Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opptjente feriepenger 2020 38000

Fastlønn 40900

Skattetrekk 12229

Hvor mange dagers ferie kan jeg avvikle uten trekk i lønn? 

Anonymkode: 4fedb...93f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du blir trukket for alle feriedagene du tar, men feriepengene er alt du har til å kompensere.

Spør du hva "daglønnen" din er og hvor mange dager 38 000kr holder til?

AnonymBruker
Skrevet
ekkoet skrev (1 time siden):

du blir trukket for alle feriedagene du tar, men feriepengene er alt du har til å kompensere.

Spør du hva "daglønnen" din er og hvor mange dager 38 000kr holder til?

Ja, altså hvor mange dager ferie feriepengene rekker til? 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen. Du blir alltid trukket for lønn i ferien. Hvis du har fem ukers ferie blir du trukket 1 4/26 månedslønn samtidig som du får utbetalt feriepengene. Feriepengeutbetalingen er trekkfri.

Anonymkode: e97c6...1ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, altså hvor mange dager ferie feriepengene rekker til? 

https://dinside.dagbladet.no/jobb/sjekk-lonna-med-dinsides-lonnskalkulator/62046738

Dagslønnen din er 2160 kroner, etter skattetrekket ca 1500 om jeg skjønner deg rett.

38 000 "holder" da til ca 25 dager, eller 5 uker som vel er den vanlige feriemengden.

Men som sagt - alle dagene du tar fri blir trukket - typisk trekkes hele junimånedslønnen + noen dager, samtidig så utbetales feriepengene istedenfor.

AnonymBruker
Skrevet
ekkoet skrev (59 minutter siden):

https://dinside.dagbladet.no/jobb/sjekk-lonna-med-dinsides-lonnskalkulator/62046738

Dagslønnen din er 2160 kroner, etter skattetrekket ca 1500 om jeg skjønner deg rett.

38 000 "holder" da til ca 25 dager, eller 5 uker som vel er den vanlige feriemengden.

Men som sagt - alle dagene du tar fri blir trukket - typisk trekkes hele junimånedslønnen + noen dager, samtidig så utbetales feriepengene istedenfor.

Ja, jeg vet alt de der men tenkte siden fastlønnen er høyere enn feriepenger at de ikke holder til fullt ferietrekk .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...