes familie skal lide økonomisk, og mannen hennes sin jobb skal lide av at ts sin jonn "ikke kan" tilrettelegge mellom 12 og 16? Det er jo bare tull Hva er der kollegaene gjør siden de ikke kan jobbe mellom 12 og 16? Dette er jo bare tull Siden far hverken kan levere eller hente antar jeg at jobbtidene/avstanden er såpass langt at det ikke lar seg gjøre Anonymkode: 3ce0e...8e3 Kanskje mange av kollegaene er studenter og har forelesninger på dette tidpunktet? Anonymkode: 8b955...a5f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #19 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hva er forskjellen på sammenhengende timer med ståing gåing fra levering til 12 og sammenhengende ståing og gåing til henting? Så jeg spør igjen, hva er forskjellen mellom 08-12 og 12-16? Anonymkode: a33b4...533 🤦🏽♀️🤦🏽♀️ hvis hun jobber 8-12 så får hun en god pause før henting. Hvis hun jobber 12-16 har hun ikke tid til pause mellom, og det blir da ei lang «økt» uten den pausen hun hadde trengt. Anonymkode: a9db5...363 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #20 Skrevet 10. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Men hva er forskjellen på sammenhengende timer med ståing gåing fra levering til 12 og sammenhengende ståing og gåing til henting? Så jeg spør igjen, hva er forskjellen mellom 08-12 og 12-16? Anonymkode: a33b4...533 Hun har jo allerede sagt at arbeidsoppgavene på morgenen er litt lettere enn på ettermiddagen, er det så vanskelig å forstå? Dessuten er man ofte bedre tidlig på dagen når man har hvilt hele natta. TS - du er superflink til å stå på og jobbe! Jeg fikk tidlig bekkenløsning nå med nr 2 og prøvde først å jobbe 50% Dessvere ble jeg bare verre og verre og både lege, jordmor, kiropraktor og fysioterapeut sa jeg måtte prioritere meg selv og babyen. Så jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 28 og merker at det virkelig var nødvendig. Du må tenke på deg, du skal jo være i form til å føde og ta deg av en nyfødt også. Hvis man pusher seg for mye med bekkenløsning blir man bare verre og noen sliter lenge etter fødsel også. Lytt til kroppen når den skriker! Anonymkode: 72064...064 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå